بازار ایران، عرصه جولان خودروسازان گمنام چینی

0

خودروهای mvm۵ و x۳۳ جدید،‌ خودروی جک مدل A۳۰ و لیفان ۷۲۰ از جمله این خودروهای چینی است که امسال وارد بازار ایران می شود. قادری معاون فروش و بازاریابی سایپا می گوید؛ چند مدل از خودروهای گروه خودروسازی چانگان هم امسال از طریق سایپا عرضه می شود.

قیمت خودرو چینی قیمت خودرو
گروه خودروسازی سایپا هم اکنون بصورت اینترنتی و از طریق سایت این شرکت خودروهای ایدو و CS۳۵ را پیش فروش می کندکه از خودروهای گروه چانگان است.
چشم بادامی ها ۱۰ سال پیش با شرکت چری وارد ایران شدند و حالا تقریباً ۱۰ شرکت چینی بیشتر از ۳۰ مدل خودرو در خیابان های ما دارند و البته از ارزان فروشی های چینی ها هم دیگر خبری نیست. خودروی سنوا مربوط به شرکت بایک چین قرار است که با قیمت ۱۴۵ میلیون تومان عرضه شود. برخی از این خودروها در داخل فقط مونتاژ و برخی دیگر با مشارکت طرف ایرانی ساخته می شود اما اغلب، اسمی از خودروساز چینی در محصول نهایی نیست، شاید این به خاطر خوشنام نبودن برخی از این شرکت های چینی باشد. خودروی جدیدی که به اسم آریو یا Z۳۰۰ نامگذاری شده در اصل ساخت شرکت زوتای چین است.
خودروهای چینی هم خوب و بد دارد اما با این روند پرشتاب ورود خودروهای چینی به کشور خودروسازان داخلی باید مراقب باشند که قافیه را نبازند و نشوند سرهم کننده جنس های چینی.
منبع: واحد مرکزی خبر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ