بیوگرافی کتایون جهانگیری +عکس و فیلمها

0

کتایون جهانگیری Katayoon Jahangiri متولد سال ۱۳۵۱ در تهران ( ۵۰ سال سن دارد) تحصیلات خود را در رشته مهندسی اقتصاد و مترجمی زبان و فیلمسازی به پایان برد. همزمان از سال ۱۳۷۶ فعالیت هنری خود را با بازیگری تئاتر آغاز کرد.

با بازی در فیلم بودن یا نبودن به سینما راه یافت و در چند فیلم و سریال بازی کرد. بعدها برای تکمیل فعالیت فیلمسازی خود، در گروه کارگردانی در چندین فیلم سینمایی حضور داشت. سینمای مستند را از ۱۳۸۰ آغاز کرد.

کتایون جهانگیری کیست بیوگرافی بازیگران

از جمله فعالیت‌های وی در حوزه مستند می‌توان به: کارگردان و تدوینگر و تصویربردار در دومجموعه مستند تلویزیونی: ” نفس های شکسته ” ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه ای و ” حماسه سوگواران ” ۱۸ قسمت ۳۵ دقیقه ای. کارگردان و تهیه کننده مجموعه مستند ” زنان بر بام مبارزه ” ساخت مستند های بلند ” فریاد شد آواز “،” قطار مسیر ۶۰ ” و ” شکارچی ” برای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و… اشاره کرد.

کتایون جهانگیری کیست بیوگرافی بازیگران

بیشتر فعالیت کتایون جهانگیری در حوزه طبیعت و مسائل محیط زیستی می‌باشد و مستندهای بسیاری در این رابطه ساخته که از میان آن‌ها می‌توان «شکارچی» ، «تار وسیم» ، «نفس‌های شکسته» ، «حماسه سوگواران» ، «زنان بر بام مبارزه» ، «استاد» ، «فریاد شد آواز » ، « قطار مسیر ۶۰» ، «همه‌چیز درباره آرزو» و مجموعه حیات وحشی «پناه جان» را نام برد. او برای ساخت مستند «زیر این چتر باران می‌بارد» در جشنواره حقیقت، جایزه سوم بخش کارآفرینی را به خود اختصاص داد. وی در سال ۱۳۹۹ کتابی به نام «یادمان از یادرفتگان» را به نگارش در آورد. از میان کارهای او به عنوان بازیگر می‌توان به فیلم‌های «بچه‌های دریا» (۱۳۷۹) و «بودن یا نبودن» (۱۳۷۷) اشاره کرد. کتایون جهانگیری هم‌چنین در کارهایی مانند -«ساقی» (۱۳۸۰) -«مزاحم» (۱۳۸۰) -«پر پرواز» (۱۳۷۹) -«سمفونی تاریک» (۱۳۷۹) -«دلباخته» (۱۳۷۸) به عنوان منشی صحنه حضور داشته.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ