چوپانی که معلم بازیگری شد + عکس

0

احمد سید کشمیری کارگردان مستند «هیچ بزرگ» درباره سوژه این فیلم به خبرنگار مهر گفت: سال ۱۳۸۹ همسرم به عنوان پزشک در مناطق محروم و دور افتاده کهگلویه و بویراحمد مشغول به کار بود و در آن زمان خبر داد که پسر جوانی در این منطقه اقدام به تشکیل کلاس بازیگری کرده است و همین اقدام را سوژه خوبی برای ساخت یک فیلم مستند دیدم و بلافاصله تصمیم به ساخت این مستند گرفتم.

بیوگرافی احمد سیدکشمیری

کارگردان مستند «هیچ بزرگ» افزود: این جوان یک چوپان است و بیابان‌گرد، اما عشق به سینما باعث شده تا در این حرفه درس بخواند و منطقه ای که سکونت دارد به دیگران نیز آموزش دهد. عشق و شیدایی این پسر جوان که تشنه انجام کارهای هنری، بازیگری و سینما است در منطقه‌ای که این نوع فعالیت ها را بی جا می‌دانند، برای من جالب شد. از سوی دیگر زندگی پرفراز و نشیب و نوع حرف زدن و خصوصیت های دیگر این پسر جوان باعث شد این مستند را در مدت زمان یک ساعت بسازم.

بیوگرافی احمد سیدکشمیری

این کارگردان با اشاره به روند تولید مستند «هیچ بزرگ» گفت: تولید این فیلم مستند ۱۰ روز به طول انجامید و همه تلاش خودم را کردم غیر از دوربینی که با خود می برم از نیروهای متخصص بومی بهره ببرم.

کشمیری در پاسخ به این که پرداختن به این سوژه در مستند «هیچ بزرگ» چگونه بوده است؟ گفت: واقعیت این است که خود من به کلاس‌ها و آموزش‌های هنری اعتقاد زیادی ندارم و همیشه مقوله استاد و شاگردی و آموزش هنری به افراد برایم سئوال بوده و هست، اما زمانی که متوجه شور و هیجان و روحیه خستگی‌ناپذیر این جوان را دریافتم نظرم به این مقوله جلب شد.

این مستندساز ادامه داد: در واقع انگیزه این جوان و آموزش فنون بازیگری، فن بیان و حرکت به جوان های علاقمند در این منطقه محروم و دور افتاده برای من جالب و قابل تقدیر شد. رفته رفته متوجه شدم که نوع نگاه، رویاهای زیبا و حرکات این جوانان حال و هوای بسیار زیبایی به آن روستای کهگلویه و بویراحمد داده است.

بیوگرافی احمد سیدکشمیری

وی متذکر شد: این فیلم در درجه نخست برای خود من که به قول معروف از زمین خاکی کارهای هنری و فیلم را شروع کرده و پوستم کنده شده و هنوز هم هر روز دباغی می‌شویم، یادآور آرزوها و رویاهایی است که برای رسیدن به آنها زیر دست و پاهای بسیاری لگدمال شدیم و سینه خیز و لاکپشتی به حرکت خود ادامه داده‌ و می دهم. من این فیلم را با همه عشقم ساختم.

سیدکشمیری در پایان با اشاره به حضور این فیلم مستند در جشنواره های مختلف گفت: مستند «هیچ بزرگ» موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران جشنواره «گلدن آپریکات» ارمنستان شد و توانست لوح تقدیر و جایزه بخش پرتره جشنواره سینماحقیقت را سال گذشته از آن خود کند. ضمن اینکه کاندید بهترین فیلم مستند جشنواره سینما حقیقت نیز شد.

فیلم مستند «هیچ بزرگ» به کارگردانی احمد سیدکشمیری و تهیه کنندگی مرکز گسترش تجربی فردا ۴ شهریورماه ساعت ۱۸ در خانه هنرمندان سالن ناصری نمایش داده می شود.

منبع:مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ