حمله مربی پرسپولیس به استقلالی‌ها/ دنبال مسائل حاشیه‌ای هستند/ متاسفانه فدراسیون مقابل پرسپولیس قرار گرفت

0

پرسپولیس نیوز

استقلال مرموز و موذیانه بازی می‌کند
استقلال مرموز و موذیانه بازی می‌کند

پرسپولیس روز سه‌شنبه در مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا میهمان استقلال تاجیکستان خواهد بود. با اینکه خیلی‌ها معتقدند یک بازی ساده در انتظار پرسپولیس است، ولی حمید مطهری، مربی سرخ‌پوشان چنین عقیده‌ای ندارد. او تأکید می‌کند که استقلال تاجیکستان تیم مرموزی است و پرسپولیس بازی ساده‌ای در پیش نخواهد داشت. مطهری در ارتباط با وضعیت فعلی پرسپولیس و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ می‌دهد.

شرایط فعلی پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟

خدا را شکر وضعیت خوب است و شب گذشته نخستین تمرین را هم در تاجیکستان انجام دادیم. البته با این تقویمی که AFC دارد، کار ما سخت است چون خیلی از تیم‌های خارجی در غرب و شرق آسیا در کوران مسابقات هستند ولی تیم‌های ایرانی در شرایط بازی نیستند. با این حال، تلاش می‌کنیم یک بازی آبرومندانه انجام داده و به برد برسیم.

آیا قرار نگرفتن در شرایط مسابقه رسمی، شما را نگران نمی‌کند؟

شرایط سخت است و باز هم می‌گویم تقویم AFC برای ما قابل هضم نیست. با این حال، ما پرسپولیس هستیم و همیشه در شرایط سخت نشان داده‌ایم که ذهنی برنده‌ داریم و دنبال رقم‌زدن اتفاقات بزرگ هستیم. ما همیشه از سختی‌ها سربلند بیرون آمده‌ایم و امیدوارم از این مرحله هم عبور کنیم.

آیا از عملکرد باشگاه در فصل نقل‌وانتقالات راضی بودید؟

ما با توجه به بضاعتی که داشتیم یارگیری کردیم و مهره‌هایی که گرفتیم همه توانمند و خوب هستند که شایستگی پوشیدن پیراهن این تیم را داشتند. آنها باید در سریع‌ترین زمان خودشان را با پرسپولیس هماهنگ کنند.

عدم‌جذب مهاجم خارجی می‌تواند برای شما چالش ایجاد کند؟

ما تیمی خوب و کامل هستیم ولی برای بهتر شدن می‌توانستیم انتخاب‌های خارجی هم داشته باشیم. انتظار ما این بود که فدراسیون به نماینده‌هایش در آسیا خصوصا پرسپولیس که در این چند سال نتایج خوبی در لیگ قهرمانان گرفته است، کمک کند. متأسفانه این اتفاق رخ نداد و این در حالی است که اکثر تیم‌های ایرانی بدهی دارند. فدراسیون باید کنار باشگاه‌ها باشد نه در مقابل آنها. اگر ما توقع داریم که بازیکن خارجی جذب کنیم به این دلیل است که در آسیا بتوانیم شرایط بهتری داشته باشیم و اینجا دیگر بحث ملی مطرح است.

شما در ۳ پست مهم کنعانی‌زادگان، نوراللهی و مغانلو را از دست دادید. آیا این به ضرر پرسپولیس نخواهد بود؟

ما مربیان همیشه با این چالش‌ها مواجه هستیم که ممکن است بازیکنان باکیفیت خودمان را از دست بدهیم. هر ۳ بازیکن با تمام وجود بازی کردند و این هم شرایط حرفه‌ای فوتبال است که بازیکنان دنبال شرایط بهتر و قراردادهای برتر بروند. با این حال باید بگویم کنعانی‌زادگان و نوراللهی در این مدت که در کنار ما بودند، از جان مایه گذاشتند و برایشان آرزوی موفقیت دارم. آنها بازیکنان ارزشمندی هستند ولی اساس کار پرسپولیس هم کار تیمی است و تلاش می‌کنیم حتی با جدایی بازیکنان ارزشمندی مثل نوراللهی و کنعانی، باز هم مسیر خوب خودمان را ادامه دهیم.

استقلال تاجیکستان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

استقلال تیمی مرموز است و موذیانه فوتبال بازی می‌کند. آنها می‌دانند که از بازی چه می‌خواهند و معمولا با دفاع فشرده دنبال گل نخوردن هستند. آنها در بحث انتقال توپ هم تیم خوبی هستند.

آیا بازی‌های اخیر این تیم را دیده‌اید؟

استقلال تاجیکستان اجازه نداده که بازی‌های اخیر این تیم در تلویزیون کشورش پخش شود تا بتوانیم اطلاعات بیشتری از این تیم پیدا کنیم. آنها تا حدودی هم دنبال مسائل بیرونی و حاشیه‌ای هستند.

ولی برخی معتقدند بازی شما چندان سخت نیست.

ما در فوتبال بازی آسان نداریم و می‌دانیم که برای برد باید سخت تلاش کنیم و زحمت بکشیم.

فکر می‌کنید امسال در آسیا قهرمان شوید؟

زمانی که به پرسپولیس آمدیم، آقایحیی گفت که هدف‌مان قهرمانی آسیاست و فصل گذشته هم به فینال رسیدیم و نایب‌قهرمانی پرسپولیس چیزی کمتر از قهرمانی نبود. همه می‌دانند شرایط تیم‌های ما با تیم‌های شرقی و عربی اصلا قابل قیاس نیست ولی همیشه دانش مربیان ایرانی و غیرت و تعصب بازیکنان توانسته اتفاقات بزرگی را رقم بزند. ما مطمئنا امسال هم هدفی جز قهرمانی در آسیا نداریم.

در لیگ برتر چطور؟ می‌توانید ششمین قهرمانی پیاپی را کسب کنید؟

خیلی زود است در این مورد صحبت کنیم ولی در لیگ برتر هم قطعا دوباره دنبال قهرمانی هستیم و البته هواداران هم باید حامی تیم باشند.

در مورد جدایی سمیعی چه صحبتی دارید؟

ایشان در مدتی که در باشگاه بودند واقعا زحمت کشیدند و جزو مدیران پاک و صادق بودند. برای آقای سمیعی آرزوی موفقیت دارم.

اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

حمله مربی پرسپولیس به استقلالی‌ها/ دنبال مسائل حاشیه‌ای هستند/ متاسفانه فدراسیون مقابل پرسپولیس قرار گرفت

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ