تجمع مالباختگان آذویکو مقابل حوزه ریاست قوه قضائیه/ چرا قوه قضائیه به پرونده آذویکو رسیدگی نمی‌کند؟

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتین- میناسادات حسینی: ۶ هزار نفر در اردیبهشت تا ۱۵ خرداد سال ۹۷ اقدام به ثبت نام خودروی ام‌جی ۳۶۰ از شرکت آذویکو با قیمت قطعی و سررسید تحویل ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ روزه کردند که نیمی از مبلغ خودرو نقدا در زمان ثبت نام توسط شرکت از خریداران دریافت شد.

اما این شرکت با اینکه طبق آمار رسمی بانک مرکزی تا پایان اسفند ۹۷، ۲۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده بود و طبق آمار رسمی ماهانه تولید خودرو تا پایان اسفند ۹۷، ۳۵۷۰ دستگاه خودرو تولید کرد، اما تحویل خریداران نداد.

سرگردانی ۶ هزار مالباخته آذویکو در راهرو‌های قوه قضائیه

یکی از مشتریان آذویکو با بیان اینکه نزدیک به ۴ سال است که برای دادخواهی پشت در‌های وزارت صنعت تجمع می‌کنیم، گفت: در این سال‌ها بار‌ها وعده‌های مختلف ازسوی مسئولان ازجمله وزیر صنعت، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده، سازمان تعزیرات و… به ما داده شده، ولی هیچ کدام پاسخگوی ما نیستند.

تعداد بازدید : ۰

کد ویدیو

وی که خواست نامش فاش نشود، به مجله خودرو ساتین گفت: بعد از شکایت از این شرکت، ابتدای سال شرکت آذویکو محکوم شد تا پایان خرداد ۱۴۰۰ ارزش خودروی ثبت نامی خریداران را به روز به مالباختگان پرداخت کند؛ اما تاکنون ریالی به ما پرداخت نشده و به همین دلیل برای دادخواهی دست به تجمع زده ایم تا شاید قوه قضائیه به این پرونده رسیدگی کند.

شکایت ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از شرکت آذویکو

این مالباخته پرونده آذویکو با بیان اینکه صاحب این شرکت با وجود این کلاهبرداری در بیرون از زندان به سر می‌برد، به مجله خودرو ساتین گفت: ۶ هزار نفر ثبت نامی در این پرونده سرگردانند و این در حالی است که برخی مالباختگان مصالحه کردند تا پول آن‌ها برگردد، اما نه تنها پولی به آن‌ها پرداخت نشد که هم اکنون دستشان به جایی بند نیست.


بیشتر بخوانید: شش هزار مالباخته آذویکو چشم انتظار عملی شدن وعده وزیر صمت/ چرا قوه قضائیه به پرونده آذویکو ورود نمی‌کند؟


این فرد ادامه داد: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیز دست به شکایت از این شرکت زدند که هنوز هم با وجود محکومیت شرکت و گذشت ماه‌ها از مهلت پرداخت، ریالی به آن‌ها پرداخت نشده است.

چرا پرونده آذویکو با وجود هزاران شاکی همچنان خاک می‌خورد؟

این مشتری شرکت آذویکو در گفتگو با مجله خودرو ساتین گفت: با وجود سرگردانی هزاران نفر در این پرونده و تعیین تکلیف آن باز هم چند روز پیش سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد پرونده همچنان باز است و اگر کسی شکایتی دارد مراجعه کند.

این فرد ادامه داد: در گیر و دار این پرونده، قوه قضائیه شعبه رسیدگی را نیز تغییر داده و همچنان این پرونده با وجود ۶ هزار مالباخته خاک می‌خورد. مهلت پرداخت ارزش خودرو به ما تا برج ۳ امسال بود که با وجود گذشت بیش از ۶ ماه ریالی به ما پرداخت نشده است.

اخبار خودرو

تجمع مالباختگان آذویکو مقابل حوزه ریاست قوه قضائیه/ چرا قوه قضائیه به پرونده آذویکو رسیدگی نمی‌کند؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ