افزایش قیمت خودرو قطعی است/ توقف فروش فوق‌العاده خودروسازان از ۱۸ آبان ماه

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتین – میناسادات حسینی: مشاهدات مجله خودرو ساتین از بازار خودرو حاکی از نوسان قیمت‌ها به ویژه از هفته گذشته است؛ هرچند در یکی دو روز اخیر رکود بازار موجب ثبات نسبی قیمت‌ها شده، اما خریداران و فروشندگان خودرو دست نگه داشته و منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار برای این بازارند.

کاهش قیمت خودرو بعد از آزاد شدن سند‌های در رهن ایران خودرو و سایپا

یک کارشناس بازار خودرو به مجله خودرو ساتین گفت: قیمت خودرو از هفته گذشته دچار نوسان شده است.

آقای طلاجوران ادامه داد: از ۱۸ آبان ماه که سند‌های در رهن ایران خودرو و سایپا آزاد شد، به دلیل افزایش عرضه خودرو به بازار، قیمت‌ها کاهش یافت. به طور مثال پارس سال با کاهش ۴۰ میلیونی، از ۳۱۰ میلیون به ۲۷۰ میلیون تومان رسید و پژو ۲۰۶ تیپ دو از ۲۷۵ میلیون به ۲۵۷ میلیون تومان کاهش یافت.

دلایل افزایش قیمت خودرو طی دو هفته اخیر

این فعال بازار خودرو با بیان اینکه بعد از اینکه رئیس جمهور مانع افزایش قیمت خودرو شد فروش فوق العاده خودروسازان متوقف شد، گفت: توقف فروش فوق العاده خودروسازان باعث کاهش عرضه خودرو به بازار و التهاب دوباره بازار شد.

به گفته این کارشناس خودرو، با اعلام ورود ستاد تنظیم بازار به پروسه تصمیم گیری در مورد قیمت خودرو، مردم تمایلی به فروش خودرو‌های خود ندارند و بنابراین قیمت‌ها دوباره در مسیر گران شدن قرار گرفت.

سایه رکود بر سر بازار خودرو

این کارشناس بازار خودرو با تاکید بر اینکه چند روزی است بازار راکد است، به مجله خودرو ساتین گفت: روز گذشته قیمت خودرو‌های ایران خودرو تنها یکی، دو میلیون گران شد و قیمت خودرو‌های سایپا ثابت بود.


بیشتر بخوانید: چهارشنبه منتظر قیمت‌های جدید خودرو باشیم؟


وی ادامه داد: احتمال افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو بسیار زیاد است، ولی اگر افزایش قیمتی باشد که توام با فروش‌های فوق العاده ایران خودرو و سایپا باشد قیمت‌ها در بازار آزاد ریزش شدید پیدا می‌کند.

توقف فروش فوق العاده خودروسازان از ۱۸ آبان ماه

این فعال بازار خودرو در گفتگو با مجله خودرو ساتین گفت: دلیل اصلی افزایش قیمت خودرو در روز‌های اخیر این است که ماشین در بازار نیست.

طلاجوران ادامه داد: از ۱۸ آبان ماه که ایران خودرو و سایپا اقدام به افزایش قیمت کردند و رئیس جمهور مانع اجرای آن شد خودروسازان فروش فوق العاده را متوقف کردند.

قیمت کارخانه و بازار آزاد خودرو به هم نزدیک می‌شود

این کارشناس بازار خودرو با پیش بینی افزایش قیمت خودرو در جلسه چهارشنبه تنظیم بازار، گفت: هرگاه ایران خودرو قیمت را بالا برده، عرضه را به بازار افزایش داده و بدین ترتیب قیمت‌ها در بازار آزاد کاهشی شده، ولی اگر قیمت کارخانه‌ای خودرو افزایش یابد، ولی فروش فوق العاده خودروسازان همچنان متوقف بماند یا ماهی یک بار ثبت نام صورت گیرد، صد درصد قیمت بازار آزاد از این که هست بالاتر می‌رود.

وی در پایان گفت: به نظر من قیمت کارخانه‌ای خودرو افزایش می‌یابد و همزمان عرضه خودرو ازسوی خودروسازان افزایش خواهد یافت بنابراین قیمت کارخانه و بازار تقریبا یکی می‌شود.

افزایش قیمت خودرو قطعی است/ توقف فروش فوق‌العاده خودروسازان از ۱۸ آبان ماه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ