تعدیل مثبت پیش‌بینی سود پتروشیمی خراسان

0

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان با ارسال نامه‌ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران بورس درباره تأثیر افزایش نرخ کود اوره بر سود شرکت شفاف‌سازی کرد.

محسن حبیب مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان در این نامه آورده است: بر اساس نامه دریافتی نمایندگان ویژه رییس جمهور؛ قیمت فروش کود اوره تحویلی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزایش یافته است.

بنابراین در صورتی که تصمیمات نامه فوق الذکر اجرایی شود، اثر آن بر پیش بینی سود هر سهم برای سال مالی  منتهی به ۲۹ اسفند ۹۲ با در نظر گرفتن ثبات در سایر عوامل اساسی دیگر، معادل مبلغ ۱۹۲ ریال برای هر سهم خواهد بود.

شرکت پتروشیمی خراسان در آخرین پیش بینی سود هر سهم سال مالی ۹۲ را مبلغ یک هزار و ۶۱۰ ریال اعلام کرده است که درصورت اعمال این مبلغ، EPS شرکت به یک هزار و ۸۰۲ ریال افزایش پیدا می‌کند.

یادآور میشود، پیش از این مدیران عامل دو شرکت پتروشیمی پردیس و شیراز با ارسال نامه‌ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران بورس درباره تأثیر افزایش نرخ کود اوره بر سود شرکت شفاف‌سازی کردند.

بنا بر این گزارش، شرکت پتروشیمی پردیس اثر این افزایش نرخ را بر پیش‌بینی سود هر سهم برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذر سال جاری و با در نظر گرفتن ثابت بودن سایر پیش‌بینی‌های اساسی قبلی، مبلغ ۴۴۳ ریال برای هر سهم اعلام کرده است.

تأثیر تغییر قیمت فروش کود اوره طبق تصمیم کارگروه کنترل بازار بر EPS پتروشیمی شیراز ۱۸۱ ریال برای هر سهم اعلام شده است.

یادآور می‌شود در نامه مدیرعامل پتروشیمی شیراز آمده است: سود هر سهم برای سه ماهه اول سال ۹۲ متعاقباً اعلام خواهد شد و با توجه به اعمال برخی از هزینه‌های دیگر پیش‌بینی می‌شود که تعدیل مثبت EPS سال ۹۲ از این مبلغ کمتر شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ