گفت‌وگوی مفصل صیادمنش با رسانه اوکراینی/ از درخشش در زوریا تا رویای حضور در قله فوتبال اروپا

0

ساتین نیوز –

اللهیار صیادمنش در آخرین دیداری که برای زوریا لوهانسک به میدان رفت، توانست دروازه تیم بزرگ دیناموکیف را باز کند و مانع از صدرنشینی این تیم شود. بازیکن جوان ایرانی که از فنرباغچه و به صورت قرضی راهی اوکراین شد و حالا باید در ژانویه به ترکیه بازگردد.

قرارداد قرضی و یک و نیم ساله اللهیار با بند خرید دائمی ۳ و نیم میلیون یورویی به پایان رسیده و باشگاه زوریا لوهانسک قادر به پرداخت این مبلغ نیست و حالا صیادمنش در انتظار تصمیم مربی و مدیران فنرباغچه است تا درباره آینده اش تصمیم گیری شود. این بازیکن با وب سایت footboom به گفتگو پرداخته که آن را در زیر می‌خوانیم:

آیا زوریا را ترک می‌کنید؟
بله درست است. بازی با دینامو آخرین بازی من با پیراهن زوریا بود. قرارداد من به پایان رسیده است، بنابراین به فنرباغچه که مالک قرارداد من است بر می‌گردم. قرارداد قرضی به پایان رسیده است، بنابراین این تصمیم در دست من نیست.

چگونه می‌توانید این دوره را در حرفه خود ارزیابی کنید؟
فکر می‌کنم زوریا تا به اینجا به بهترین تیم در دوران حرفه‌ای من تبدیل شده است. کارهای زیادی انجام شده و پیشرفت‌هایی حاصل شده است. همه چیز در این باشگاه برای من خوب بود.

آیا قبلاً در مورد برنامه‌های خود برای آینده تصمیم گرفته‌اید؟ ماندن در ترکیه یا علاقه باشگاه‌های بلژیکی و دیگر تیم‌های اروپایی جذاب‌تر است؟
خیلی زود است که در این خصوص صحبت کنیم. بیایید ببینیم در ژانویه چه اتفاقی می‌افتد. همه گزینه‌ها را در نظر خواهم گرفت.

آرزو دارید در آینده کجا باشید؟ در لیگ برتر انگلیس، ایتالیا، اسپانیا یا شاید در پاری‌سن ژرمن؟
راستش خیلی مهم نیست، چون بزرگترین آرزوی من بازی در یکی از تیم‌های پنج لیگ بزرگ اروپایی است. اینکه این تیم از کدام کشور باشد برای من فرقی نمی‌کند.

۵۰ بازی در کمی بیشتر از یک سال؛ آیا انتظار داشتید این همه بازی در زوریا انجام دهید؟
وقتی به اینجا آمدم اهداف شخصی خودم را داشتم. خوشحالم که به آنها رسیدم. این دوره خاطرات خوشایند زیادی از خود به جای خواهد گذاشت.

خاطره انگیزترین مسابقه‌ای که سال‌ها بعد از زوریا به یاد خواهید داشت، چیست؟
انتخاب یک بازی سخت است. من دو بازی را انتخاب می‌کنم. پیروزی مقابل لسترسیتی در لیگ اروپا در دسامبر گذشته که در آن بازی گل زدم و همچنین پیروزی مقابل شاختار در لیگ اوکراین که بسیار احساسی بود. فکر می‌کنم تا مدت‌ها این بازی‌ها را فراموش نخواهم کرد.

سازگاری با فوتبال اوکراین سخت بود؟ بزرگترین مشکلاتی که تجربه کرده‌اید چیست؟
خیر؛ چون هم تیمی‌هایم و مربی هر کاری انجام دادند تا با مشکلات هماهنگ و سازگار شوم. همه چیز به آرامی پیش رفت. در مورد آزمون‌ها و سختی‌ها، فکر می‌کنم بازی‌های ما در اروپا بود.

فوتبال اوکراین با فوتبالی که قبلاً بازی می‌کردید چه تفاوتی دارد؟
لیگ اوکراین قدرتمندتر است. رقابت و مبارزه بیشتری در آن وجود دارد و من کمی به آن عادت کردم.

آیا اسکریپنیک (سرمربی زوریا) یک «گواردیولا»ی اوکراینی است؟ او را می‌توانید با کدام مربی برتر یا مربیان سابق خود مقایسه کنید؟
او به خودی خود یک مربی برتر است. ویکتور بدون شک مربی عالی و انسان بسیار خوبی است. من خیلی به او مدیونم. فکر می‌کنم او بیشتر شبیه «یورگن کلوپ» است تا گواردیولا، زیرا ساده‌تر بازی می‌کند.

کلاً با مربی چطور ارتباط برقرار کردید؟
زبان فوتبال جهانی‌تر از آن چیزی است که بسیاری انتظارش را دارند. بنابراین، با وجود اینکه هنوز زبان اوکراینی را بلد نیستم، به راحتی خواسته‌های مربی را درک و آنها را برآورده کردم.

آیا سازگاری با سبک بازی اسکریپنیک سخت بود؟
نه، هیچ مشکلی در این مورد وجود نداشت. اگر سعی کنید تمام توان خود را در زمین به کار بگیرید، این روند بسیار سریع‌تر پیش می‌رود.

در زوریا هم در نوک خط حمله و هم در کناره‌ها بازی کردید. در کدام پست احساس راحتی بیشتری کردید؟
هر کجا بازی کنم خیلی خوشحالم. نکته اصلی این است که همه چیز طبق برنامه مربی پیش برود. برای من مهم بود که دستورات او را دنبال کنم و تمام تلاشم را به کار بگیرم و پُستم در زمین اهمیتی نداشت.

آیا به ایرانی‌ها توصیه می‌کنید برای بازی به اوکراین بروند؟
حتماً. شک دارید؟ همه می‌توانند ببینند من و شهاب (شهاب زاهدی دیگر مهاجم ایرانی زوریا) چقدر در این کشور پیشرفت کرده‌ایم. اوکراین فوتبال خوبی دارد و بازیکنان می‌توانند در آن پیشرفت کنند.

آیا دوست دارید در آینده به اینجا برگردید؟
اوکراین و زوریا برای همیشه در قلب من خواهند ماند.

عملکرد لژیونر های ایرانی اسامی لژیونرهای ایران

گفت‌وگوی مفصل صیادمنش با رسانه اوکراینی/ از درخشش در زوریا تا رویای حضور در قله فوتبال اروپا

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ