بازیگران سریال بعد از آزادی +عکس و خلاصه داستان

0

اسامی بازیگران زن و مرد سریال بعد از آزادی و نقش هایشان

مجموعه تلویزیونی “بعد از آزادی” قرار بود در محرم ۱۳۹۹ خودش به آنتن شبکه یک سیما برسد اما به هر حال این موقعیت برای محمدعلی باشه آهنگر و هنرمندان این سریال فراهم نشد. پیگیری‌ ها نشان می‌دهد “پس از آزادی” این روزها در حال گذراندن مراحل تکمیلی است تا بتواند گزینه اصلی ماه محرم ۱۴۰۰ اولین شبکه تلویزیون باشد.

محمدعلی باشه‌آهنگر، پیش از این سریال هم تجربه ساخت مجموعه «تا صبح» را داشته، اما اغلب فعالیتش در حوزه سینماست و وی را به عنوان فیلمساز می‌ شناسند.

پیگیری‌ها از شبکه یک مشخص می‌کند قرار است این اتفاق بیفتد. سعید سعدی هم که درگیر روزهای پایانی تصویربرداری سریال “بچه مهندس۴” است در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار تسنیم  اعلام کرد که این سریال در مراحل فنی به سر می‌برد تا بتوانیم در تابستان و ایام محرم و صفر به آنتن برسد.

سریالی که به خاطر نمایش مشکلات اقتصادی، فضای پس از آزادی از زندان، گرفتاری‌های اشتغال، و خیلی از دغدغه‌های دیگر، درام سنگین به حساب می‌ آید و شاید گزینه مناسبی، برای این ایام باشد. رضا داودنژاد، اندیشه فولادوند، مرتضی اسماعیل کاشی، اصغر همت، قاسم زارع، خسرو شهراز، سام کبودوند، امید روحانی، حسین باشه‌ آهنگر، رویا جاویدنیا، رامین سیار دشتی، المیرا دهقان و… از بازیگران اصلی سریال “بعد از آزادی”‌اند.

سریال بعد از آزادی داستان سریال بعد از آزادی بازیگران سریال بعد از آزادی اخبار فیلم و سریال

خلاصه داستان و زمان پخش سریال بعد از آزادی

هر روز با عطر گل‌ های باغ‌ های شهریار از خواب بلند می‌ شدم، مادرم خدابیامرز یه باغچه خوشگل داشت که همیشه سرش گرم بود. بنده خدا اکثر مواقع تنها بود. بابام که راننده بیابون بود صبح تا شب پشت نفتکش اش دنده عوض می‌ کرد و بنزین جا به جا می کرد. راه نزدیکش چهار پنج ساعت ترافیک انبار ری تا پمپ بنزینای جنوب و مرکز تهران بود.

سریال بعد از آزادی

صبح ها زودتر می‌ رفت تا بار بهتر بهش بخوره. اگه هوا سرد بود و مشکلی برای مناطق، سردسیر پیش نمی‌اومد، بارش رو عوض می‌کردن و می‌ فرستادنش سمت همدان، آذربایجان، کردستان چه می‌ دونم استان های سردسیر و برف گیر. این آخریا زیاد حالش میزون، نبود خودش چیزی نمی‌گفت ولی ماها که می فهمیدیم. توی خونه‌ای که پدر مادر، توش نباشه هیچی نمی تونه جاشونو پر کنه…

سعدی در پاسخ به این پرسش که آیا علاقه‌ای به تولید فیلم یا سریالی در حوزه پلتفرم‌ ها دارد یا خیر، بیان کرد: این روزها به اندازه‌ای در تلویزیون و سینما درگیر و پرمشغله هستم که فرصتی برای فعالیت در پلتفرم‌ها پیش نمی‌آید، هر چند هنوز هم کاری نتوانسته است من را وسوسه کند که در این حوزه جدید ورود کنم.

این تهیه کننده در پایان تاکید کرد: نسبت به پلتفرم‌ها و فعالیت در آن ها هیچگونه نگاه منفی ندارم. برخی مواقع عده‌ای برای این که این عرصه را دوست ندارند در آن فعالیت نمی‌ کنند. ولی کار من تهیه‌کنندگی است پس چندان برایم فرقی نمی‌کند کاری تلویزیونی باشد. یا سینما یا پلتفرم، تنها چیزی که برای من اهمیت بالایی دارد کیفیت و اثرگذاری است. که من را همیشه تشویق به تهیه می‌ کند.

بازیگران سریال بعد از آزادی و نقش هایشان

بازیگر نقش
اصغر همت
رضا داوودنژاد محسن
اندیشه فولادوند سیمین
مرتضی اسماعیل کاشانی عارف
سام کبودوند سهیل
المیرا دهقانی  شیدا
رویا جاویدنیا  فروغ
حسین باشه آهنگر
آزاده مهدیزاده
الناز اسماعیلی
ارشا اقدسی
شهریار فرد
خسرو شهراز
قاسم زارع
امید روحانی
سعیده عرب
حسن نجاریان
مختار سائقی
هدایت الله سجادی
حسن لبافی
صفر کشکولی
حسین ملکی
حشمت آرمیده
بهروز پیروزیان
محمد صدیقی مهر
ابراهیم برزیده
بهنام مومنی
مهری السادات آل آقا
علی نجاریان
سارا شاهرودیان
رامین سیاردشتی
لادن قناد
آلاله زارع طلب مهشید

بازیگران افغانستانی:

  • محمد موسی اکبری
  • عبدالصبور خالقی
  • نادیا پروانی
  • سبحان حسینی

بازیگران خردسال:

  • نیوشا علیپور
  • کارن جیحانی
  • سامین وحید محمدی

المیرا دهقانی در سریال بعد از آزادی

گفته‌های المیرا دهقانی از نقش شیدا

نقشی را بازی می‌کنم که چالش داشته‌باشد

آخرین سریالی که با بازی شما از تلویزیون پخش شد، سریال «لحظه گرگ و میش» بود. چرا اینقدر گزیده کار هستید؟

من بعد از لحظه گرگ و میش و کار با آقای اسعدیان در سریال «بعد از آزادی» با آقای باشه آهنگر بازی کردم. اما بین تولید و زمان پخش چند سال وقفه افتاد و ما همچنان منتظر پخش این سریال هستیم. البته یکی دو فیلم سینمایی و یک سریال هم در این مدت کار کردم. اما درباره بخش دوم سوالتان باید عرض کنم که برایم خیلی مهم است چه نقشی را بازی کنم.

البته فکر می‌کنم برای همه بازیگرها این موضوع مهم است و این‌که باید دلشان برای آن، نقش و یک کار بلرزد. من هم از این قاعده مستثنا نیستم. ضمن این‌که یکی دو سال، هم به خاطر کرونا همه چیز تغییر کرد و شرایط برای کار سخت‌تر و نگران کننده‌ تر شد.

معمولا بازیگران جوان در چند سال اول دوران کاری‌شان در آثار بسیاری حضور پیدا می‌ کنند و همین که موقعیت‌ شان تثبیت شد، گزیده‌ کار می‌شوند. برای من جالب بود که شما از همان ابتدای ورودتان به عرصه بازیگری انتخاب‌ های سنجیده‌ای داشتید.

من از همان ابتدا تصمیم داشتم در این مسیری که قدم می‌گذارم نقشی را بپذیرم، که به آن عشق بورزم تا بتوانم تمام توانم را روی آن کار و آن نقش بگذارم، حتی اگر یک کار کوتاه باشد. برایم خود نقش و کلیت کار مهم است.

المیرا دهقانی در سریال بعد از آزادی

با وجود این، نقش شیدا در سریال «بعد از آزادی» همین ویژگی را داشت که مدنظرتان بود و دلتان را لرزاند؟

البته از زمان تولید این سریال دو سال گذشته و چیزهای مبهمی از شیدا و فیلمنامه به خاطر دارم. از طرفی در این مدت اتفاقات مهمی در جهان افتاده که زندگی همه ما به دوران قبل از کرونا و بعد از کرونا تبدیل شده است.

خاطرم هست بازیگر دیگری برای این نقش انتخاب شده و جلوی دوربین رفته بود. که به دلایلی که من از آن بی‌اطلاعم حضورش منتفی شد و خیلی اتفاقی به من، پیشنهاد این نقش داده شد و به پروژه اضافه شدم. البته از این حضور یکباره در سریال، کمی نگران بودم، اما با صحبت‌هایی که با آقای باشه‌آهنگر و علاقه‌ای که به سبک کاری، ایشان داشتم، تلاش کردم خودم را به پروژه برسانم.

پس این سریال، نخستین همکاری شما با آقای باشه ‌آهنگر بود؟

بله و خیلی خوشحالم که با او همکاری کردم. چون هم سبک کاری ایشان را دوست داشتم و هم فیلمنامه و شخصیت شیدا را. ضمن این‌که سر صحنه خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم. شیدا هم کاراکتر قدرتمندی داشت و همچنین لحنی که برای این کار انتخاب شده بود، خیلی برای ما جای کار داشت. به همین دلیل، بازی در این سریال را خیلی دوست داشتم و امیدوارم هر چه زودتر پخش شود.

رضا داوود نژاد و اندیشه فولادوند

اندیشه فولادوند از بازیگران سریال بعد از آزادی

اندیشه در لباس یک دختر قوی

اندیشه فولادوند با این‌ که اولین بازی او در فیلم مریم مقدس بود، اما اولین حضورش، به صورت حرفه‌ای در فیلم سربازهای جمعه مسعود کیمیایی بود. بعد از این فیلم او مدتی، از سینما دور بود تا این‌که دوباره با فیلم ستاره‌های فریدون جیرانی به سینما بازگشت. و بعد از آن دوباره به فعالیت‌های بازیگری خود ادامه داد. فولادوند جزو بازیگران گزیده‌کار است. و تا امروز در چند سریال تلویزیونی بازی کرده است.

اندیشه فولادوند

او در فصل‌های اول و دوم بچه مهندس نقش گلچهره را بازی کرد و در سریال بانوی عمارت در نقش طلا ظاهر شد. ایراندخت، چرخ فلک، تنهایی لیلا، پشت‌بام تهران و… از دیگر کارهای اوست.

به گفته تهیه‌کننده این هنرمند در سریال بعد از آزادی در نقش دختر خانواده حضور دارد. که مرتب می‌کوشد تنش‌های خانواده‌ها را برطرف کند تا خانواده به آرامش برسند. به همین دلیل با ماجراهای متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. همین ماجراها از او یک دختر قوی ساخته است.

اصغر همت و زارع در لباس پدران قصه

اصغر همت در سریال امام‌علی (ع) ردای مروان‌بن‌حکم را به تن کرد و یکی از سیاسی‌ ترین شخصیت‌ های اموی را بازی کرد. از دیگر سریال‌ های تلویزیونی او می‌ توان به هزاردستان و چهل‌ سرباز اشاره کرد.

او در سریال تلویزیونی بعد از آزادی نقش پدر خانواده را بازی می‌کند که خصوصیات مختص، به خودش را دارد. شنیده‌ها حاکی است که این نقش همت متفاوت از دیگر نقش‌ های، پدری است که بازی کرده‌است.

اصغر همت

همچنین قاسم زارع یکی دیگر از پدران قصه سریال را به عهده دارد که فرزندش درگیر ماجراهایی می‌ شود و همه اعضای خانواده سعی می‌کنند به نوعی با کمک هم مشکلات را حل کنند. زارع در سال‌های اخیر کمتر در تلویزیون بازی کرده‌است و از سریال‌ های او می‌توان به تعبیر وارونه یک رویا، یادآوری، بوی باران و… اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ