شهر تفرش کجاست و در کدام استان قرار دارد؟

0

تفرش در کدام استان قرار دارد ، تفرش جزو کدام استان است ، تفرش کجای ایران است ، شهر تفرش مال کدام استان است ، فاصله تفرش تا تهران

تفرش کجاست

تَفرِش، یکی از شهرهای استان مرکزی ایران و مرکز شهرستان تفرش است.

تفرش در شمال شرقی اراک واقع و در بین رشته کوه‌هایی محصور است و اب و هوایی بسیار مطبوع دارد. از روستاهای شهرستان تفرش می‌توان به کبوران، نقوسان، بازرجان، فرک ، جفتان و رودبار اشاره کرد. شهر تفرش، مرکز شهرستان. در ارتفاع حدود ۲۰۰۰ متری، در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی شهر اراک قرار دارد.

روستاهای فم (فهم) و طرخوران [در گذشته]، امروز محله‌های اصلی شهر تفرش را تشکیل می‌دهند.

میدان‌های اصلی شهر عبارتند از میدان امام خمینی، فم (باغ ملی)، میدان آزادی، میدان مطهری و میدان طبرسی (میدان قوری) میدان شهید رجایی . آرامگاه محمود حسابی، بقعهٔ شاهزاده احمد آرامگاه شاهزاده محمد (جد خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران) و دانشگاه آزاد تفرش، دانشگاه تفرش از نقاط شهر هستند.

جمعیت تفرش چقدر است

شهر تفرش، مرکز شهرستان. در ارتفاع حدود ۱٬۸۷۸ متری، در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی شهر اراک و در مسیر جادهٔ اراک ـ آشتیان قرار دارد. اهالی روستانشین تفرش عمدتاً به زراعت، باغداری، دامداری و صنایع دستی اشتغال دارند. محصول مهم این شهرستان، گندم و جو و حبوبات است. بادام و گردو و سیب و انگور و گلابیِ آنجا صادر می‌شود. قالی و قالیچه و گلیم از محصولات صنایع دستی آنجاست. فرش‌های تفرش ارزش صادراتی دارند و مهم‌ترین بازار فروش آن‌ها در ایران، شهرهای همدان و تهران و در خارج از ایران کشور آلمان است (فرهنگ جغرافیائی آبادیها، ج ۴۸، ص ۴۲). اهالی تفرش اکثریت مردمان پارسی و باقی مانده از عصر هخامنشیان و ساسانیان هستند و جمعیت خیلی کمی در بعضی روستاها ترکی سخن می‌گویند. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت شهر تفرش ۱۶٬۴۹۳ نفر، متشکل از ۸٬۲۲۶ مرد و ۸٬۲۶۷ زن در قالب ۵٬۲۳۲ خانوار و جمعیت کل این شهرستان ۲۴٬۹۱۳ تن بوده‌است.

فاصله تهران تا تفرش چند کیلومتر است

تفرش کجاست اخبار تفرش

مسیر ۱ : ۲۴۰ کیلومتر ۲ ساعت و ۵۷ دقیقه

مسیر ۲ : ۲۴۹ کیلومتر ۳ ساعت و ۳ دقیقه

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ