۸ سال سپاهان بودم ولی پرسپولیس عشق بچگی‌ام است/ این بازی جنگ قهرمانان است/ توانایی برگزاری بازی بدون تماشاگر را هم ندارند؟

0

پرسپولیس

در آستانه برگزاری دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر در زمین ثالث، خیلی از پیشکسوتان و کارشناسان به انجام این دیدار بیرون از زمین تیم سپاهان انتقاد می‌کنند.

محسن بنگر با سابقه سالها بازی برای تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در گفت‌وگو با پرسپولیس، درباره شرایط تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در آستانه رویارویی با یکدیگر و همچنین عدم حضور تماشاگران در استادیوم‌ها و بازی این دو تیم در شهر ثالث حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید.

سپاهان و پرسپولیس دوباره به هم رسیدند. نظرتان درباره این تقابل چیست؟

قطعا بازی خیلی خوبی خواهد شد. بازی پرسپولیس و سپاهان جنگ قهرمانی است. هر دو تیم پر افتخارترین تیم‌های لیگ برتر هستند و قطعاً رویارویی این دو تیم می‌تواند مشخص کننده چهره قهرمان فصل باشد. هر تیمی در این بازی برنده شود گام بزرگی به سوی قهرمانی برخواهد داشت.

هنوز هم این دو تیم را دوست دارید؟

من هشت سال برای تیم سپاهان فوتبال بازی کردم و این تیم را واقعاً دوست دارم. خیلی برایش زحمت کشیدم و افتخارات زیادی با این تیم بدست آوردم. حالا هم محرم نویدکیا دوست، رفیق، همبازی و کاپیتان سابق خودم سرمربی سپاهان است و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم و از طرفی پرسپولیس هم که عشق دوران بچگی ام بوده. امیدوارم بازی خوبی از آب در بیاید.

اخبار فوری پرسپولیس

تقابل دو تیم را چطور می‌بینید؟

قطعاً این دو تیم از هر نظر با هم برابر هستند. این بازی تقابل دو مربی و تفکرات آنهاست. هرکس در این بازی ذهنش آرام تر و تفکراتش بهتر باشد برنده می‌شود.

تا اینجای فصل سپاهان را چطور دیده اید؟

سپاهان تیمی است که فوتبال را روی زمین بازی می‌کند ولی زیاد موقعیت خراب می‌کند. آنها متاسفانه در عقب زمین هم مشکل دارند. این تیم همه روش‌ها برای رسیدن به دروازه حریف را اجرا می‌کند اما در زدن ضربات آخر ایراد دارد. تعجب می‌کنم چرا چنین تیمی فورواردهایش گل نمی‌زنند یا کم گل می‌زنند. شاید بتوان گفت سپاهان این فصل زیادی رو به جلو بازی می‌کند.

پرسپولیس را چطور تحلیل می‌کنید؟

به نظرم تنها تیمی که در این فصل فوتبال مالکانه را به اجرا می‌گذارد پرسپولیس است. در واقع پرسپولیس تنها تیمی است که بازیکنان تلاش می‌کنند تفکرات کادر.فنی را به بهترین شکل در زمین اجرا کنند. این بازی برای پرسپولیس بیرون از خانه محسوب می‌شود و با توجه به دو فوروارد زهردارش یعنی عیسی و عبدی قطعاً مشکلی برای کسب برتری نخواهد داشت. باز هم می‌گویم هر تیمی استراتژی و تفکرات بهتری داشته باشد در این بازی برنده است.

توصیه ای به رفیق قدیمی‌تان محرم نویدکیا ندارید؟

با توجه به سیستم دفاعی پرسپولیس به نظرم سپاهان در این بازی نمی‌تواند به اندازه دیگر مسابقات موقعیت خلق کند. از طرفی باید محتاط هم بازی کنند چون جلوی پرسپولیس هستند. مهاجمان سپاهان باید قدر موقعیت‌های این بازی را بدانند وگرنه ضربه می‌خورند.

اخبار فوری پرسپولیس

تا چه اندازه با انجام این بازی در شهر ثالث موافق یا مخالف هستید؟

من این شرایط را یکبار چشیده ام. آن زمان که در سپاهان بازی می‌کردیم یک بار یک سرباز محترم بینایی اش را بخاطر شلوغی‌های روی سکو از دست داد و ما سه ماه بیرون از خانه بازی می‌کردیم که خیلی بد بود اما نمی‌دانم امسال چرا چنین حکمی‌را صادر کرده‌اند. اصلا حالا که دیگر مسابقات بدون تماشاگر برگزار می‌شود، یعنی فدراسیون نمی‌تواند یک فوتبال بدون تماشاگر را هم مدیریت کند؟ یعنی برگزاری یک مسابقه بدون تماشاگر در استادیوم خالی تا این اندازه برای فدراسیون فوتبال مشکل است؟ چند وقت بعد پرسپولیس باید در دور برگشت میزبان باشد. با این وضعیت این دو تیم نمی‌توانند از شرایط میزبانی شان استفاده کنند.

به نظر شما نمی‌توان مسابقات را با تماشاگر برگزار کرد؟

قطعاً مخالف این هستم که فوتبال بدون تماشاگر برگزار شود. از مدیران فدراسیون خواهش و التماس می‌کنم و می‌خواهم که تماشاگران را به استادیوم‌ها برگردانند. به خدا قسم فوتبال بدون تماشاگر بازی دوستانه است. به جای اینکه کاری کنید فوتبال هیجانش را دوباره بدست بیاورد می‌خواهید هیجان آن را از بین ببرید؟ این ظلم به فوتبال و تماشاگران فوتبال است.

اخبار فوری پرسپولیس

۸ سال سپاهان بودم ولی پرسپولیس عشق بچگی‌ام است/ این بازی جنگ قهرمانان است/ توانایی برگزاری بازی بدون تماشاگر را هم ندارند؟

خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ