آشنایی با هتل عباسی اصفهان؛ زیباترین هتل در خاورمیانه

1

آشنایی با هتل عباسی اصفهان؛ زیباترین هتل در خاورمیانه

اگر تمایل دارید در هتلی اقامت داشته باشید که بیشتر شبیه به یک جاذبه تاریخی است باید هتل عباسی اصفهان را رزرو کنید. اصفهان، شهری در دامنه‌های شرقی رشته کوه‌ زاگرس که قدمت بلند بالایی دارد. این شهر کهن در تاریخ نقش مهمی را ایفا نموده و امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران شناخته می‌شود. همچنین اصفهان یکی از ۵ شهر برتر گردشگری ایران است، به همین دلیل اقامتگاه‌های خوبی دارد. هتل های اصفهان امکانات فوق‌العاده‌ای برای میهمانان خود در نظر گرفته‌اند تا اقامتی خوش به آن‌ها هدیه دهند. با رزرو هتل های اصفهان می‌توانید به جاذبه‌های معروف این شهر مانند آکواریوم اصفهان، موزه موسیقی، محله ارمنی‌ها، خیابان چهارباغ، مجموعه تفریحی کوه صفه و پارک جنگلی ناژوان سر بزنید. یکی از این هتل ها، مهمانسرای عباسی است که در ادامه آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

هتل عباسی اصفهان

درباره هتل عباسی اصفهان

شهر یاد شده اقامتگاه‌های متعددی داشته و هتل های اصفهان موقعیت مکانی متفاوتی دارند که برخی از آن‌ها تاریخچه دیرینه‌ای را به دوش می‌کشند. هتل عباسی شبیه به یک جاذبه در خیابان گلدسته و چهارراه آمادگاه قرار گرفته است. یک اقامتگاه جذاب و دیدنی که قدمت آن بیش از یک قرن است؛ البته در آن زمان تنها یک کاروانسرا بود که به دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد. کاروانسرای عباسی اصفهان در سال ۱۱۲۸ بنا گردیده است و شاه سلطان حسین صفوی در آن سال‌ها این کاروانسرا را به مادر خود هدیه داد. در آن دوره، بیشتر افراد کاروانسرای عباسی را با نام کاروانسرای مادر شاه می‌شناختند. این کاروانسرا در سال ۱۳۳۶ بازسازی شد؛ اما هنوز هم به عنوان کاروانسرای عباسی شناخته می‌شد. سرانجام در سال ۱۳۴۵ تبدیل به یک هتل مجلل گردید که امروزه به هتل عباسی اصفهان معروف است. این هتل زیبا دارای ۲۳۱ واحد اقامتی بوده و واحدهای اقامتی آن شامل اتاق، سوئیت و آپارتمان است.

محوطه هتل عباسی اصفهان بسیار زیبا بوده و تمامی اتاق‌ها دور تا دور حیاط و حوض فیروزه‌ای‌ رنگش ساخته شده‌اند و به محض اینکه پنجره اتاقتان را باز کنید، حیاط زیبا و دلباز هتل را می‌بینید. یکی از نکات طلایی رزرو هتل عباسی اصفهان، اشراف داشتن به جاذبه‌های تاریخی شهر اصفهان است چراکه در مرکز شهر قرار دارد. هتل ۵ ستاره عباسی اصفهان نه‌تنها به دلیل تاریخ بلندبالایش، بلکه به دلیل معماری فوق‌العاده‌، گچ‌بری‌های زیبا، دیوارهای آینه‌کاری شده و سقف‌های بلندش شهرت دارد. در واقع هنر معماری ایرانی در دوره صفویه به اوج شکوه و جلالش رسیده و هتل عباسی نیز یکی از بناهای جامانده از همان دوره است. حتی جالب است بدانید این هتل زیبا در سال ۲۰۱۷ میلادی توسط خبرگزاری‌های معتبر دنیا به عنوان زیباترین هتل در منطقه خاورمیانه معرفی شد. هتل ۵ ستاره یاد شده، در قلب بافت تاریخی اصفهان واقع شده که امروزه به عنوان بزرگ‌ترین هتل موزه جهان نیز نام گرفته است.

قیمت هتل عباسی اصفهان

حتماً با خودتان می‌گویید که رزرو هتل عباسی اصفهان به بودجه بسیاری نیاز دارد؛ اما به‌هیچ‌وجه این‌طور نیست. در واقع قیمت هتل عباسی اصفهان توسط فاکتورهای مهمی مشخص می‌شود؛ برای مثال نوع اتاقی که شما انتخاب می‌کنید روی قیمت تاثیرگذار است؛ اگر یک اتاق معمولی را انتخاب کنید، مسلما هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. در نظر داشته باشید که سوئیت‌های هتل عباسی اصفهان هزینه بیشتری دارند؛ چراکه امکانات و تجهیزات آن‌ها بیشتر بوده بنابراین احساس رفاه و آرامش بیشتری خواهید داشت.

نکته دیگر اینکه اگر هزینه نفر اضافه نداشته باشید قیمت هتل عباسی اصفهان برای شما بسیار به‌صرفه‌تر خواهد بود. فاکتور دیگری که قیمت هتل عباسی اصفهان را مشخص می‌کند، بازه زمانی اقامت است. روزهایی که در این هتل اقامت دارید نیز روی قیمت هتل عباسی تاثیرگذار است؛ همچنین استفاده از خدمات غیر رایگان نیز می‌تواند به هزینه‌های شما بیفزاید. در مجموع باید بدانید که هتل عباسی نسبت به سایر هتل های ۵ ستاره اصفهان قیمت منصفانه‌ای را ارائه می‌دهد.

امکانات عمومی هتل عباسی اصفهان

در هتل عباسی نیازی نیست برنامه ورزشی خود را کنار بگذارید؛ زیرا این هتل دارای یک سالن بدن‌سازی بسیار مجهز است. برای رفع خستگی نیز می‌توانید به سونا بخار و سونا خشک مراجعه کرده و در استخر این هتل مجلل، تنی به آب بزنید. مگر می‌شود این‌چنین هتلی فضاهای سنتی نداشته باشد؛ یکی از این فضاها سفره خانه سنتی هتل عباسی است که در قسمت باغ هتل قرار گرفته و بسیار دنج و دوست‌داشتنی است. البته که هتل عباسی یک چای خانه نیز دارد که بسیار دل‌انگیز و زیبا است. اگر هتل عباسی اصفهان را ببینید حتماً عاشق فضای سبز آن خواهید شد؛ باغی زیبا و پر از گل که جان می‌دهد برای عکاسی و خاطره سازی. به هر نیتی که به اصفهان سفر کنید هتل عباسی گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

اگر نیت شما برای سفر به اصفهان برگزاری همایش، جلسات یا قرارهای کاری‌ است می‌توانید از اتاق جلسات هتل عباسی بهره‌مند شوید. علاوه بر این‌ها هتل عباسی اصفهان دارای کتابخانه نیز است. افراد بسیاری برای گشت و گذار به این شهر با خودرو شخصی خود سفر می‌کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید نگران جای پارک نباشید؛ چراکه هتل عباسی دارای پارکینگی جادار است. اگر نمی‌توانید خودرو خود را به اصفهان ببرید می‌توانید از خدمات ویژه هتل یعنی اجاره ماشین بهره‌مند شوید. از دیگر امکانات عمومی هتل عباسی می‌توان به صندوق امانات در اتاق‌ها، تهویه مطبوع، روزنامه، دستگاه خودپرداز، خدمات پزشکی، خشک‌شویی، تاکسی سرویس، خانه داری ۲۴ ساعته، مرکز تجاری، سالن همایش و خیاطی اشاره نمود.

انواع واحدهای اقامتی هتل عباسی اصفهان

مهمانسرای عباسی دارای ۲۲۵ باب اتاق، سوئیت و آپارتمان است که این اتاق‌ها شامل اتاق‌های معمولی یک تخته و دو تخته، اتاق چشم ‌انداز و پردیس، سوئیت‌های معمولی، سوئیت قاجار، سوئیت صفوی و آپارتمان دو خوابه و سه خوابه است. تمامی اتاق‌ها دور تا دور یک حوض نیلی‌رنگ قدیمی قرار گرفته‌اند و پنجره اتاقتان را که باز ‌کنید گنبد فیروزه‌ای‌رنگ مدرسه چهارباغ را خواهید دید که چشم‌اندازی فوق‌العاده به شما می‌دهد.

از جمله واحدهای اقامتی هتل عباسی اصفهان اتاق‌های استاندارد است. این اتاق‌ها به صورت یک تخته و دو تخته هستند و برای مهمانان کم‌جمعیت مناسب‌اند. اتاق‌های استاندارد بسیار ساده بوده و از امکانات رفاهی خوبی برخوردار هستند؛ از جمله این امکانات می‌توان اینترنت پر سرعت، سرویس چای و قهوه، تلویزیون، مینی بار، سیستم اعلام حریق، سرویس بهداشتی و حمام، تلویزیون ال‌سی‌دی و صندوق امانات را نام برد.

بهتر است نگاهی به اتاق‌های پردیس هتل عباسی نیز داشته باشید. این اتاق‌ها چشم‌انداز خوبی به باغ زیبای مهمانسرا دارند و کمی لوکس‌تر از اتاق‌های دیگر هستند. خوشبختانه اتاق پردیس هتل عباسی دارای ظرفیت تخت اضافه نیز است. هر آنچه در این اتاق می‌بینید از لوستر تا پرده‌ها و کف‌پوش‌ها، همگی لوکس و بسیار شیک هستند. اتاق چشم‌ انداز هتل عباسی نیز منظره‌ای رو به باغ دارد و در عین سادگی، بسیار آرامش‌بخش است. اتاق‌های چشم‌ انداز تمامی امکانات رفاهی را در خود جای داده‌اند.

مهمانسرای عباسی علاوه بر اتاق‌های زیبایش، سوئیت‌هایی جذاب دارد. از امکانات ویژه سوئیت‌ها میز ناهار خوری کوچک، کمد دیواری، اینترنت پر سرعت، سرویس بهداشتی، میز آرایش، مبلمان، پرده‌های مجلل، لوسترهای شیک و گچ‌بری‌های خیره‌کننده است. یکی از معروف‌ترین سوئیت‌های هتل عباسی اصفهان، سوئیت قاجار نام دارد. این سوئیت تجربه بی‌نظیری از اقامت در اصفهان را به شما هدیه می‌دهد. سوئیت قاجار به‌قدری زیبا و خواستنی است که شما را محو تماشای در و دیوارهایش خواهد کرد. معماری این سوئیت، نگاره‌های زیبا بر روی دیوارها و نقش‌های خاص این اتاق، همگی با شما حرف می‌زنند.

سوئیت صفوی هم دنیای خودش را دارد. گچ‌بری‌ها، مقرنس‌کاری‌ها و نقاشی‌های در و دیوار، شما را محو خود می‌کند. پرده‌های مجللی که فضا را زیباتر نموده اتاق شاهانه‌ای برای سخت‌پسندان فراهم آورده است. این سوئیت دارای ۲ اتاق خواب دو نفره بوده و معماری‌اش به سبک دوره صفوی است. از امکانات ویژه این سوئیت صفوی می‌توان مبلمان، میز و صندلی راحتی، میز ناهار خوری ۸ نفره، لوسترهای مجلل، آباژورهای بسیار شیک و فرش‌های زیبا را نام برد.

رستوران و کافی شاپ در هتل عباسی اصفهان

رزرو هتل عباسی اصفهان مزایای دیگری هم دارد که نظیرش رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوع است. در این رستوران‌ها که فضای بسیار زیبایی دارند، می‌توانید در کمال آرامش تمام وعده‌های غذایی مانند صبحانه، ناهار و شام را میل کنید. در سالن صبحانه خوری مهمانسرای عباسی که حتماً معماری جذابش شما را شیفته خود می‌کند، می‌توانید انواع و اقسام خوراکی‌های خوشمزه را سفارش دهید. نقوش، آینه‌کاری‌ها و هر آنچه که در این سالن می‌بینید، به سبک قاجار انجام شده است. از پنجره‌های کوچک چوبی سالن صبحانه می‌توانید نمای زیبای گنبد فیروزه‌ای‌رنگ مدرسه چهارباغ را تماشا کنید.

شکوه و زیبایی فقط مخصوص رستوران چهلستون مهمانسرای عباسی اصفهان است. ترکیب رنگ‌های ناب در این سالن هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. تابلوهای نقاشی روی دیوار که به سبک قاجار و صفوی هستند، صندلی‌های طرح داریوش و نقوش سنگی تخت جمشید، همگی هنر معماری ایران را به رخ می‌کشند. هیچ عنصر نازیبایی را در رستوران چهلستون نخواهید دید. دیوارها، ستون‌ها، نرده‌ها، کف‌پوش‌ها، شیشه‌ها و درهای این رستوران همه دست به دست هم داده‌اند تا شکوه و زیبایی تالار چهلستون را به اوج برسانند.  این رستوران در دو طبقه با ظرفیت ۴۰۰ نفر ساخته شده است. وقتی وارد رستوران چهلستون می‌شوید احساس می‌کنید به یک موزه تاریخی پا گذاشته‌اید. حتی شاید چندین و چند ساعت محو تماشای این اثر هنری جذاب شوید. ناشد است که این فضای زیبا در اشتهای شما تاثیری نداشته باشد. پس بهتر است منو را بردارید و از غذاهای لذیذ این رستوران بچشید. رستوران چهلستون انواع غذاهای ایرانی، دریایی، فرنگی و دسر را سرو می‌کند. همچنین برای وعده ناهار و شام نیز می‌توانید به این رستوران مراجعه نمایید.

سفره خانه سنتی مهمانسرای عباسی در انتهای محوطه باغ به شما چشمک می‌زند. این سفره خانه در دو بخش سرپوشیده و فضای باز قرار دارد که به انتخاب خود می‌توانید یکی از آن‌ها را برای صرف غذا انتخاب کنید. در قسمت سرپوشیده سفره خانه سنتی در المان‌هایی، هنر ایرانی را خواهید دید که بسیار چشم‌نواز است. فضای سفره خانه سنتی بسیار صمیمی و گرم است؛ به گونه‌ای که دوست دارید ساعت‌ها روی تخت‌هایش بنشینید و به اطرافتان نگاه کنید.

رستوران چشم ‌انداز را نمی‌شود توصیف کرد؛ رستورانی زیبا در بام مهمانسرا که نمایی ۳۶۰ درجه از شهر اصفهان را به تماشا گذاشته است. اگر فرد برون‌گرایی هستید، حتماً رستوران چشم انداز نظرتان را جلب می‌کند. این رستوران برای مهمانی‌های خانوادگی، دورهمی‌های دوستانه و گردهمایی‌های صمیمانه مناسب است. رستوران چشم ‌انداز به اندازه ۲۵۰ نفر ظرفیت دارد و انواع غذاهای خوشمزه را به شما ارائه می‌دهد.

کافه تریا نقش جهان نیز از فضاهایی است که می‌توانید برای دیدارهای رسمی و دوستانه انتخاب کنید. در این کافی شاپ انواع قهوه، کیک، دسر، گلاسه، بستنی و میان وعده‌هایی لذیذ ارائه می‌شود و می‌توانید هر کدام را سفارش دهید. فضای کافه تریا نقش جهان، آمیزه‌ای از طرح‌های ماندگار، جلوه‌های هُنر قدیمی و اصیل ایرانی است که از دیدن آن‌ها لذت خواهید برد.

از یاد نبرید مهمانسرای عباسی اصفهان، دارای یک چایخانه سنتی نیز است. این چای خانه در ضلع شمالی مهمانسرا قرار گرفته و با سقف بلند و کاشی‌کاری شده‌اش نگاهتان را می‌دزدد. در این فضا می‌توانید دم‌نوش، چای و آش رشته سفارش دهید. در ضمن ساعت کاری این سفره‌خانه از ۴ و نیم بعدازظهر شروع می‌شود.

تالارهای هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان

علاوه بر رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، هتل عباسی دارای چندین تالار باشکوه با نقش و نگارهای زیبا است. این تالارها مناسب همایش‌، سمینار، کنفرانس‌، جشن‌های خانوادگی، دورهمی‌های دوستانه و مراسم عروسی هستند. از معروف‌ترین تالارهای مهمانسرای عباسی، تالار عالی قاپو است. این تالار کوچک‌تر از سایر تالارها بوده اما بسیار باشکوه است. بی‌شک نقاشی و آثار مینیاتوری روی در و دیوار تالار نظرتان را جلب می‌کند. این تالار زیبا حداکثر ۲۰ نفر ظرفیت دارد؛ با این حال برای مهمانی‌های خاص و ضیافت‌های تشریفاتی موردتوجه قرار می‌گیرد.

از دیگر تالارهای مهمانسرای عباسی می‌توان به تالار سیمین اشاره کرد. این تالار بیشتر مناسب نشست‌های خبری، کنفرانس‌ها و همایش‌ها است. تالاری که ۲۶ نفر ظرفیت دارد و تمام تجهیزات برای برگزاری جلسات کاری را داراست. هتل عباسی تالار دیگری به نام تالار سیما دارد. این تالار در عین سادگی بسیار زیبا بوده و برای جلسات، کنفرانس‌ها و همایش‌ها مناسب است. در لحظه ورود به تالار زرین، پس‌زمینه‌ای زرد و آبی، چشمانتان را نوازش می‌کند و آرامش عجیبی در دلتان می‌اندازد.

این تالار در طبقه همکف مهمانسرا واقع شده و چیدمانی مناسب برای نمایشگاه، جلسات پذیرایی تشریفاتی و سمینارها دارد. ظرفیت تالار زرین بسته به نوع چیدمان متفاوت است. به عنوان مثال چیدمان پذیرایی مناسب ۶۰ نفر است. تالار مرمر هم مناسب مراسم عقد و عروسی و انواع جشن‌ها است. البته می‌توانید در این تالار نمایشگاه‌های مختلفی را برگزار کنید. دیوارهای کرمی رنگ و صندلی‌های زرشکی‌رنگ این تالار، بوی اصالت و خاص بودن می‌دهد.

مهم‌ترین تالار مهمانسرا به تالار عباسی معروف است و از باشکوه‌ترین تالارهای هتل عباسی است. تالاری که با پوششی از ورقه‌های طلا بر روی سقف‌، نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. تالار عباسی به ظرفیت ۵۵۰ نفر، تاکنون میزبان مهم‌ترین رویدادهای کشوری و جهانی بوده است. این سالن زیبا از جذاب‌ترین و بزرگ‌ترین سالن‌های پذیرایی در ایران است.

تالار آینه هتل عباسی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. آینه‌کاری‌های سقف بسیار حرفه‌ای و هنرمندانه انجام شده است و در کنار آن می‌توانید تزیینات گچ‌بری، طلاکوبی و آینه‌کاری را ببینید که هنر دست معماران ایرانی است. رنگ‌هایی که در این تالار به کار رفته حس آرامش را به بیننده القا می‌کند و مناسب مراسم‌های متفاوتی مانند جشن‌ها، همایش‌ها و کنفرانس‌ها است.

تالار نقش جهان هتل عباسی در همکف مهمانسرا واقع شده است و برای ۱۲۰ نفر ظرفیت دارد. این تالار مناسب دورهمی‌های خانوادگی و انواع جشن‌ها است. تالار نقش جهان بسیار خاص و منحصربه‌فرد بوده و فضایی جذاب دارد.

تالار فیروزه مهمانسرای عباسی از ورقه‌های طلا و کاغذ‌ دیواری‌های زیبا پوشیده شده است. گچ‌بری‌های ویژه تالار هم منظره‌ای زیبا خلق کرده که حتماً از دیدنش به وجد می‌آیید. آینه‌های محدب فیروزه‌ای‌رنگ و ریزه‌کاری‌های هنرمندانه در فضای این تالار مجذوبتان می‌کند. تالار فیروزه مناسب برپایی ضیافت‌ها، نمایش‌های جانبی، همایش‌ها و انواع مهمانی‌ها است.

آدرس و نحوه دسترسی به هتل عباسی اصفهان

راه دسترسی به هتل عباسی اصفهان بسیار ساده است؛ فقط کافی است در امتداد چهارباغ عباسی به دنبال این هتل باشید. حتماً در ضلع جنوبی باغ هشت بهشت نمای هتل عباسی را خواهید دید. البته برای رسیدن به این هتل می‌توانید از تاکسی و ماشین شخصی هم استفاده کنید. در صورت استفاده از اتومبیل شخصی خود می‌توانید به دنبال خیابان چهارباغ، خیابان آمادگاه و هتل عباسی باشید.

آدرس هتل عباسی: خیابان چهارباغ عباسی و خیابان آمادگاه

جاذبه‌های دیدنی اطراف هتل عباسی

خوشبختانه هتل عباسی موقعیت مکانی خوبی دارد و تا عمارت عالی قاپو فقط ۱۵ دقیقه پیاده فاصله دارد. اگر بخواهید به کاخ چهلستون برسید به وسیله ماشین فقط ۵ دقیقه باید طی کنید. همچنین این هتل زیبا با بازار اصفهان ۱۲ دقیقه فاصله دارد. از دیگر جاذبه‌های اطراف هتل عباسی می‌توان به باغ پرندگان اصفهان با ۱۷ دقیقه فاصله، مسجد امام شهر اصفهان ۳ دقیقه، آتشگاه ۱۶ دقیقه، نمایشگاه بین المللی اصفهان ۱۲ دقیقه و کاخ هشت‌ بهشت ۳ دقیقه با ماشین اشاره نمود.

رزرو آنلاین هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان

هتل ۵ ستاره عباسی اصفهان را می‌توانید به صورت آنلاین هم رزرو کنید. البته پیش از آن باید قوانین رزرو هتل عباسی را بدانید. یکی از این قوانین پذیرش خانم‌های مجرد فقط با شناسنامه و کارت ملی و ارائه نامه از اداره اماکن است؛ همچنین پذیرش زوج‌ها فقط با شناسنامه یا صیغه نامه معتبر با مهر برجسته و تأیید اداره اماکن امکان پذیر خواهد بود. برای رزرو آنلاین هتل عباسی اصفهان می‌توانید به وب سایت ایران هتل آنلاین مراجعه کرده و در کسری از ثانیه این هتل را رزرو نمایید.

جمع‌بندی

در مجموع باید این‌ گونه قلمداد نمود که ۳ نکته طلایی در مورد هتل عباسی اصفهان وجود دارد که این هتل را تا این اندازه به شهرت رسانده است. موقعیت مکانی عالی، معماری خارق‌العاده و امکانات بی‌نظیر این ۳ نکته طلایی هستند. با معرفی هتل عباسی اصفهان؛ هتلی ۵ ستاره در نصف جهان دیگر جای تاملی باقی نمی‌ماند و به طور قطع اقامت در این هتل خاطره‌ای ماندگار از شهر اصفهان در ذهنتان حک خواهد شد.

منبع: ایران هتل آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. مهدی قادری می گوید

    اقامتم در هتل عباسی اصفهان به قدری خوب بود که اگر بار دیگر هم به اصفهان سفر کنم بازم هم این هتل رو انتخاب خواهم کرد. هتلی بسیار تمیز با معماری سنتی و منحصربه‌فرد. پرسونل هتل آموزش دیده، بسیار مودب و خوش برخورد هستن. خوشبختانه هتل عباسی در نقطه ای قرار داره که از آن رفتن به اکثر جاهای دیدنی راحته. من و همسرم از غذای رستوران هم از نظر تنوع و هم از نظر کیفیت کاملا راضی بویم.