نادیا ندیم پزشک شد/ تسلط به ۱۱ زبان و ستاره فوتبال جهان

0

نادیا ندیم پزشک شد/ تسلط به ۱۱ زبان و ستاره فوتبال جهان

ساتین –

نادیا ندیم، دختر افغانسانی ساکن دانمارک و ستاره تیم پاری‌سن‌ژرمن مدرک دکتری خود در رشته پزشکی را این هفته دریافت کرد.

نادیا داستان زندگی جالب و عجیبی دارد.  او در سال ۲۰۰۰ پدرش را از دست داد در واقع به گفته خودش، طالبان پدر او را کشتند. ندیم ۱۲ ساله بود که مادرش او را همراه با خواهرانش از افغانستان خارج کرد و در پی سلسله اتفاقاتی که رخ داد آن‌ها به دانمارک رفتند.

این دختر شهر هرات حالا ۲۰۰ گل در فوتبال حرفه‌ای به ثمر رسانده و ۹۹ بازی برای تیم ملی دانمارک انجام داده است. او اکنون پزشکی را تمام کرده تا بعد از خداحافظی از فوتبال زندگی‌اش را به عنوان جراح ادامه دهد. نادیا به ۱۱ زبان زنده دنیا مسلط است و نامش در فهرست قدرتمندترین زنان در ورزش در مجله فوربس قرار دارد.

زندگی نادیا را طالبان تغییر داد اما او حالا الهام‌بخش بسیاری از مردم جهان است. او طی سال‌های اخیر در رویدادها و کنفرانس‌های مختلف در مورد رنج‌هایی که در زندگی خود کشیده و مسیری که تا رسیدن به موفقیت طی کرده، حرف زده است.

صفحه اینستاگرام سایت ESPN با انتشار تصویر او نوشت بازیکنی که برای پی‌اس‌جی و منچسترسیتی بازی کرده بعد از ۵ سال تحصیل در مقطع دکتری که همزمان با فوتبال بازی کردن بوده موفق به اخذ مدرک پزشکی خود شد. او در حال حاضر ۳۴ ساله است.

ندیم در اوقات فراغتش از فوتبال و درس، به کمپ‌های مخصوص پناهندگان در سراسر جهان می‌آورد تا داستان خود را برای آن‌ها تعریف کند و از آن‌ها بخواهد که رویاهای خود را دنبال کنند: «می‌خواهم به زنان و دختران و همه کسانی که دوران سختی را پشت سر می‌گذارند بگویم که همه چیز رو به راه خواهد شد. همه ما دوران سختی داشته ایم. ما می‌توانیم از پس آن بربیاییم. یادم می‌آید زمانی که خودم در این کمپ‌ها بودم نمی‌دانستم چه کاری باید انجام دهم، نمی‌دانستم به چه کسی نگاه کنم و چه کسی را الگوی خودم قرار دهم. به همین دلیل هر وقت فرصتی پیدا کنم که با پناهجویان حرف بزنم این کار را می‌کنم چون می‌دانم اوضاع در آنجا چطور است.»

پاری سن ژرمن نیوز

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ