ثبت نام وام دانش آموزی برای خرید گوشی

0

سایت ثبت نام وام دانش آموزی رایگان

با توجه به این توضیحات و نیز درآمد کم بسیاری از خانواده ها دانش آموزان برای خرید گوشی با مشکل رو به رو شدند.

بسیاری از پدر و مادرها به دنبال خرید یا تعمیر گوشی های قدیمی و یا خرید گوشی دانش آموزی قسطی می‌روند.

با این حال دولت در حوزه وام دانش آموزی برای خرید گوشی تدارک خاصی ندید و این مساله باعث زیان بسیاری از مردم شد.

وام دانش آموزی برای خرید گوشی در مازندران

استان مازندران یکی از استان‌هایی است که اخیر مسئولان آن به فکر وام خرید گوشی افتاده اند.

روابط عمومی آموزش و پرورش این استان اعلام کرده است که به زودی کم تر از ۷ هزار وام به دانش آموزان و معلمان برای خرید گوشی تلفن همراه هوشمند پرداخت خواهد شد.

با این حال خبر ناامید کننده این است که این وام با سود ۱۸ درصد پرداخت خواهد شد که سود زیادی محسوب می‌شود.

این در حالی است که یک ماه پیش خبرگزاری صدا و سیما گزارش کرده بود که قرار است به ۴۰ هزار دانش اموز برای خرید گوشی وام ۴ درصد ۳ تا ۵ میلیونی داده شود.

این استان بیش از ۵۰۰ هزار دانش اموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد و به ادعای مسئولان آموزش و پروش آن حدود ۴۰ هزار دانش آموز این استان فاقد گوشی برای یادگیری دروس و شرکت در کلاس‌های مجازی هستند.

از وام دانش آموزی برای خرید گوشی در سیستان خبری می شود؟

اما استان دیگری که به محرومیت نیز معروف است آمار وخیم تری دارد.

مطابق با اعلام مدیرکل آموزش و پرورش این استان در گفتگو با خبرگزاری مهر علی رغم معرفی نرم افزار شاد برای تحصیل دانش آموزان حدود ۴۰۰ هزار نفر از ۷۰۰ هزار نفر دانش آموز این استان در این سامانه ثبت نام نکرده اند.

یکی از دلایل عدم ثبت نام دانش آموزان نداشتن گوشی است.

به نظر می رسد حتی اگر وام دانش اموزی خرید گوشی در این استان داده شود بسیاری از خانواده ها توان بازپرداخت اقساط آن را نخواهند داشت.

جالب اینجاست که تنها ۴۰۰ تبلت تاکنون در این استان توزیع شده است.

به زودی وام قرض الحسنه خرید گوشی دانش آموزان داده می شود!

دبیر پویش مشق احسان یکی از افرادی است که در مورد خرید گوشی برای دانش آموزان صحبت کرده و همان طور که خبرگزاری آریا نوشته است قرار است با رایزنی که با بانک ها انجام شده است وام های قرض الحسنه ای به خیرین داده شود تا آن ها برای دانش اموزان نیازمند تبلت خریداری کنند.

وام خرید گوشی در دهاقانان

خبر دیگر مربوط به وام دانش آموزی برای خرید گوشی هوشمند مربوط به دهاقانان است.  به گزارش بسیج نیوز یکی از خیرین این شهر ۲۰ فقره وام در اختیار دانش اموزان نیازمند گذاشته است که با آن به خریداری گوشی بپردازند. با این حال مبلغ هر کدام از این وام ها تنها ۲ میلیون تومان بوده است.

جا ماندن دانش اموزان از درس بدون وام خرید گوشی

وزیر آموزش و پرورش چندی پیش اعلام کرد که ۴۰ درصد دانش آموزان در سامانه شاد ثبت نام نکرده اند. به گزارش تسنیم او همچنین اعلام کرده است که خیرین در حال تلاش برای کمک به خرید گوشی برای دانش آموزانی هستند که نمی توانند گوشی بخرند.

وام دانش آموزی وام خرید گوشی ثبت نام وام دانش آموزی

وام خرید کالای بادوام بانک‌‌ها

اکثر بانک‌ها این وام را به خرید کالای ایرانی محدود کرده‎‌اند در این میان اما برخی از آنان تسهیلات خرید کالای مصرفی را با نام وام خرید کالای بادوام و بدون محدودیت ذکر شده، اعطا می‌کنند که به نظر می‌رسد برای خرید گوشی موبایل هم بتوان از آن استفاده کرد.

بانک سامان: تسهیلات این بانک نهایتا تا هشت میلیون تومان است، بازپرداختی حداقل سه ساله دارد و برای دریافت آن لازم است به میزان ۲۰درصد از مبلغ تسهیلات خود را به‌عنوان وثیقه نزد بانک سپرده قرض‌الحسنه نگهداری کنید! نرخ سود این وام هم مطابق با مقررات بانک مرکزی ۱۸ درصد است.

بانک صادرات: وام ۵۰ میلیونی خرید کالای مصرفی بادوام، از جمله تسهیلات بانک صادرات برای مشتریانش است. دریافت این وام نیاز به سپرده‌گذاری در بانک ندارد، اما باید یک حساب قرض‌الحسنه یا سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت در این بانک افتتاح کنید.

این وام در ازای معرفی دو ضامن با گواهی کسر از حقوق ارائه می‌شود. دریافت وام به صورتی است که باید ابتدا از فروشنده پیش فاکتور تهیه کنید و سپس به بانک بروید.

وام در قالب چک در وجه فروشنده صادر شده و باید نهایتا ۸۰ درصد مبلغ پیش‌ فاکتور را شامل شود. به عبارتی در هر صورت ۲۰ درصد هزینه خرید کالا برعهده خودتان خواهد بود.

مدت بازپرداخت این وام حداقل ۲۵ و حداکثر ۳۶ ماه اعلام شده و اقساط آن ماهانه و مساوی است. نرخ بهره برای پرداخت این وام ۱۸ درصد است.

موسسه اعتباری ملل: موسسه اعتباری ملل که قبلا آن را به نام موسسه اعتباری عسکریه می‌شناختیم، تا چهار برابر مبلغ سپرده، وام خرید کالا پرداخت می‌کند.

حداکثر مبلغ در نظر گرفته شده برای این وام ۴۸ میلیون تومان است و در قالب کارت اعتباری به مشتریان ارائه می‌شود. نرخ بهره این تسهیلات ۱۸ درصد است، اما سودی که به سپرده شما تعلق می‌گیرد کمتر از دو درصد محاسبه می‌شود.

چرا که سپرده شما در قالب حساب قرض‌الحسنه سپرده‌گذاری می‌شود. مبلغ سپرده‌تان باید تا پایان تسویه حساب نزد بانک باقی بماند. مدت زمان بازپرداخت این وام ۳۶ ماه است و دراین مدت نمی‌توانید از حساب سپرده‌تان پول برداشت کنید.

برای دریافت این وام ۴۸ میلیونی لازم است یک فقره چک ارائه و یک ضامن با گواهی کسر از حقوق به بانک معرفی کنید. هزینه‌های جانبی از جمله تشکیل پرونده برای دریافت وام خرید کالای موسسه اعتباری ملل حدود ۵۵ هزار تومان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ