تشخیص بیماری قلبی با هوش مصنوعی

0

دانشمندان یک سیستم هوش مصنوعی را ساخته اند که می‌تواند اسکن‌های چشمی را که در طول ویزیت عادی بیمار از سوی یک چشم پزشک و یا یک کلینیک چشم پزشکی گرفته می‌شود را تجزیه و تحلیل کرده و بیماران با خطر بالای بیماری قلبی را شناسایی کند.

پزشکان دریافتند تغییراتی که در مویرگ‌های شبکیه چشم رخ می‌دهد، نشانه‌ای از بیماری‌های گسترده‌تر از جمله مشکلات قلبی به شمار می‌رود.

در این تحقیق که از سوی «دانشگاه لیدز» به انجام رسید، تکنیک‌های «یادگیری عمیق» برای آموزش سیستم هوش مصنوعی به منظور خواندن خودکار «اسکن‌های شبکیه چشم» و نیز شناسایی افرادی که در سال بعد احتمال داشت دچار حمله قلبی شوند، مورد استفاده قرار گرفت.

هوش مصنوعی مشکلات قلبی عروقی تازه های پزشکی بهترین راه تشخیص بیماری قلبی

«یادگیری عمیق» (Deep learning) مجموعه‌ای پیچیده از الگوریتم هاست که رایانه‌ها را قادر می‌سازد تا الگو‌های موجود در داده‌ها را شناسایی کرده و پیش بینی کنند.

این محققان با انتشار مقاله‌ای در مجله «Nature Machine Intelligence» اعلام کردند هوش مصنوعی دقتی مابین ۷۰ تا ۸۰ درصد دارد و می‌تواند به عنوان یک مکانیسم ارجاعی دومی برای تحقیقات و بررسی عمیق در زمینه قلبی و عروقی مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از «یادگیری عمیق» در تجزیه و تحلیل اسکن شبکیه می‌تواند روشی را که بیماران به طور منظم برای مشخص شدن علائم بیماری قلبی مورد غربالگری قرار می‌گرفتند متحول سازد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ