روز مددکار در سال ۱۴۰۰ چه روزی است

0

روز مددکار اجتماعی چه روزی است ۱۴۰۰

ظاهراً در جامعه فقط مددکاران اجتماعی می دانند سالروز ولادت حضرت علی (ع) مصادف با روز مددکار بوده و انجمن مددکاران اجتماعی ایران همه ساله برنامه خاصی برای این روز دارد. این در حالیست که همگان روز معلم, پزشک,پرستار, کارگر, مهندس و … را در اجتماع می دانند و در این روز حداقل به صاحبان آن حرفه تبریک گفته و یا از آنان تقدیر می نمایند.

حال سؤال اساسی این است اگر سیزدهم رجب روز مددکاری اجتماعی نامگذاری شده است چرا این موضوع را فقط باید مددکاران اجتماعی بدانند؟ چرا بعد از گذشت سی سال از این امر هنوز جامعه نسبت به پذیرش این روز روی خوش نشان نداده و با مددکاران اجتماعی بعنوان غریبه برخورد کرده است؟

در چند سال گذشته این روز از طرف رسانه های جمعی در یک اقدام آگاهانه روز پدر نامگذاری و با اقبال عمومی روبرو شده و این امر بیش از پیش نامگذاری روز مددکار اجتماعی را کمرنگ کرده است. حال با این اوصاف باز هم برخی از مددکاران اصرار دارند روز مددکار همزمان با ولادت حضرت علی (ع) است.

مددکاری اجتماعی روز مددکار

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با تاکید بر ضرورت نامگذاری روز مددکاران اجتماعی در تقویم رسمی کشور، گفت: ۲۷ سال است که روز ولادت حضرت علی (ع) به عنوان روز مددکاران اجتماعی جشن گرفته می‌شود، اما همچنان شاهدیم که شورای فرهنگ عمومی هنوز به جمع‌بندی کافی برای نامگذاری این روز به نام مددکاران نرسیده است و این در حالی است که اقشار مختلف از جمله معلمان، کارگران،‌ دانش‌آموزان و… در تقویم روزی به نام خود دارند، ضمن اینکه نامگذاری روز مددکار‌ قدردانی از افرادی است که به آسیب‌‌دیدگان جامعه و عزیزترین مخلوقات خداوند خدمت می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ