الان ماشین بخریم یا بعد از عید ۱۴۰۱؟ / پیش بینی قیمت خودرو در چند روز آینده

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتین – میناسادات حسینی: بازار خودرو هرچند امروز تحت تاثیر اخبار حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین و طولانی شدن مذاکرات وین قرار گرفت و بیشتر خودرو‌های پرفروش افزایش قیمت را تجربه کردند؛ اما این در حالی است که مشاهدات مجله خودرو ساتین از بازار خودرو نشان می‌دهد خریداری در بازار نیست و فروشندگان برای فروش خودروی خود باید قیمتی زیر قیمت بازار اعلام کنند تا خرید و فروشی صورت بگیرد. در روز پایانی بهمن ۱۴۰۰ پژو ۲۰۶ تیپ دو ۴ میلیون تومان افزایش قیمت مجدد را به ثبت رساند و به این ترتیب از آخر هفته گذشته تاکنون ۶ میلیون تومان گران شده است.

خریداری در بازار خودرو نیست

یک کارشناس صنعت خودرو به مجله خودرو ساتین گفت: رکود بر بازار خودرو سایه افکنده و خریداری در بازار نیست.

نسترن انتظامی با بیان اینکه با وجودی که نزدیک به پایان سال هستیم و می‌بایست تقاضا در بازار بیشتر شود، اما خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: تقریبا از روز دوشنبه هفته گذشته قیمت خودرو در مسیر افزایشی بود؛ اما مجدد از روز چهارشنبه تاکنون قیمت انواع خودرو ثابت است و هرچند قیمت برخی خودرو‌ها در ظاهر افزایش می‌یابد، اما اگر خرید و فروشی در بازار صورت بگیرد زیر قیمت بازار معامله می‌شود.

ترس از آینده در بازار خودرو

این فعال بازار خودرو گفت: واقعیت این است که در بازار قیمت انواع خودرو بالا اعلام می‌شود، ولی خریدی در آن بازه قیمتی انجام نمی‌شود مگر اینکه زیر قیمت بازار اعلام کنید تا خودرو فروش رود.

انتظامی در مورد جزئیات قیمت انواع خودرو به مجله خودرو ساتین گفت: پژو پارس TU۵ روز چهارشنبه ۳۳۹ میلیون تومان و امروز ۳۳۸ میلیون تومان قیمت خورد، اما در واقعیت خرید روی قیمت ۳۳۵ میلیون تومان است.

سمند در بازار چند؟

به گفته این کارشناس صنعت خودرو، در حال حاضر سمند ال ایکس LX EF۷ دوگانه سوز در بازار ۳۳۰ میلیون تومان اعلام می‌شود که نسبت به روز چهارشنبه هفته گذشته تغییری نداشته است.


بیشتر بخوانید: جزئیات فروش فوری ایران خودرو در روز چهارشنبه/ خودرو گران می‌شود


انتظامی ادامه داد: پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازه قیمتی ۲۶۹ تا ۲۷۰ میلیون تومان در بازار قیمت خورده است.

قیمت پژو ۲۰۷ در بازار

این فعال بازار خودرو به مجله خودرو ساتین گفت: پژو ۲۰۷ در حال حاضر در بازار ۳۵۸ میلیون تومان قیمت خورده و این در حالی است که ۲۰۷ سقف شیشه‌ای سفید در بازه ۳۶۶ تا ۳۶۹ میلیون تومان اعلام می‌شود. هرچند خرید در همان رنج ۳۶۵ میلیون تومان است.

انتظامی ادامه داد: پژو ۲۰۷ اتومات سقف شیشه‌ای نیز در بازه ۵۵۲ تا ۵۵۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

بازار خرید و فروش خودرو قفل شده است

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه ترس از ریزش قیمتی در بازار خودرو موج می‌زند، گفت: الان ماشین در دست مالکان است و عرضه از طریق نمایندگی نیست. بسیاری از مالکان با توجه به ریزش دلار و برخی اخبار سیاسی به این نتیجه رسیده اند که ماشین‌ها یشان را بفروشند و برخی کماکان نمی‌فروشند.

انتظامی ادامه داد: در پیش فروش سایپا و ایران خودرو رقابت خریداران در بین فروش فوری و ودیعه گذاری است، زیرا در طرح ودیعه گذاری، قیمت قطعی خودرو مشخص نیست.

رقابت خریداران در طرح فروش فوری

این فعال بازار خودرو با تاکید بر اینکه ظرفیت فروش در ایران خودرو محدودتر از سایپاست، گفت: کسانی که به صورت ودیعه گذاری در طرح‌های فروش خودروسازان شرکت می‌کنند شانس برنده شدن دارند تا تحویل‌های فوری و قیمت قطعی.

انتظامی ادامه داد: مولفه‌هایی در قیمت خودرو موثر است که تا شب عید بر گرانی و ارزانی خودرو تاثیر می‌گذارد.

شوک قیمتی در بازار خودرو؟

این کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با مجله خودرو ساتین گفت: برخی خریداران خودرو در حالی در برابر خرید مقاومت می‌کنند که ریسک اعلام مدل ۱۴۰۱ خودرو بر قیمت‌ها موثر است. به عبارت دیگر اگر مدل خودرو اعلام شود خودرو‌های موجود در بازار کاهش قیمت خواهند داشت.

انتظامی ادامه داد: تا شب عید اگر قیمت دلار در همین بازه ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان ثابت باشد قیمت خودرو نیز ثابت خواهد ماند.

وی افزود: تنها در شرایطی که اخبار جدیدی از مذاکرات اعلام شود و توافقی صورت بگیرد شاهد شوک ریزشی در بازار خواهیم بود وگرنه قیمت خودرو تا شب عید تغییر آنچنانی نخواهد داشت. البته فراموش نکنیم که رکود در بازار خودرو تا شب عید ادامه دارد.

الان ماشین بخریم یا بعد از عید ۱۴۰۱؟ / پیش بینی قیمت خودرو در چند روز آینده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ