تغییر شماره شبا در سامانه سهام عدالت

0

تغییر شماره شبا سهام عدالت چقدر طول میکشد

افرادی که تاکنون سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند، می‌توانند از دو طریق شماره شبای معتبر را در سامانه‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ثبت و سود سهام خود را دریافت کنند.

ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و درج شماره شبای معتبر در سایت sahamedalat.ir، دو روشی است که مشمولان سهام عدالت می‌توانند شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

در ادامه اطلاعیه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آمده است: شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت از جمله مهم‌ترین دلایلی است که برخی از سهامداران نتوانستند سود سال ۱۳۹۸ خود را دریافت کنند.

همچنین همه سهامداران سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام یا سایت سهام عدالت از وجود شماره شبا معتبر خود نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی اطمینان حاصل کنند.

سود سهام عدالت سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ در یک مرحله به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شد، اما سود سال ۱۳۹۸ با سرنوشت دیگری همراه بود و مسوولان تصمیم گرفتند سود سهام عدالت را در دو مرحله به حساب سهامداران واریز کنند.

نخستین مرحله از واریز سود سهام عدالت برای سهامداران دو روش مستقیم و غیرمستقیم در ٢٨ اسفند سال ٩٩ انجام شد و دارندگان سهام ۵۰۰ هزار تومانی، رقمی حدود ۲۰۰ هزار تومان دریافت کردند، همچنین برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی دو برابر سود سهام ۵٠٠ هزار تومانی پرداخت شد که رقم آن ۴۰۰ هزار تومان بود.

نحوه ثبت شماره شبا سهام عدالت

ثبت شماره شبا سهام عدالت تنها در سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir انجام می شود؛ لذا افرادی که تا به حال شماره شبای بانکی خود را در سامانه سهام عدالت وارد نکرده اند، می بایست طبق روشی که در ادامه توضیح داده می شود به سامانه سهام عدالت وارد شوند و از طریق گزینه ثبت شماره شبای بانکی ، شماره شبا خود را درج کنند.

  1.  ابتدا با روشی که توضیح داده شد وارد سامانه samanese.ir شوید.
  2. اولین سایت مربوط به سامانه سهام عدالت samanese.ir می باشد، روی آن کلیک کنید.
  3. حال بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.

  4. تیک مربوط به مطالب فوق را مطالعه کردم و می پذیرم را فعال کنید و بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.

  5. حال شماره ملی خودتان را به صورت صحیح وارد نمایید و پس از تایپ کردن کد امنیتی، بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

  6. سپس، نام خود را در بین نام هایی که نوشته شده است، انتخاب کنید و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

  7. در مرحله بعدی باید نام پدر خود را در بین موارد ذکر شده انتخاب کنید و مجددا بر روی ادامه کلیک کنید.

  8. حال در بین اعداد نشان داده شده، سال تولد خود را انتخاب کنید و مجدد بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

  9. در مرحله بعدی نیاز است که شماره شناسنامه خود را انتخاب کنید. دقت کنید که شماره شناسنامه افرادی که با شماره ملی آن ها یکسان است، به صورت خط تیره نشان داده می شود.

  10. سپس، اطلاعات وارد شده را بررسی کنید و در صورت عدم نیاز به اصلاح بر روی گزینه تایید و ورود کلیک کنید.

  11. پس از ورود می توانید بر روی گزینه ثبت شماره شبا سهام عدالت (مانند تصویر زیر) کلیک کنید تا شماره شبا خود را درج کنید.

سایت سهام عدالت سایت ثبت نام سهام عدالت سامانه سهام عدالت ثبت شماره شبا سهام عدالت اخبار سهام عدالت

” ثبت شماره شبا سهام عدالت تنها در سایت مربوط به سهام عدالت به آدرس samanese.ir انجام می شود. “

 

ویرایش شماره شبا سهام عدالت در سایت samanese.ir

ویرایش شماره شبا سهام عدالت با دو روش امکان پذیر است؛ شاید شما با روش اول یعنی استفاده از سامانه سهام عدالت برای تغییر شماره شبا سهام عدالت آشنا باشید این روش را در این بخش آموزش داده و در بخش بعدی، روش کاربردی دیگری را برای آن دسته از افرادی که گزینه مربوط به ثبت شماره شبا سهام عدالت آن ها در سامانه غیر فعال است را ارائه خواهیم داد.

 

افرادی که قصد ویرایش شماره شبا سهام عدالت خود را در سامانه اصلی سهام عدالت به آدرس اینترنتی samanese.ir دارند، می بایست ابتدا به این سایت وارد شوند. مراحل ورود به سامانه سهام عدالت در مطالب فوق ذکر شد. بعد از ورود می توانید از طریق گزینه ثبت شماره شبا سهام عدالت و یا کلیک کردن بر روی گزینه مشاهده، شماره شبا سهام عدالت خود را تغییر دهید.

 

همچنین برای ورود به قسمت تغییر شماره شبا سهام عدالت به صورت مستقیم می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید تا به صورت مستقیم وارد سامانه تغییر شماره شبا سهام عدالت شوید.

 نکته: اگر شما بعد از ورود به قسمت تغییر شماره شبا سهام عدالت با پیامی مانند تصویر زیر مواجه شدید، نمی توانید شماره شبا سهام عدالت خود را تغییر دهید. همچنین، اگر مانند تصویر بالا گزینه ثبت شماره شبا بانک سهام عدالت کم رنگ و غیر فعال بود، یعنی امکان تغییر شماره شبا وجود ندارد. در این حالت در صورتی که روش سهام داری مستقیم را انتخاب کرده اید، می توانید طبق روش زیر اقدام به اصلاح شماره شبا سهام عدالت خود کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ