تحلیل ، بررسی و اخبار مهم بازار سهام / شنبه ۱۲ مهر

0

شاخص کل بورس به رقم ۷۱،۶۷۰ واحد رسید که نسبت به هفته گذشته شاهد رشد ۲۹ واحدی در این نما گر اقتصادی می باشیم . نمادخای وغدیر با ۱۹ واحد و وخارزم با ۱۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فملی با ۵ واحد و ومعادن با ۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند .

ارزش معاملات در این بازار به رقم ۱۰۴٫۵ میلیارد تومان رسید که نمادهای قثابت با ۵٫۶ و وخارزم با ۳ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را از ان خود کردند

در بازار فرابورس، شاخص ایفکس نسبت به هفته گذشته تغییری نداشت و به رقم ۸۲۵ واحد رسید . نمادهای دی و مارون بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پترول و شپاس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسید که دی با ۶٫۶ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کرد .

اولین روز کاری هفته شاخص کل بورس تنها توانست ۲۹ واحد صعود کند آنچه در این بین جای امیدواری دارد این است که به هر نحوی جلوی ریزش بازار گرفته شده است . در گزارشات گذشته به طور خلاصه مهم ترین رخداد هایی که از سال گذشته باعث افت شاخص شد را برشماردیم و در ان به این مهم اشاره کردیم که یکی از عواملی که باعث شد بازار حالت حبابی به خود بگیرد و مردم سرمایه های هنگفت خود را بدون تحلیل و منطق وارد بازار سرمایه کنند تبلیغات صدا و سیما بود . حال طی چند روز گذشته بار دیگر شاهد شروع تبلیغات تلویزیونی در زمینه بورس اوراق بهادار می باشیم البته انچه بیشتر اهمیت دارد آن است که بیشتر سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری و سبد گردانی نشویق می کنند تا این بار مردم که اطلاع کافی از بازار سرمایه ندارند به صورت هیجانی عمل نکرده و متضرر ریسک های موجود در این بازار نشوند .

در هر صورت بازار خود را برای گزارشات میان دوره ای اماده کرده است که انچه بیشتر به گوش می رسد گزارشات و پوشش های مناسب در ۶ ماهه نخست سال می باشد . امیدواریم با ارائه گزارشات مناسب و اخبار خوش سیاسی و اقتصادی سال جاری را پر رونق و پر سود به پایان گذارانیم . فردا که به مناسبت عید قربان تعطیل می باشد و از این طریق ما نیز مراتب تیریک خود را اعلام می کنیم برای روز کاری بعد پیش بینی خاصی نداریم و روند معاملات را همچنان کم رونق و کم فروغ پیش بینی می کنیم .

مهم ترین اخبار اقتصادی

، بانک مرکزی در واکنش به اظهارات غلامرضا مصباحی مقدم عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره رشد اقتصادی فصل اول سال ۱۳۹۳، اعلام کرد: اقتصاد ایران پس از ۸ فصل نزول مستمر، در نقطه عطفی قرار گرفته است .مصباحی مقدم در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس در روز چهارشنبه ۹۳.۰۷.۰۹ مطالبی را در خصوص رقم اعلام شده برای رشد اقتصادی کشور در فصل اول سال جاری بیان و چنین نرخ رشدی برای فصل اول سال جاری را “به شدت غلط و غلط‌ انداز” عنوان نموده و با تشکیک در خصوص چنین رشدی آن را “به افسانه شبیه‌ تر” دانست .وی با مقایسه برخی ارقام و انجام محاسبات ساده نتیجه‌گیری کرد که “هنوز رشد اقتصادی زیر صفر است”. بانک مرکزی در پاسخ به اظهارات ارائه شده، اعلام کرد: رشد اقتصادی ۴.۶ درصدی اقتصاد کشور در فصل اول سال جاری بر اساس مقایسه (محاسبه درصد تغییرات) رقم تولید ناخالص داخلی به قیمت های ثابت سال ۱۳۸۳ در فصول اول سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۲ به دست می‌آید . مصباحی مقدم در بخشی دیگر از صحبت های خود، رشد اقتصادی ۴.۶ درصدی فصل اول سال جاری را به افسانه تشبیه کرد. قاعدتا اگر ایشان گزارش های تکمیلی بانک مرکزی در این خصوص را ملاحظه می‌فرمودند، به این نکته واقف می‌شدند که با وجود رشد ۴.۶ درصدی اقتصاد در فصل اول سال ۱۳۹۳، کماکان سطح تولید ناخالص داخلی به قیمت های ثابت سال ۱۳۸۳ در سطحی کمتر از رقم فصل اول سال ۱۳۹۰ قرار دارد .

این امر بدان معنی است که اقتصاد ایران در مرحله بازیابی توان از دست رفته و به عبارت دیگر، بازیابی استفاده از ظرفیت های خالی خود قرار دارد و هنوز به سطح تولید سال ۱۳۹۰ نرسیده است. لذا، با وجود رشد ۴.۶ درصدی اقتصاد در فصل اول سال جاری، اتفاق خارق‌العاده و غیرقابل باوری در اقتصاد کشور صورت نپذیرفته است و چنین نرخ رشدی پس از ۸ فصل رشد منفی، کاملا طبیعی است .

 

در مورد راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری ارزی در خبری شنیدیم که ، محمود رضا خواجه نصیری مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس از راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری ارزی خبر داد و گفت: راه اندازی صندوق سرمایه‌گذاری ارزی با تصویب هیات دولت در دستور کار سازمان بورس قرار گرفته زیرا ایجاد این صندوق برای افزایش حضور سرمایه‌گذاران خارجی ضروری است . وی افزود:در این راستا طراحی اولیه این نوع صندوق در سازمان بورس انجام وزیرساخت‌های فنی آن آماده شده است که بعد از ابلاغ دستورالعمل، امکان اجرایی شدن آنفراهم می شود . به گفته خواجه نصیری واحدها، ملاحظات، نحوه معامله،NAV ،نرخ ارز و نحوه ورودخروج سرمایه به صندوق‌ها در چارچوب اساسنامه این صندوق ها مشخص می‌شود . این مسئول سازمان بورس در پاسخ به این سوال که چه ارزی در تأمین منابع مالی صندوق مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ گفت:صندوق ارزی می تواند در قالب هر ارزی شکل بگیرد، همچنین متناسب با فضا یک ارز نیز می‌تواند مبنای معامله قرار بگیرد .

همچنین در خبری شنیدیم، نخستین هلدینگ مالی بازار سرمایه متولد شد ، حسین خزلی خرازی، موسس، عضو هیأت مدیره و مدیرعامل هلدینگ نور انوار در این خصوص گفت: هلدینگ نور انوار نخستین هلدینگ و نهادمالی تصریح شده در قانون بازار اوراق بهادار است که موفق به اخذ موافقت اصولی از سازمان بورس و اوراق بهادار شده است . وی در خصوص نام این هلدینگ بیان داشت: البته نام این هلدینگ ممکن است پس از پشت سرگذاشتن مراحل اداری در ثبت شرکت ها تغییر کند، اما در حال حاضر این هلدینگ، “هلدینگ مالی نور انوار” نام دارد . مدیرعامل هلدینگ نور انوار در مورد شرکت های زیرمجموعه خود اظهار داشت: تمامی شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ فقط قصد انجام خدمات بازار سرمایه را دارند و تک تک آنها نیاز به اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار خواهند داشت .

 مهم ترین اخبار سیاسی

در حوزه داخلی در خبری شنیدیم که قرار است وزیر آموزش و پرورش نیز استیضاح شود ، نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت:‌ طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به امضای ۴۴ نماینده رسیده است و بنا به درخواست رئیس مجلس به دلیل بازگشایی مدارس با یک هفته تأخیر، هفته آینده پیگیری می‌شود .

همچنین در خبری شنیدیم که قرار است معاون امانو به تهران سفر کند، خبرگزاری روریترز به نقل از یک دیپلمات آگاه از دیدار نمایندگان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هفته آینده خبر داده بود . معاون مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در امور پادمان ها در رأس هیأتی هفته آینده به منظور ادامه گفت وگوها درباره مسائل فیمابین ایران و آژانس به تهران سفر می کند .

در مورد داعش ، نوری المالکی اعلام کرد: ما به ملت عراق به خاطر دستاوردهای نیروهای امنیتی، مردمی و عشایری علیه داعش در دیالی، صلاح الدین، طوزخرماتو،آمرلی و ذراع دجله و جرف الصخر تبریک می گوییم . به نقل از شبکه السومریه ، المالکی  افزود: داعش متحمل شکست های متوالی در مناطق و روستاها به دست نیروهای عراقی شده است.شمارش معکوس برای نابودی داعش از روزهای گذشته شروع شده است . المالکی تاکید کرد: عراق گورستان داعش خواهد شد و سربلند از معرکه بیرون می آید و به مبارزه برای آزادی آخرین وجب از اراضی خود ادامه می دهد .

فلزات اساسی، دلار و سکه

در بازار های جهانی قیمت فلزات اساسی مس ، آلومنیوم ، روی و سرب با اندکی نوسان نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است . مس به قیمت ۵۵۶۵ دلار، آلومنیوم ۱۸۸۳ دلار ، روی ۲۲۵۰ دلار و سرب ۲۰۸۰ دلار برای هر تن معامله شدند . بازار های جهانی تعطیلات پایان هفته خود را سپری می کنند.

بازار فلزات پایه که نیمه اول سال گذشته را با روند نوسانی قیمت‌ها و رکود بازار پشت سر گذاشته بود، با شروع فصل پاییز به تبعیت از بازارهای جهانی با ریزش قیمت‌ها مواجه شد. در واقع کاهش بیش از حد نرخ این محصولات در بازارهای جهانی متاثر از اخبار انتشار یافته از وضعیت تولیدات چین موجب افت قیمت این محصولات در بازار داخلی شد .طی هفته اخیر، نرخ فلزات اساسی در بازارهای جهانی کاهش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد و نگرانی از در پیش بودن رکودی دیگر به‌ویژه در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فلزات اساسی جهان یعنی کشور چین و از سویی پایین بودن قیمت نفت و شرایط سخت تولید در بازار مواد معدنی و بالا بودن ذخایر بسیاری از کالاها، مواد اولیه و مصنوعات نیز به این طرز فکر که در آینده قیمت‌ها بازهم با افت روبه‌رو خواهد شد بیش از پیش دامن زد

در بازار داخلی قیمت دلار به ۳۲۳۷ تومان رسید و قیمت سکه در محدوده ۹۲۵ هزار تومان داد و ستد شد .

در بازار داخلی چه خبر بود؟

در گروه پتروشیمی و شیمیایی ، حجم معاملات در این گروه بسیار پایین است ، بار دیگر خبر تعیین نرخ خوراک برای مدت ۱۰ سال معاملات این گروه را تحت تاثیر خود قرار داده است . فرمول های جدیدی که در این باره تعیین می شود تمام کارخانجات را با ابهام روبر کرده است . شاید عدم تمایل سهامداران به خرید و فروش در این گروه مربوط به این مسائل حاشیه ای باشد .

تاپیکو در جدید ترین پیش بینی بر اساس عملکرد ۳ ماهه، سود هر سهم سال مالی ۹۴ را با سرمایه ۴۳۵۰ میلیارد تومان مبلغ ۶۹۲ ریال اعلام کرده است . بر این اساس سود شرکت نسبت به گزارش قبلی تغییری نکرده است .

همچنین شرکت در سه ماهه نخست سال مالی به ازای هر سهم مبلغ ۱۸ ریال زیان شناسایی کرده است که با توجه به ماهیت سرمایه گذاری بودن شرکت این زیان امری طبیعی تلقی می شود .

در یک مقایسه اجمالی بین صورت سود و زیان جدید و قبلی متوجه می شویم که سود حاصل از سرمایه گذاری ها به میزان ۲۳۴ میلیارد تومان افزایش یافته و از مبلغ ۱۸۱۳ میلیارد تومان به ۱۰۴۸ میلیارد تومان رسیده است و در مقابل هزینه های مالی شرکت به میزان ۲۳۱ میلیارد تومان افزایش یافته است ، به همین علت شاهد عدم تعدیل در این گزارش می باشیم .

در پایان لازم به ذکر است شرکت در گزارش قبلی خود اعلام کرده بود که ، مبلغ ۲۰۳ر۰۶۰ر۱۴ میلیون ریال به عنوان سود حاصل از فروش سرمایه گذاری پیش بینی نموده است. در این ارتباط شرکت عنوان نموده است سود فوق مربوط به سود ناشی از خروج تاپیکو از شرکت های سلولزی (شرکت های کارتن ایران، کاغذ سازی کاوه، صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکا)، چوب و کاغذ مازندران، محصولات کاغذی لطیف، صنایع کاغذ مراغه، صنایع چوب خزر، تخته شهید باهنر و فیبر بابلسر ) و شرکت پتروشیمی غدیر می باشد .

در گروه قندی معاملات مثیتی را شاهد بودیم ، نمادهای قصفها ، قپیرا و قهکمت از جمله نمادهایی هستند که با صف خرید به کار خود خاتمه دادند .

امروز خبر مهمی شنیدیم در مورد افزایش ۳۰ درصدی نرخ فروش قند و شکر که باعث استقبال سهامداران به این گروه شده بود ، سرانجام پس از برگزاری جلسات متعدد میان انجمن قند و شکر و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در نهایت افزایش ۳۰ درصدی نرخ فروش محصولات قندی حاصل شد و توافقات فوق در راستای بررسی بیشتر به سازمان تنظیم بازار ارسال گردید .در همین راستا، معاونت مالی و اداری انجمن قند و شکر ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: اواخر هفته گذشته جلسه مشترکی میان انجمن قند و شکر و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در راستای بررسی میزان افزایش نرخ فروش محصولات قندی برگزار شد و در نهایت با افزایش ۳۰ درصدی نرخ فروش محصولات قندی موافقت به عمل آمد و نتیجه تصمیمات فوق برای بررسی بیشتر به سازمان تنظیم بازار در راستای اجرای مصوبه فوق ارسال گردید .

در گروه پالایشگاهی همچنان تنها نمادهای روغنی معامله می شوند و هنوز شاهد بازگشایی نمادهای نفتی نمی باشیم ، کاهش حجم معاملات در این گروه نیز مشهود است . ونفت امروز در محدوده قیمتی ۲۳۱ تومان داد و ستد شد .

در این گروه خبری از تامین مالی ۳ پروژه نفتی از طریق بازار سرمایه شنیدیم، مدیرعامل تامین سرمایه امین از انتشار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف نفت کوره تا یک ماه آینده و تامین مالی ۳ پروژه نفتی از طریق بازار سرمایه خبر داد و گفت : در پروژه سیراف با دو پیمانکار حاضر در مناقصه، تفاهم‌نامه‌هایی امضا کردیم . علی سنگینیان با بیان اینکه ما با همکاری شرکت ملی نفت صندوق‌های پروژه نفتی را طراحی و به سازمان‌ها بورس پیشنهاد دادیم،‌ افزود: از این صندوق‌ها می‌شد، برای تامین مالی توسعه میادین نفتی استفاده کنیم که متاسفانه به دلایلی خوب جلو نرفت و متوقف شد .وی اضافه کرد: همین پیشنهاد باعث شد، ما در صنعت نفت وارد شویم، پیمانکاران صنعت را بشناسیم و درباره بعضی پروژه‌ها که به ما معرفی شد، از طریق ابزارهای موجود یعنی اوراق مشارکت و صکوک برای تامین مالی آن استفاده کنیم .

همان طور که شاهدیم چندی است قیمت نفت رو به کاهش می باشد ، قیمت نفت در شرایطی طی یک ماه اخیر با افت حدودا ۷ دلاری روبه‌رو‌ شده و از ۱۰۰ دلار و ۷۵ سنت به ۹۰ دلار و ۷ سنت در روز جمعه و رسید که پیش‌بینی‌ها از تداوم روند کاهشی قیمت نفت همچنان قوی است. این در حالی است که ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر به بالاترین میزان خود در بیش از چهار سال اخیر رسیده است. این امر به افت شدید قیمت طلا و نفت منجر شده است. در این بین قیمت نفت برنت روز چهارشنبه رکورد ۲۷ ماه اخیر خود را در رقم ۹۰ دلار و ۷۰ سنت شکست و این مساله احتمال کاهش بیشتر بهای نفت را تقویت کرد. روز گذشته قیمت نفت برنت نیز به ۹۳ دلار و ۳۳ سنت رسید . نگاهی به معاملات آتی نفت نشان می‌دهد که نگرانی‌ها از آینده قیمت نفت بالا است. به‌عنوان نمونه نفت آمریکا تحویل ماه نوامبر به کمترین قیمت خود در ۱۷ ماه گذشته رسیده است و به بهای زیر ۹۰ دلار معامله می‌شود. در این بین اما برخی گمانه زنی‌ها از احتمال کاهش سقف تولید اوپک خبر می‌دهد؛ تصمیمی که نظرات موافق و مخالف فراوانی دارد. در این بین پیش‌بینی‌های CNBC نشان می‌دهند نفت در شرایط کنونی قابلیت آن را دارد که به قیمت ۷۵ دلار برسد و در صورتی که اوپک تولید را کاهش ندهد و روند تقویت قیمت دلار به همین منوال باشد، ثبت این قیمت تا پایان سال ۲۰۱۴ بعید نیست .

در گروه خودرویی و قطعه ساز، اکثر نمادها در محدوده صفر تابلو در حال معامله بودند ، خشرق و ختراک از جمله نمادهایی بودند که توانستند  با صف خرید به کار خود خاتمه دادند .

 امروز در خبری تحت عنوان گره کور بازار خودرو شگفت‌آور است شنیدیم که ،  محمد علی‌مددی، گفت: شورای رقابت طبق قانون، صلاحیت تعیین مکانیزم قیمت‌گذاری خودرو را دارد و قیمت نهایی را اعلام نمی‌کند . وی با بیان اینکه اطلاعات وارده در فرمول شورای رقابت قیمت خودرو را تعیین می‌کند گفت: خودروسازان موظفند طبق مکانیزم وفرمول اعلام شده توسط شورای رقابت قیمت خودرو را محاسبه کنند؛ اطلاعاتی را که خودروسازان در جدول و فرمول اعلام شده توسط شورای رقابتی قرار می‌دهند باید راستی آزمایی شود و باید دید این اطلاعات منطبق با موازین قانونی و درست است یا خیر؟وی افزود:‌ در مورد خودرو در گزارش‌ها ادعا می‌شود که قیمت تمام شده‌ محصولات ایران خودرو سایپا و سایر خودروسازان که در فرمول شورای رقابت جاگذاری می‌شود، قیمت واقعی نیست و داده‌ها و اطلاعات درست نیست، دلیل این امر آن است که خودروسازان هر نوع هزینه‌ای را که در جریان تولید خودرو دارند، به مصرف کننده انتقال می‌دهند و با توجه به اعتراضاتی که وجود دارد این ادعا تایید می‌شود .

 در خبری دیگر شنیدیم که، ویژگی‌هایی چون بالا بودن تقاضا، بالا بودن نسبی قدرت خرید مصرف‌کنندگان و همچنین قدیمی بودن برخی خودروهای پرتیراژ در حال تولید، بازار خودروی ایران را به بازاری جذاب و رویایی برای خودروسازان بزرگ جهان به ویژه خودروسازان اروپایی، تبدیل کرده است . با این وجود به دلیل تحریم‌های یک جانبه بر ضد صنعت خودروی ایران، خودروسازان اروپایی در چند سال اخیر نتوانسته‌اند وارد بازار خودروی ایران شوند و هم‌اکنون نیز با دل نگرانی مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ را دنبال می‌کنند تا راه برای حضور آنها هموار شود . جذابیت بازار ایران برای خودروسازان اروپایی در حدی است که برخی از این شرکت‌ها در مذاکراتی که در یک سال اخیر با خودروسازان داخلی داشته‌اند تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی خطوط تولید خودرو در کشور اعلام کرده‌اند .

 در گروه لبنی و غذایی ، برخی از نمادها از جمله غبهنوش ، غسالم و غمهرا توانستند صف خرید خود را تا پایان بازار حفظ نمایند.

در خبری مربوط به این گروه شنیدیم که  وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: دولت خود را به خرید شیرخام به قیمت هر کیلو یک هزار و ۴۴۰ تومان از دامدار متعهد می داند . وی تصریح کرد: از این مبلغ یک هزار و ۳۰۰ تومان از سوی صنعت فرآوری تامین می شود و ۱۴۰ تومان نیز یارانه دولت است که تا شب عید نوروز ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر در خبری دیگر شنیدیم که ، محمدرضا اسماعیلی اظهار داشت: اگر قیمت شیر خام افزایش یابد ما لاجرم مجبور هستیم قیمت مواد لبنی را افزایش داده و از آن طرف مصرف پایین خواهد آمد . وی افزود: سند راهبردی صنایع لبنی در صورت پرداخت ۵۰۰ میلیون دیگر که بودجه‌ی آن در حال تامین است تا دو ماه دیگر تکمیل و رونمایی خواهد شد . اسماعیلی با بیان این که سند راهبردی برای تولید کننده و مصرف کننده مهم است تصریح کرد: در این سند به دو نکته مهم  اشاره شده اول پیشگیری مهمتر از درمان است یعنی شرایط هر طور که باشد دولت موظف به پرداخت یارانه به صنایع لبنی است و دیگری پایداری است یعنی حضور صنایع لبنی در هر شرایطی برای تامین مواد لبنی داخلی الزامیست و آن‌ها باید توان و قدرت با رقبای خارجی خود را داشته باشند .

 در گروه فولادی ، فلزی و معدنی اکثر نمادها در محدوده صفر تابلو معامله شدند ، فولاژ توانست با صف خرید به قیمت ۳۱۷ تومان برسد . فولاد و ذوب هر کدام به قیمت ۲۶۰ و ۲۶۸ تومان رسیدند . کگل نیز در این گروه با اقبال خوبی همرا شد و توانست با صف خرید به قیمت ۵۵۵ تومان برسد .

در مورد ظرفیت تولید فولاد  ایران در خبری شنیدیم که ، ظرفیت تولید فولاد ایران به ۲۵ میلیون تن می‌رسد فرشید مالک قاینی رئیس دپارتمان مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر برگزاری کنفرانس بین المللی راهبردی صنعت فولاد ایران  گفت: اهداف این کنفرانس بررسی وضعیت تکنولوژیکی و راهکارهای بهینه سازی و به روز رسانی متوازن صنعت فولاد و به روز رسانی تجهیزات صنایع فولاد و جذب سرمایه گذاریهای داخلی و بین المللی و ارتقاء سطح بهره وری و اشتغالزایی است . عضو شورای علمی و سیاستگذاری نخستین کنفرانس بین المللی راهبردی صنعت فولاد ایران با بیان اینکه هم اکنون تولید فولاد ایران سالانه ۱۵ میلیون تن است گفت: با برگزاری این کنفرانس توسعه تولید سالانه فولاد کشور تا ۲۵ میلیون تن در چشم اندازی ۱۰ ساله کلید خواهد خورد .

در گروه ساختمانی، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق در جدیدترین گزارش ۹ ماهه خود ( اصلاحیه ) سود هر سهم شرکت را مبلغ ۳۱۵ ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی با کاهش ۳۲ درصدی همراه بوده است همچنین شرکت در دوره ۹ ماهه خود مبلغ ۶۸ ریال سود به ازای هر سهم شناسایی نمود .از مبلغ  ۶،۲۹۴ میلیون ریال  هزینه مالی سال مالی منتهی به ۳۱/۶/۱۳۹۳ مبلغ ۳،۴۲۰ میلیون ریال ناشی از  تفاوت شیوه محاسبه هزینه مالی توسط شرکت و بانک مسکن  بوده که در دوره مالی شش ماهه منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ شناسایی شده است.شرکت اعلام نمود با توجه به عدم فروش هتل آپارتمان امید در سال مالی منتهی به ۳۱/۰۶/۹۳، برنامه فروش هتل به سال مالی ۹۴ انتقال یافت. همچنین لازم به ذکر است که ، شرکت سرمایه گذاری  مسکن شمال شرق در جدیدترین پیش بینی ( اصلاحیه ) ۹۴ سود هرسهم شرکت را مبلغ ۴۶۵ ریال اعلام نموده است که نسبت به گزارش قبلی با افزایش ۳۸ درصدی همراه بوده است

پرشین تحلیل

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ