محسن داوری فرماندار مشهد کیست

3

محسن داوری فرماندار مشهد کیست

محسن داوری که از روز ۲۹ دی ۱۴۰۰ سکان فرمانداری شهرستان مشهد را بر عهده گرفت، از مدیران باسابقه و فعال در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در خراسان رضوی است.

محسن داوری فرماندار مشهد سوابق محسن داوری

پیش از داوری ، حمید موسوی سرپرستی فرمانداری مشهد را بر عهده داشت که جانشین سیدمحمدرضا هاشمی فرماندار مشهد شده بود که مهر ماه گذشته امسال به سمت استاندار سمنان منصوب شد.

شهرستان مشهد گرچه افزون بر ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد که اکثریت آن در کلانشهر مشهد سکونت دارند ، اما در شرایط عادی تا پیش از بحران کرونا سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان بوده است. حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت مشهد ساکن مناطق حاشیه‌ای آن هستند.

حدود ۵۰۰ هزار روستانشین نیز در ۴۰۰ روستا و آبادی واقع در حوزه جفرافیایی شهرستان مشهد زندگی می‌کنند.

فرماندار شهرستان مشهد به تشریح مسائل و دغدغه‌های خود پرداخت و تصریح کرد: از جمله این موارد می‌توان به امور معیشتی و رونق کسب و کار، اقتصاد زیارت، توجه به اشتغال و رفع موانع و مشکلات صنایع، توجه به حاشیه شهر و اهتمام برای تثبیت و توانمندسازی این پهنه‌ها، آب و محیط زیست، بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، آسیب‌های اجتماعی و تسهیل زیارت ارزان اشاره داشت.

وی با اشاره به سابقه ۱۸ ساله فعالیت خود در شهر مشهد مقدس، گفت: تجربه و آسیب‌شناسی مسائل را تاکنون داشته‌ایم و امروز زمان اجراست؛ اگر به دنبال دستیابی به اهداف مدنظر هستیم، باید طرح و برنامه‌ای منسجم داشته باشیم.

داوری با تاکید بر اینکه ساماندهی حاشیه شهر مستلزم پای کار آمدن تمام ظرفیت‌های شهرستان مشهد است، افزود: در این مسیر نیازمند وحدت و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف هستیم و از فعالیت‌های جزیره‌ای باید پرهیز کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 3 )
  1. احد می گوید

    دوستت داریم جناب فرماندار باغیرت، مسبب عزت و عظمت مشهد

  2. ح می گوید

    همین آقای فرماندار باعث بیکار شدن خیلی ها در روستا شده زاک شده و مردم روستا رو بدبخت کرده چاه های آبی که ۲۵ سال فعالیت داشته رو تعطیل کرده و ۵۰ خانوار موندن که چکار کنن الان با این وضعیت گرونی

  3. امید می گوید

    این اقای فرماندار تمام تفکراتش پوسیده و فرسوده هست اصلا بروز نیست متاسفانه از روزی که فرماندار شده روز به روز سفره اقتصادی مردم کوچیکتر شده و …. هیچ کس از عملکرد ایشون و استاندار مشهد ذگراضی نیست