سلمان خان در زمان ناصرالدین شاه کیست

0

سلمان خان در زمان ناصرالدین شاه کیست سریال جیران

مهدی پاکدل ایفاگر نقشی متفاوت در سریال “جیران” شده است. وی نقش سلمان قراول ناصرالدین شاه را در این سریال بر عهده دارد.

عشق پنهانی مهد علیا با سلمان خان

تو سلمان من باشی، من ملک‌جهان تو ❤️

عاشقانه های مهدعلیا و سلمان

مهد علیا ملک جهان خانم سریال جیران بازیگران سریال جیران

هم سلمان خان هم مهدعلیا جفتشون اخلاقاشون ۳۶۰ درجه تغییر میکنه

می‌خوام زن باشم!

مهد علیا ملک جهان خانم سریال جیران بازیگران سریال جیران

❤️ عاشقانه‌های مهدعلیا با سلمان خان 😍

⁉️ به نظرتون این رابطه مخفی عاشقانه، به‌زودی آشکار می‌شه؟

چه سیاست شوهر داری هم بلده

پدرم فتنه ها دیده بود در تو که عاشق خدیجه شد!

مهد علیا ملک جهان خانم سریال جیران بازیگران سریال جیران

ملک‌زاده و مهدعلیا

مادر ناصرالدین شاه و سلمان خان

مهدعلیا دختر محمد قاسم خان قاجار پسر سلیمان خان دائی زاده آقا محمد خان از بطن بیگم جان خاتون دختر فتحعلی شاه است و مادر او خواهر حسینعلی میرزای فرمانفرما بوده است. در سال ۱۲۲۰ ق. متولد شد، در ۱۶ سالگی به عقد محمد شاه قاجار درآمد و از او صاحب دو فرزند یکی ناصرالدین شاه و دیگری ملک زاده خانم ملقب به عزه الدوله گردید.

دخالت وی در قتل امیرکبیر باعث شد که در میان مردم، منفور جلوه کند و جنبه‌های دیگر اخلاقی او از نظر دور شود. امّا بدون تردید در زمانی که زنان بسیار محدود و بسته می‌اندیشیدند، مهدعلیا زنی دارای لیاقت و شایستگی بسیار حتی بیشتر از برخی مردان اطرافش بود. زنی هوشمند و کاردان، باسواد و در نقاشی و گلدوزی متبحر، به زبان عربی تسلط داشت، با فارسی به نظم و نثر آشنا بود و آثار منظومی از او به جا مانده است. خط درشت و ریز را با تسلط و به خوبی می‌نگاشت.

مهدعلیا بسیار باهوش، جاه‌طلب و تجمل‌پرست و از زیبایی بی‌بهره بود. خط و ربطی داشت و به شیوه‌ی چلیپا (خط منحنی)، خوب می‌نوشت. به‌علاوه در فن مکر زنانه، استاد بی بدیلی بود. منش او را قدرت‌پرستی و جنون جنسی می‌ساخت. زندگی او، پرورده‌ی آن دو عنصر بود.

مهد علیا ملک جهان خانم سریال جیران بازیگران سریال جیران

عکسی از مهد علیا و ناصرالدین شاه و خواهر ناصرالدین شاه

نسبت به سوابق اخلاقی مادر «ناصر‌الدین‌شاه» حرف‌ها می‌زنند. می‌گویند حتی این پسرش، ناصرالدین‌شاه، نتیجه‌ی معاشقاتی است که او با شاهزاده «فریدون میرزا» داشته است. می‌گویند زنی است خیلی باهوش و عاقل، دارای شم سیاسی که کار‌های مهمی انجام داده‌است. حتی در اوایل سلطنت «ناصرالدین‌شاه»، قبل از آن‌که شاه وارد تهران شود، در زمان غیبت وی، چهل روز تهران را به تنهایی و با کمال قدرت اداره کرده‌است

مهد علیا ملک جهان خانم سریال جیران بازیگران سریال جیران

ملکه‌ای بی‌اندازه خوشگذران و عشرت‌طلب بوده‌است. اغلب موسیقیدان‌ها و رقاصه‌ها را به قصر خود دعوت می‌کرده و با معشوق‌های خویش مشغول معاشقه می‌شده است. اما جالب آن که همان مطرب‌ها و رقاصه‌ها خبر این خوشگذارنی‌ها را در شهر پخش می‌کرده‌اند. البته این امر بر «امیرنظام» سنگین می‌آمده و از این رو به عناوین مختلف، جلوی این کار‌های او را می‌گرفته است. در این میان، «مهدعلیا» نیز بیکار ننشسته است و با بدگویی‌ها و دسیسه‌های خود در حضور ناصرالدین شاه، باعث برکناری امیر از صدارت شده است.

مهد علیا ملک جهان خانم سریال جیران بازیگران سریال جیران

امّا مهدعلیا نیز همانند هر انسانی دارای نقاط ضعف و قوتی بود چرا که او با وجود فساد‌های جنسی که داشت، اما در اواخر عمرش نسبت به انجام امور مذهبی متمایل گشته بود. مهدعلیا پای بند مراسم و مناسک دینی خود بود. در ماه رمضان هر شب بانوان به سفره افطار وی می‌آمدند و پس از افطار به مقابله قرآن می‌پرداختند. بار‌ها ناصرالدین شاه شب‌ها به دیدار مادر می‌رفت و در مقابل رحل وی به قرائت قرآن می‌پرداخت و در محرم و صفر هم همه روزه چند تن از روضه خوان‌های خوش صوت یکی پس از دیگری در دستگاه وی به ذکر مصیبت آل عبا می‌پرداختند. در سفر عتبات همراه شاه بود و به مکه هم مشرف گردیده بود. سرانجام مهدعلیا در سال ۱۲۹۱ ق. در حالی که مغضوب ناصرالدین شاه بود، از دنیا رفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ