طرف دوم سرفصل فروش چیست

0

طرف دوم سرفصل فروش چیست

اصطلاح طرف دوم سرفصل خرید چیست که درفرم تبصره ماده ۱۰۰ هست؟

سلام – ممنون میشم توضیحی راجب طرف دوم فروش بدهید چون در اظهارنامه طرف اول فروش با اعداد مطابقت دارد اما طرف دوم نه

سامانه معاملات فصلی هم بررسی کردم اصلا یه همچین عدد رد نشده مشکل چیه پس ؟؟؟؟

بنده میخوام فرم ماده ۱۰۰ رو پر کنم فقط نمیدونم منظورش از -طرف دوم سر فصل فروش- و -طرف دوم سر فصل خرید- چیه؟؟؟

توی بخش گردش دریافتی پوز برام نوشته ۲ میلیارد و ششصد میلیون و توی دو تا گزینه بالا که عرض کردم هم هر کدوم به ترتیب ۵۵ میلیون و ۱۵ میلیون رقم قرار گرفته که نمیدونم چیه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

مورد دوم اینکه الان در بخش – بهای موجودی کالای پایان دوره – و  -مجموع فروش کالا و خدمات در طی سال – چه رقمی باید وارد کنم؟؟؟

کار من پیمانکاری ساختمانی و دکوراسیون هستش که اتفاقا سال پیش زیان ده هم بودم

پاسخ

طرف دوم خرید و فروش یعنی اشخاصی که از جانب شما در سامانه معاملات فصلی مالیاتی معامله خرید و فروش ثبت کردند.

*

میخواستم بدونم چطور و از کجا میتونم پیگیر درآمدی باشم که تو بخش  ( طرف دوم سر فصل خرید ) ذکر شده باشم ؟
چون من چنین درآمدی نداشتم اصلا

پاسخ

از طریق سامانه tax.gov.ir وارد معاملات فصلی شوید و از قسمت گزرارشات ارسالی از جانب شما ببنیدی چه اشخاصی برای شما ارسال کردند

*

میشه منظور از طرف دوم در سرفصل خرید و فروش را در ماده ۱۰۰ بفرمایید؟
باتشکر

پاسخ

سرفصل دوم یعنی افرادی که شما به انها فروش داشتید و انها مشخصات شما را در سامانه معاملات فصلی مالیاتی ارسال کردند

*

منظور از طرف دوم سر فصل فروش یعنی کسانی که به ما جنسی رو فروخته اند و در سامانه مالیاتی رد کرده اند؟ به چه صورت اینکار رو انجام دادن؟
همچنین طرف دوم سر فصل خرید به چه طریقی توانستن که در سامانه مالیاتی رد بکنن؟
بعد گردش حساب پوزی که معرفی شده رو خود سامانه مالیاتی داره صفر نشون میده

پاسخ

طرف اول یعنی اطلاعاتی که شما در سامانه معاملات فصلی ارسال کردید و منظور از طرف دوم یعنی اطلاعاتی که دیگران از طرف شما در معاملات فصلی رد کردند

 

کلیه اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع این قانون که حسب اعلام سازمان امور مالیاتی کشور موظف به ثبت نام در نظام مالیاتی می‌شوند، مکلفند برای انجام معاملات خود، صورتحسـاب صادر و شماره اقتصادی خود و طرف معامله را در صورتحساب‌ها، قراردادها و سایراسناد مشابه درج و فهرست معاملات خود را به سازمان مذکور ارائه دهند. برای این موضوع تنها صورتحساب‌های ذکر شده، در آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ ملاک است.

چنانچه خریدار کالا، خدمت و یا دارایی مکلف به ثبت نام در نظام مالیاتی نباشد و یا ازجمله اشخاص حقیقی مصرف کننده نهایی و یا اشخاص حقیقی موضوع ماده ۸۱ قانون (فعالیت‌های کشاورزی، دامپروری، دامداری، پرورش ماهی و زنبورعسل و پرورش صفحه ٣ طیور، صیادی و ماهیگیری، نوغانداری، احیای مراتع و جنگل‌ها، باغات اشجار از هر قبیل و نخیلات) باشد، الزامی‌ به درج شماره اقتصادی خریدار در صورتحساب صادره نخواهد بود.

در این ماده به صورت کاملا روشن به چند نکته اساسی برای تهیه گزارشات فصلی اشاره شده است:

  • همه سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی که خرید و فروش انجام می‌دهند، باید صورت معاملات فصلی خرید و فروش را حداکثر تا یک ماه بعد از انجام معامله به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند. انجام این کار می‌تواند به صورت الکترونیکی و یا به صورت کاغذی و سی دی صورت گیرد. آنچه که مهم است ارسال به موقع این مدارک بوده که می‌تواند از جرایم متعاقب ارسال با تاخیر جلوگیری کند.
  • در بخشی از این ماده آمده است، معاملات کوچک یعنی معاملاتی که مبلغ آن‌ها تا ده درصد حد نصاب تعیین شده است، نیازی به ارسال ماهانه نداشته و مودیان می‌توانند لیست و فهرست این معاملات را به صورت کلی و هر سه ماه یکبار ارسال کنند؛ یعنی همه خرید و فرش‌های کوچک با هم بعد از سه ماه ارسال شوند.
  • مسئله ای که در ارسال صورت معاملات فصلی خرید و فروش، مودیان باید مد نظر داشته باشند، دریافت کارت اقتصادی است و ارسال مدارک به سازمان امور مالیاتی باید به همراه کد اقتصادی ذکر شده در این کارت باشد تا مورد پذیرش قرار بگیرد. بدون دریافت کارت اقتصادی هیچ مدرکی از مودی در سازمان امور مالیاتی پذیرفته نمی‌شود.
  • حقوق و دستمزد پرسنل چون به طور مستقیم و در قانون جداگانه ای مشمول مالیات گردیده و مالیات آن اخذ می‌شود در لیست فهرست معاملات فصلی قرار نمی‌گیرد.

اگر خریدار یا فروشنده از اعلام کد اقتصادی خود امتناع کردند چه کار باید انجام دهیم؟

اگر خریدار و یا فروشنده از بیان کد اقتصادی خود امتناع نمایند، طرف دیگر معامله باید کد اقتصادی خود را به همراه مشخصات طرف مقابل به سازمان امور مالیاتی ارسال کند در این صورت فقط شخصی که کد اقتصادی ارائه نداده مشمول جریمه خواهد شد و طرف دیگر معامله دچار مشکل نمی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ