چطور در بازارهای جهانی سرمایه گذاری کنیم؟

0

فرصت سرمایه گذاری در بازارهای جهانی به راحتی از طریق اینترنت و به صورت آنلاین در دسترس همه مردم جهان و ایران قرار دارد. فقط کافی است که با آموزش صحیح سلاح قدرتمندی بسازید تا بتوانید سود زیادی از این بازارهای بین المللی به دست بیاورید.

سرمایه گذاری در فارکس

در ادامه بزرگترین بازار جهانی را به شما معرفی کرده و روش سرمایه گذاری در آن را توضیح می‌دهیم. برای سرمایه گذاری در این بازارها باید در قدم اول بتوانید قیمت آینده را پیش بینی کنید.

۱- قیمت ها را به درستی پیش بینی کنید

فارکس که مخفف عبارت Foreign Exchange Market است بازاری است که در آن ارز رایج تمام کشورها وجود دارد. این ارزها به صورت دو به دو و جفتی با هم معامله می شوند اما چطور می‌توان روی پول یک کشور سرمایه گذاری کرد؟

در بازار فارکس شما روی یک ارز خاص سرمایه گذاری نمی کنید. در واقع شما از تفاوت قیمت بین دو ارز و پیش بینی این تفاوت، سود می کنید.

  • اگر پیشبینی افزایش یا کاهش قیمتی که در بازار فارکس انجام می دهید درست باشد، سود می‌کنید.

سوالی که در اینجا پیش می آید این است که چطور قیمت ها را پیشبینی کنیم؟ آیا شانس، تاثیری در گرفتن سود از بازار فارکس دارد؟

  • در بازار فارکس اصلا نمی توان روی شانس حساب باز کرد. پس بهتر است نحوه معامله کردن در این بازار را یاد بگیرید.

۲- برای پیش بینی درست قیمت ها از آموزش فارکس استفاده کنید

برای معامله کردن در بازار جفت ارزهای خارجی در مرحله اول می توانید از آموزش رایگان فارکس استفاده کنید. شاید فکر کنید که آموزش رایگان دانش شما را افزایش نمی دهد اما این حرف کاملا درست نیست. بعضی از سایت های معتبر ایرانی در زمینه فارکس وجود دارند که رسالت آموزش کاربردی و تخصصی در این بازار را بر عهده گرفته اند. در نتیجه با استفاده از آموزش رایگان فارکس در این سایت ها می توانید تا حدی زیادی نحوه سرمایه گذاری در این بازار و کسب سود دلاری را یاد بگیرید.

  • یکی از این سایت های معتبر، سایت آموزش بورس است که نحوه سرمایه گذاری در بازار جهانی فارکس را آموزش می دهد.

برای مراجعه به این وب سایت و استفاده از مطالب و ویدئوهای آموزشی فارکس به زبان فارسی می‌توانید به آدرس اینترنتی https://amoozesh-boors.com مراجعه کنید. بعد از مراجعه به این وب سایت می توانید از منوی بالای سایت، گزینه آموزش رایگان را انتخاب کنید.

  • در قسمت آموزش رایگان فارکسِ وب سایت آموزش بورس می توانید اقتصاد، فارکس، بورس تهران، ثروت آفرینی و … را یاد بگیرید.

البته این سایت آموزش های تخصصی متعددی در زمینه فارکس دارد و شما می توانید با استفاده از گزینه دوره ها از چند و چون این آموزش ها مطلع شوید.

شما هم می توانید از آموزش رایگان فارکس استفاده کنید و هم از آموزش تخصصی فارکس. در نهایت انتخاب با شماست. افراد کمی هستند که با استفاده از آموزشهای رایگان هم می توانند سرمایه گذاری در فارکس را شروع کنند اما به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری در بازارهای مالی دو جنبه دارد: سود و زیان. پس برای جلوگیری از ضرر بهتر است:

  • تنها زمانی که دانش اقتصاد و معامله کردن در فارکس را به خوبی یاد گرفتید، وارد بازار جهانی جفت ارزهای خارجی شوید.

هرگز آموزش فارکس را دست کم نگیرید. آموزش فارکس شما را با تحلیل تکنیکال آشنا می کند.

  • تحلیل تکنیکال، راهی برای پیش بینی قیمت است که با بررسی نمودارهای قیمت و تغییرات آن صورت می گیرد.

سرمایه گذاران زیادی هستند که فقط از تحلیل تکنیکال استفاده می کنند و موفقیت های زیادی را در فارکس به دست آورده اند. اما با تحلیل فاندامنتال یا بنیادی هم می توان قیمت ها را در بازارهای جهانی پیش بینی کرد.

  • تحلیل بنیادی، راهی برای پیش بینی قیمت است که با بررسی اخبار اقتصادی و سیاسی انجام می‌شود.

برخی سرمایه گذاران فارکس فقط از تحلیل فاندامنتال استفاده کرده و از همین طریق ثروتمند شده اند. برخی دیگر هم، از هر دو تحلیل تکنیکال و بنیادی در ترکیب با هم استفاده می کنند. پیشنهاد ما به شما استفاده از ترکیب این دو تحلیل در قالب آموزشهای معتبر فارکس است.

۳- با حساب های دمو و پول مجازی تمرین کنید

شاید فکر کنید بعد از گذراندن دوره های فارکس می توانید سریع و با سرمایه زیاد وارد بازار فارکس شوید. بهتر است هرگز چنین کاری را انجام ندهید. اگر به سرمایه خود علاقه دارید باید پس از آموزش فارکس در حساب های آزمایشی یا دمو که توسط بروکرهای فارکس ارائه می شود، خرید و فروش جفت ارزها را تمرین کنید.

به همین دلیل است که در وب سایت آموزش بورس، بخشی با عنوان رفع اشکال وجود دارد چون دانشجویان و کسانی که قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارند در تمرینات خود دچار اشکال می‌شوند. برای همین این کلاسهای رفع اشکال به آنها کمک می کند تا میزان خطای خود در معاملات را تا حد بسیار زیادی کم کنند.

  • بعد از گذراندن دوره های آموزش فارکس یا در حین آنها با پول مجازی در حساب های دمو تمرین کنید و زمانی که میزان موفقیت شما در انجام معاملات به درصد بالایی رسید وارد دنیای واقعی سرمایه گذاری در فارکس شوید.

۴- با سرمایه کم شروع کنید

احتمالا پس از گذراندن دوره های آموزشی هیجان زده هستید و می خواهید با بیشترین سرمایه‌ای که دارید وارد بازار فارکس شوید. بهتر است هرگز چنین کاری نکنید.

شاید فکر کنید که چون در معاملات مجازی موفق عمل کرده‌اید حتما در معاملات واقعی هم موفق می‌شوید. در این جا باید به یک نکته مهم اشاره کنیم.

روان شناسی معامله گر یکی از موارد مهمی است که بسیاری از سرمایه گذاران مبتدی در فارکس نادیده می گیرند. آنها ممکن است در زمان انجام معاملات واقعی دچار احساساتی مثل حرص و طمع شوند و برخلاف دانش معامله گری خود عمل کرده و در معاملات ضرر کنند. شاید فکر کنید که شما استثنایی هستید و این اتفاق برایتان نمی افتد.

  • اکثر معامله گران بزرگ دنیا به این نکته اذعان کرده اند که عدم کنترل احساسات شخصی و ذهنیت، اصلی ترین دلیل شکست افراد در فارکس است.

پس بهتر است با پول کم شروع کنید تا ذهن تان کم کم به کسب سود عادت کند و قوانین معاملاتی ملکه ذهن تان شود.

۵- برای داشتن یک سرمایه گذاری مطمئن، از بروکر معتبری استفاده کنید

فارکس بازار بزرگی است و سرمایه گذاران شخصی نمی توانند به صورت انفرادی وارد این بازار بزرگ شوند. بنابراین آنها باید از طریق شرکت‌های واسطه که به آنها بروکر گفته می شود، وارد بازار تبادل ارزهای خارجی شوند. با پیدا کردن یک بروکر و ثبت نام غیرحضوری در آن می توانید به راحتی و از خانه به بزرگترین بازار مالی در دنیا دسترسی داشته باشید.

  • یک بروکر معتبر، امنیت سرمایه شما را تامین می کند.

بروکری که انتخاب می کنید باید امن باشد تا بتوانید با خیال راحت سرمایه خود را به آنها بسپارید.

  • در یک بروکر خوب، سرعت انجام سفارشات بالاست.

تغییرات قیمت در بازار فارکس به سرعت رخ می دهند. بنابراین شما هم باید سریع باشید و با تشخیص به موقع فرصت‌های معاملاتی، سفارشات خرید و فروش خود را تنظیم کنید. به همین دلیل بروکر شما هم باید سرعت مناسبی داشته باشد تا بتواند در کسری از ثانیه سفارش‌های شما را انجام دهد. خلاصه این که بروکری پیدا کنید که خدمات باکیفیتی به شما ارائه کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ