مرتضی در سریال از یاد رفته کیست +عکس

0

مرتضی در سریال از یاد رفته کیست ، مرتضی در فیلم از یاد رفته ، بازیگر نقش مرتضی در سریال از یاد رفته

عمار آقایی در نقش مرتضی پورامین (جوانی و اوایل ازدواج)

عمار آقایی اهل لاهیجان است و بازیگری را از تئاترهای محلی در فرهنگسراهای این شهر آغاز کرده و حدود ۴ سال در این رشته فعالیت کرده است.

«عمار آقایی» بازیگر نقش مرتضی در سریال «از یاد رفته» پیرامون چگونگی حضورش در این سریال و ایفای نقش مرتضی سخن گفت.

عمار آقایی گفت : من تا قسمت سیزدهم سریال بازی داشتم و بعد که وارد پنج سال بعد ‌شدیم، محمدرضا فروتن نقش مرتضی را بازی کرد؛ من هم از قسمت بیستم سریال با نقش علی ـ پسر مرتضی ـ به سریال برمی‌گردم.

محمدرضا فروتن عمار آقایی سریال از یاد رفته بیوگرافی عمار آقایی بازیگران سریال از یاد رفته

* در ابتدا درخصوص چگونگی حضورتان در سریال «از یاد رفته» توضیح دهید؟

– من از بچگی تئاتر کار می‌کردم. آن زمان من و خانواده‌ام در لاهیجان زندگی می‌کردیم و گروه تولید مجموعه تلویزیونی «از یاد رفته» حدود ۵ ماه در شمال کار داشتند. از همین رو آقای حسن‌پور به همراه تیم کارگردانی در مراحل پیش‌تولید به لاهیجان آمدند و فراخوان دادند. روزی که برای پر کردن فرم درخواست رفتم، تعداد بسیاری از علاقه‌مندان دیگر هم آمده بودند تا فرم پر کنند و تست دهند. من هم مانند بسیاری دیگر از همشهریان تست بازی دادم و آقای حسن‌پور مرا انتخاب کرد و پس از مدتی تماس گرفتند که به تنکابن بروم. در آنجا تست گریم و لباس دادم و درنهایت برای بازی در نقش مرتضی پذیرفته شدم و از همان روز اول، تصویربرداری کار خود را شروع کردم و جلوی دوربین رفتم و حدود ۸ ماه با گروه بودم.
حدود یک ماه و نیم از کار نیز گذشت و من نمی‌دانستم دقیقا چه کاری انجام می‌دهم و آقای حسن‌پور نیز تاکید کردند که من با کسی صحبت نکنم و کسی هم با من صحبت نکند. این طور بود که وارد بازی «از یاد رفته» شدم.

* استرس نداشتید که در بازی اولتان به عنوان نقش اول بازی می‌کنید؟

– من چون اول نمی‌دانستم چه کاری انجام می‌دهم، استرس داشتم؛ ولی نمی‌دانستم که چه اتفاقی در حال افتادن است. اما چون با کسی صحبت نمی‌کردم این بکری در بازی من باقی مانده بود. همان جا وقتی صدایم می‌کردند جلوی دوربین می‌رفتم و دیالوگ‌ها را حفظ می‌کردم و حس پلان را آقای حسن‌پور در من ایجاد می‌کرد.

* تعامل با بازیگران به ویژه خانم خداوردی چطور بود؟

– من از ایشان خیلی چیزها یاد گرفتم و اوایل کمتر ولی در ادامه بیشتر با هم تعامل داشتیم و شرایط هم بهتر شد و توانستیم با هم کنار بیاییم.

* دوره‌ای که سریال ساخته شد، فکر می‌کردید بتواند مخاطب جذب کند؟

– من اصلا فکر نمی‌کردم. من همین الان هم می‌بینم مردم خیلی آن را دوست داشته و با آن ارتباط برقرار کردند. البته من از ابتدا داستان را نمی‌دانستم ولی بعد که قصه را فهمیدم، متوجه شدم که شبیه قصه زندگی خیلی از مردم است و برای خیلی‌ها این اتفاق افتاده است و با آن ارتباط نزدیک برقرار کرده‌اند.
فضای کار خیلی رئال و برای من این همه دوست داشتن غیر قابل باور بود.

* چرا خود شما دوره میان سالی مرتضی را بازی نکردید؟

– البته از ابتدا قرار بود تمام نقش را آقای فروتن بازی کنند، ولی تشخیص خود کارگردان بود که این اتفاق بیافتد. من افتخار می‌کنم که جوانی این بازیگر محبوب و بزرگ را بازی کرده‌ام و از او بسیار آموخته‌ام.

محمدرضا فروتن عمار آقایی سریال از یاد رفته بیوگرافی عمار آقایی بازیگران سریال از یاد رفته

* به نظر شما تغییر و تحول مرتضی باورپذیر بود؟

– این اتفاق برای یکی از آشناهای من هم افتاده است. مرتضی وقتی از زندگی سنتی خلاص شد، بر حسب تصادف و اتفاقاتی سر از بالای شهر تهران درآورد و همه این موارد باعث شد تا مرتضی شخصیتش عوض شود و مدرنیسم باعث شد که این اتفاقات بیافتد و تغییر در شخصیت روی بدهد. البته ابتدا باور نداشت که این اتفاقات در حال روی دادن است اما این اتفاقات رویش تاثیر مستقیم گذاشت.

* فکر می‌کنید به خوبی توانستید کشمکش درونی مرتضی را در این تحول شخصیت نشان بدهید؟

– آقای حسن‌پور خیلی کمک کردند، چون من فیلمنامه را نخوانده بودم و راکورد توالی سکانس‌ها را نمی‌دانستم و ایشان توضیح می‌دادند که الان چه اتفاقی در حال روی دادن است. این‌ها باعث می‌شد در من تغییر ایجاد شود و آقای حسن‌پور نیز در کنار تلاش‌های من کمک بسیاری کردند، ولی اتفاق اصلی در خود آقای فروتن روی داد.

* شما در مقطعی سنی تغییر کردید و جایتان را به آقای فروتن دادید، درحالی که اطرافیان به اندازه شما تغییر نکردند، این اتفاق چرا روی داد؟

– این ماجرا با نظر کارگردان روی داده است و من نمی‌توانم نظر بدهم.

* شما یک بار نقش پدر و یک بار نقش پسر را بازی کردید، چقدر تلاش کردید تا هر دو به یک شکل برای مخاطب دیده نشود؟

– من سعی کردم غرور علی را به تصویر بکشم. او خیلی مغرور و عصبی است و پایبندی زیادی به خانواده دارد.

* داستان «از یاد رفته» در چه سالی می‌‌گذرد؟

– این داستان زمان ندارد و از اول هم زمانی برای سریال مشخص نشد، البته خیلی از مخاطبان به ماجراهای سریال توجه داشتند و کاملا پیگیر بودند.

* الان از اتفاقی که برای مرتضی افتاد، راضی هستید؟

– کمی به او حق می‌دهم. او در روستا بود و چیزی ندیده بود. او بهترین ماشینی که سوار شده بود، تیلر کشاورزی بود و الان هم خیلی‌ها هستند که در کشور ما به این تغییرات مبتلا می‌شوند. درصدی از آدم‌ها شاید با دیدن فضای جدید تغییر کنند.

* پس چرا مرتضی باید عذاب ببیند و تقاص پس بدهد؟

– برای اینکه گلرخ مرد و مردانه پای مرتضی ایستاد.

محمدرضا فروتن عمار آقایی سریال از یاد رفته بیوگرافی عمار آقایی بازیگران سریال از یاد رفته

محمدرضا فروتن در نقش مرتضی پورامین (میانسالی)

محمدرضا فروتن در سریال از یاد رفته نقش اصلی را بازی می‌کند.

گلرخ و مرتضی هر دو اهل روستایی در شمال کشور هستند با این تفاوت که گلرخ در خانواده‌ای مرفه‌تر نسبت به مرتضی زندگی کرده و بزرگ شده است و با وجود مخالفت خانواده‌ها با یکدیگر ازدواج کرده‌اند و نکته جالب این‌که پس از ازدواج به اصرار گلرخ، مرتضی در کنکور سراسری شرکت می‌کند و در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته می‌شود و باز هم با اصرار گلرخ در دانشگاه مشغول می‌شود و گلرخ هم برای بزرگ کردن فرزندان خود و اداره زندگی در روستا می‌ماند و بسختی کار می‌کند و مرتضی هم به تحصیل خود ادامه می‌دهد؛ اما ماجرا به این خوبی پیش نمی‌رود و همه تصورات گلرخ با تغییر رفتار مرتضی به هم می‌ریزد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ