ماده‌ غذایی که قند خون را کنترل می کند

0

پایگاه خبری «ایندین اکسپرس» (Indian Express) در گزارشی در خصوص خاصیت افزودن شنبلیله به رژیم غذایی افراد به منظور کنترل سطخ قند خون آن‌ها نوشت: دانه‌های شنبلیله معمولا در آشپزخانه‌های هندی برای افزودن طعمی منحصر به فرد به غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما این دانه‌های ریز دارای فوایدی برای سلامتی نیز هستند؛ به طوری که چندین پژوهش اشاره کرده اند که شنبلیله به دلیل توانایی اش در کاهش قند خون، می‌تواند به کنترل دیابت نوع دو کمک کند. بر اساس یک پژوهشی که در سال ۲۰۱۵ در «مجله بین المللی ویتامین و تحقیقات تغذیه» منتشر شد، مشخص گردید ۱۰ گرم روزانه دانه شنبلیله خیسانده شده در آب گرم می‌تواند به کنترل دیابت نوع دو کمک کند.

مجله سلامت کاهش قند خون خواص شنبلیله خواص تخم شنبلیله بذر شنبلیله چه خواصی دارد

بهترین راه برای مصرف شنبلیله چیست؟

این پایگاه در ادامه گزارش خود نوشت: «گریما» از متخصصان در حوزه رژیم غذایی به تازگی سه راه ساده‌ای را که افراد می‌توانند از طریق آن دانه‌های شنبلیله را به منظور کنترل قند خونشان مصرف کنند، منتشر کرده است.

این متخصص با انتشار ویدئویی در حساب کاربری خود در اینستاگرام گفت: یک قاشق پر از این دانه‌های شنبلیله را بردارید و آن‌ها را در طول شب در آب بخیسانید. صبح فردا، این آب را جوشانده و بخورید. همچنین اگر امکان دارد دانه‌های شنبلیله را هم قورت دهید.

او همچنین گفت: مصرف این دانه‌ها بدین شکل برای افراد دیابتی و نیز آن‌هایی که به انسولین مقاومت دارند، مفید است.

 

این متخصص رژیم غذایی همچنین گفت: دومین راه، جوانه زدن این بذرهاست. شما می‌توانید دانه‌های جوانه زده شنبلیله را به سالاد و یا ساندویچ خود اضافه کنید.

همچنین می‌توان از دانه‌های شنبلیله به شکل پودر استفاده کرد. طبق گفته این متخصص رژیم غذایی، مقدار مساوی از دانه‌های شنبلیله، دانه‌های جامون و نیز دانه‌های کدو تلخ را بردارید؛ آن‌ها را خشک کرده و پس از مخلوط کردن آن‌ها را پودر کنید. سپس روزی یک قاشق از این پودر را هر روز صبح با شکم خالی به شکل ناشتا مصرف کنید.

منبع : باشگاه خبرنگاران به نقل از Indian Express

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ