نماز لیله الرغائب به زبان ساده

0

نماز لیله الرغائب به زبان ساده ، نماز شب لیله الرغائب به زبان ساده ، نماز لیله الرغائب چند رکعت است ، نماز لیله الرغائب چگونه خوانده می شود ، نماز لیله الرغائب چگونه است

طریقه خواندن نماز لیله الرغائب

مطابق توصیه رسول خدا ص؛ اولین پنجشنبه از ماه رجب را روزه می گیری؛ -روزه مستحبی- بعد از مغرب و اگر روزه هستید بعد از افطار؛ بین نماز مغرب و عشاء ۶ نماز دور کعتی (جمعا ۱۲رکعت) بخوانید:

در هر رکعت؛ یک مرتبه سوره حمد، ۳ مرتبه سوره قدر، ۱۲ مرتبه سوره توحید خوانده شود.

پس از سلامِ نماز ششم، ۷۰ مرتبه بگویید:  “اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله

سپس در حال سجده ۷۰ مرتبه بگویید: “سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکه والروح

پس از سجده، ۷۰ مرتبه بگویید: “رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم

دوباره به سجده رفته و ۷۰ مرتبه ذکر “سبوح قدوس رب الملائکه والروح 

حالا وقت بیان حاجت هاست با دلی پر امید بگویید و حتما در دعاها و درخواست های فارسی تاکید کنید “با عافیت” و صلوات چاشنی همیشگی دعاهایمان باشد. ان شاء الله به استجابت می رسد.

التماس دعا

نماز لیله الرغائب

پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله) در فضیلت این نماز می فرماید: کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی.

میّت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افکند.

اعمال مستحبی لیله الرغائب

۱ – روزه باشد .
۲- غسل باید کرد و بهتر است پوشش با لباس سفید رنگ و معطر باشد .
۳- ۶ نماز دو رکعتی می بایست خواند ( مجموعا ۱۲ رکعت ).
۴- زمان خواندن نماز ؛‌ مابین نماز مغرب و عشا می باشد .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ