نظر استانبولی‌ها درباره مسافران ایرانی

0

بدون شک برای کسانی که قرار است برای اولین بار به کشور ترکیه و شهر استانبول سفر کنند. مهم است که بدانند نظر مردم این کشور در مورد آن ها چیست؟ از همین رو در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا به‌صورت مختصر به بررسی رفتارها و نظرات مردم استانبول نسبت به مهمان‌های ایرانی بپردازیم. ازآنجایی‌که ترکیه یکی از نزدیک‌ترین کشورهای همسایه ایران است باید بگویم از منظر فرهنگ و رفتارهای اجتماعی بسیار با مردم ایران هم سو است.

پس پیش از آنکه در مورد روابط بین مردم شهر استانبول با ایران بپردازیم مطالبی را در مورد استانبول در همین ابتدا با شما عزیزان به اشتراک می‌گذاریم با ما همراه باشید. برای اطلاع از قیمت بلیط پرواز تهران استانبول علی بابا می توانید از طریق جستجوی گوگل وارد سایت شوید یا مستقیما آدرس سایت Alibaba.ir  را وارد نمایید.

آشنایی بیشتر با استانبول تنها شهر اوراسیایی جهان

استانبول زیباترین شهر کشور ترکیه است که در منطقه‌ای بین قاره اروپا و قاره آسیا قرار دارد. ازآنجایی‌که از منظر توریستی این شهر بسیار موردتوجه قرار دارد. باید بگویم که یکی از شهرهای مهم کشور ترکیه برای جذب توریست و گردشگر به شمار می‌آید. از سوی دیگر پرجمعیت‌ترین شهر در سال ۲۰۱۸ نیز شناخته‌شده است و همین امر نشان از رشد اقتصادی این کشور دارد.

از سوی دیگر اگر بخواهیم به این شهر گوشه چشمی داشته باشیم باید بگویم یکی از بزرگ‌ترین شهرها در اروپا و دومین کلان‌شهر در خاورمیانه است. در آخر خوب است که بدانید ۶۵ درصد از جمعیت این شهر در قسمت اروپا و ۳۵ درصد دیگر آن در بخش آسیا زندگی می‌کنند. آب‌وهوای این شهر نیز در شش ماه اول سال مرطوب و در شش ماه دوم سال مخصوصاً زمستان بسیار سرد است و مردم این شهر به‌وفور شاهد بارش برف و باران در این شهر هستند.

 روابط مردم استانبول با ایرانی‌ها چگونه است؟

شاید شنیده باشید که برخی از افراد با سفر به ترکیه و شهر استانبول اعتقاددارند که مردمان این کشور رفتار خوبی با ایرانی‌ها ندارند. حال‌آنکه برای کسانی که در این شهر به کسب‌وکار می‌پردازند و مدام در حال رفت‌وآمد هستند این امر صحت ندارد. در ادامه دلایل این امر را به‌صورت مختصر عنوان می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

مردم استانبول صلح‌طلب هستند

اصولاً به دلیل توریستی بودن کشور ترکیه و رفت‌وآمدهای بین‌المللی به این کشور باید بگویم مردم شهرهای نظیر استانبول که بسیار پررفت‌وآمد است به وجود مهمان در این شهر عادت دارند. از سوی دیگر مردمان کشور ترکیه و استانبول بسیار صلح‌طلب هستند و این امر آن ها را به مردمی صبور و مهمان‌نواز تبدیل کرده‌اند. پس این امر دیگر دلیلی برای بدرفتاری با مهمان‌های آن ها باقی نمی‌گذارد. مخصوصاً باکسانی که در همسایگی با آن ها زندگی می‌کنند. حتی برخی از ترک‌های ایرانی با لهجه آن ها به‌خوبی آشنا هستند و به‌خوبی با مردم شهر استانبول وارد مراوده می‌شوند.

فرهنگ مشابه و خوش‌خلقی ایرانی‌ها

ازآنجایی‌که ایرانی‌ها خود نیز مردمانی بسیار مهمان‌نواز هستند. باید بگویم که هیچ‌گاه مردم کشور ترکیه و شهر استانبول به جهت روابط اجتماعی با ایرانی‌ها به مشکل نخورده‌اند. نزدیک بودن زبان، فرهنگ و آداب‌ورسوم ایرانی‌ها با مردم کشور ترکیه امر دیگری است که سبب شده است مردم این کشور اصلاً از ایرانی‌ها گله و شکایتی نداشته باشند.

رفتار خوش و مهمان‌نوازی ایرانی‌ها نیز در نقطه مقابل مردمان ترکیه سبب شده است که این امر دوسویه به‌هیچ‌عنوان مردمان این دو کشور را به مشکل نرساند. نزدیک بودن حتی آدابی نظیر غذا خوردن و برخوردهای اجتماعی در سطح شهر امر دیگر است که مانع از بروز مشکل در بین افراد دو کشور شده است.

ترک‌های تحصیل‌کرده و روابط اجتماعی عالی

داشتن سطح تحصیلات عالی برای مردمان کشور ترکیه و استانبول سبب شده است که افراد این منطقه به‌هیچ‌عنوان با توریست‌ها و گردشگر به مشکل جدی برنخورند. آن ها به‌خوبی از مزیت‌های حضور توریست در کشور خود اطلاع دارند. از سوی دیگر ایرانی‌ها بیشتر به جهت خرید و کسب‌وکار به کشور ترکیه سفر می‌کنند.

به همین دلیل مردمان استانبول از مزیت‌های حضور آن ها آگاه هستند. در بیشتر مواقع ترک‌ها به دلیل مهربانی ذاتی خود حتی اگر توریست‌های ایرانی نیاز به کمک داشته باشند به آن ها یاری می‌رسانند. دیگر این روزها کمتر کسی است که سواد کافی نداشته باشد و به کشور ترکیه سفر کند و همین امر که نشان از روشن‌فکری مردمان دو کشور دارد. به‌هیچ‌عنوان افراد را با مشکل جدی مواجه نمی‌کند.

 کلام آخر پیرامون نظر استانبولی‌ها درباره مسافران ایرانی

همان‌طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید مردم کشور ترکیه و شهر استانبول به‌خوبی از مزیت‌های وجود توریست در داخل کشور خود مطلع هستند. این امر به دلیل روشن‌فکری و سوادی است که در طی سال‌های اخیر در کشور ترکیه بسیار پررنگ‌تر به چشم می‌خورد. از همین رو مشکلی بین ایرانی‌های خوش‌خلق و ترک‌های مهمان‌نواز تاکنون پیش نیامده است.

نیاز است به این مهم اشاره شود که نزدیک بودن سطح فرهنگ و روابط اجتماعی بین ایرانی‌ها و مردمان استانبول هم مانع از بروز مشکل شده است. ترک‌ها به‌خوبی می‌دانند که با چه زبانی با مردمان کشور ترکیه صحبت کنند. همین امر سبب شده است مردم کشور استانبول نسبت به مردم کل ایران نظر منفی نداشته باشند. باید به این مهم اشاره شود که خوب و بد در همه جای دنیا وجود دارد.

پس نمی‌توانیم بگویم اگر کسی تجربه خوبی از سفر به کشور ترکیه و شهر استانبول ندارد پس این شهر و مردمان آن خوب نیستند. به هر دلیل یک تجربه بد نمی‌تواند یک شهر و مردمان یک شهر را به زیر سؤال ببرد. این روابط خوب را شما به‌سادگی با مراودات سیاسی و رفت‌وآمدهای کاری مردم ایران در کشور ترکیه می‌توانید مشاهده کنید.

امید است مطالب ارائه‌شده برای شمایی که قرار است به شهر استانبول سفر کنید موردتوجه قرارگرفته باشد و با خیالی آسوده به این شهر سفری داشته باشید. در پایان نیز مجدد خاطرنشان می‌کنیم که به جهت خرید بلیط هواپیما تهران استانبول به‌سادگی می‌توانید از طریق درگاه‌های ارتباطی وب‌سایت علی بابا برای این امر مهم اقدامات لازم را انجام دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ