۶ نکته بهداشتی در دوران پریودی و قاعدگی

0

رعایت نکات بهداشتی دوران پریودی و قاعدگی اهمیت زیادی دارد و لازم است بانوان به آن اهمیت دهند. زیرا یکی از مسائلی که به صورت ماهانه برای دختران و خانم ها به وجود می آید، قاعدگی یا پریودی است. با توجه به اینکه در جامعه کمتر به این مسائل پرداخته می شود، بسیاری از دختران نمی دانند که چگونه باید بهداشت خود را در دوران قاعدگی رعایت کنند. این دوران با درد و خونریزی متوسط تا زیادی همراه است؛ دختران باید بدانند یکی از مسائل مهم در پریودی، رعایت مسائل بهداشتی است. ایجاد این چرخه برای این است که بدن خانم ها را سالم نگه داشته و آن‌ ها را برای باروری آماده کند.

با توجه به اینکه در پریودی، علاوه بر شرایط روحی، شرایط جسمی دختران و خانم ها تغییر می کند، لازم است که این افراد با ۶ نکته بهداشتی در دوران پریودی، که از مهم ترین نکات هستند، آشنا شده و آن‌ ها را رعایت کنند.

عفونت واژن پریودی

به صورت روزانه استحمام کنید

از قدیم نقل کرده اند که استحمام در روز های پریودی خطرناک است و امکان دارد باعث عفونت شود؛ به همین دلیل بسیاری از افراد گمان می کنند، نباید به حمام بروند. حمام کردن مسئله ای عادی از زندگی هر فردی است و نباید در پریودی، آن را نادیده بگیرید. استحمام می تواند بهداشت بدنی تان را تا حد زیادی حفظ کرده و از ایجاد عفونت جلوگیری کند؛ البته اگر این کار را به صورت درست انجام دهید! گرفتن یک دوش ۱۰ دقیقه ای در هر روز می تواند درد های شما را کاهش داده و خلق و خوی تان را بهبود بخشد.

این نکته از ۶ نکته بهداشتی در دوران پریودی، باید به درستی رعایت شود تا آثار سوء نداشته باشد؛ برای حمام کردن نباید همانند روزهای عادی روی زمین بنشینید یا اینکه وارد وان شوید. ایستاده دوش بگیرید و خود را بشویید.

تعویض به موقع نوار بهداشتی و تامپون

این موضوع را می توان در دسته مهم ترین‌ها قرار داد؛ چراکه دهانه رحم هنگام پریودی تا حدی باز می شود و اگر پد بهداشتی تان را به موقع عوض نکنید، ممکن است با عفونت مواجه شوید. اگر در دوران قاعدگی از پد های بهداشتی یا تامپون استفاده می کنید، بهتر است آن را پس از ۳ یا نهایت ۴ ساعت، تعویض کنید. خون پریودی آلوده است و امکان دارد اگر این کار را انجام ندهید، آلودگی ها به سمت رحم تان بروند.

عفونت واژن پریودی

رعایت چگونگی شست و شوی واژن

شستشوی صحیح واژن میتواند روش بسیار خوبی در جلوگیری از جذب میکروب به واژن باشد. بسیاری از افراد نمی دانند از چه سمتی باید واژن و محیط اطراف آن را شست و شو دهند. با توجه به اینکه مقعد و محیط اطراف آن، آلودگی نسبی را به صورت همیشگی دارند، بهتر است هنگام شستن واژن خود، دست را از جلو به عقب بکشید. اگر برعکس این کار را انجام دهید، ممکن است راهی برای انتقال آلودگی های مقعد به سمت واژن باشید!

استفاده از کاپ های قاعدگی برای رعایت اصول بهداشتی

کاپ قاعدگی چند سال است که وارد بازار ایران شده و برخی افراد استفاده از کاپ قاعدگی را بجای نوار بهداشتی ترجیح میدهند. بسیاری از افراد با کاپ های قاعدگی آشنا شده و حتی از آن‌ ها استفاده می‌کنند. این کاپ ها حالت سیلیکونی داشته و درون واژن قرار می گیرند.

اگر بتوانید یکی از آن‌ ها را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید، می توانید از ایجاد عفونت های رایج جلوگیری کرده و اصول بهداشتی را به بهترین شکل ممکن رعایت کنید. این کاپ ها همانند کاسه ای کوچک هستند که خون پریودی را در خود جای می دهند؛ باید پس از چند ساعت، کاپ را تخلیه کنید. البته این کاپ ها بیشتر مناسب خانم ها هستند و دختران باکره نمیتوانند از آن استفاده کنند؛ زیرا به پرده بکارت آسیب وارد میکند.

استفاده از لباس زیر های مناسب و تعویض به موقع آن‌ ها

پنجمین نکته از نکات بهداشتی در دوران پریودی، مختص به لباس های زیر است. اگر ورزش می کنید یا در طول روز فعالیتی داشتید که سبب عرق کردن تان شده، بهتر است هرچه زود‌تر لباس زیر خود را تعویض کنید. از آنجایی که عرق میکروب های زیادی را با خود به همراه دارد، می تواند برایتان مشکل آفرین شود. در‌غیر این صورت هم بهتر است لباس زیر خود را به صورت روزانه عوض کنید.

همچنین لازم است از جنس مناسب لباس زیر استفاده کنید تا جاذب رطوبت باشد. بهترین جنس لباس زیر برای دوران قاعدگی، جنس نخ و پنبه می باشد.

عفونت واژن پریودی

 از صابون ها و مواد شیمیایی زیادی استفاده نکنید

بهتر است کمتر از صابون و مواد شوینده شیمیایی برای شستشو استفاده کنید. اگر این مواد دارای درصد بالایی باشند، می توانند باکتری های مفید اطراف واژن را از بین ببرند. ممکن است مواد شوینده شیمیایی سبب ایجاد خشکی یا زخم در اطراف واژن تان شوند؛ همین موضوع می تواند زمینه را برای ایجاد عفونت فراهم آورد. بهتر است برای بهره بردن از این مواد، نوع مناسب با بدن خود را تهیه کنید؛ برای این کار می توانید با پزشک زنان مشورت نمایید.

خرید محصولات بهداشتی برای دوران پریودی از بابا لک لک

اگر در رابطه زناشویی خود از ژل روان کننده استفاده میکنید بهتر است از نوع برپایه آن استفاده کنید؛ زیرا استفاده از ژل لوبریکانت نامناسب میتواند باعث عفونت و رشد باکتری شود.

بهترین و سالم ترین جنس از روان کننده ها، جنس های بر پایه آب می باشد که همیشه با قیمت ارزان تر و البته کیفیت و کارایی مناسب تری عرضه میشوند. قبل از بیان ویژگی های این جنس باید بگوییم که توصیه ما این است که از لوبریکانت های بر پایه آب برای رابطه های خود استفاده کنید؛

زیرا مشکلات مختلفی که سایر ژلهای روان‌کننده ایجاد میکنند را به همراه ندارند و همچنین از نظر سازگاری با پوست افراد، رضایت بیشتری را در بین خریداران داشته اند.

فروشگاه بابا لک لک یکی از سایت هایی است که بهترین محصولات بهداشتی را برایتان ارائه می دهد. از طریق این سایت می توانید به خرید ژل لوبریکانت بر پایه آب و همچنین دیگر محصولات مرتبط با مسائل جنسی بپردازید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ