۱۰ چیزی که در مورد وزن خود نمیدانید

0

این روزها کاهش و افزایش وزن، دغدغه افراد زیادی است. توجه و حساسیت به تغییرات وزنی، سن و جنسیت خاصی ندارد و عموم مردم بر روی این موضوعات حساسیت دارند. این احتمال وجود دارد که در باز زمانی خاصی، افزایش وزن داشته باشید. به طور مثال تعطیلات می‌تواند باعث اضافه وزن شما شود. همچنین ممکن است پس از باشگاه، بعد از خوردن غذا یا در زمان احتباس مایعات در بدن، ترازو وزنتان را بیشتر از همیشه نشان دهد. این نوع نوسانات وزنی می‌تواند موقت یا همیشگی باشند. پس بهتر است در این شرایط، دلایل کاهش یا افزایش وزن خود را بدانید  و نسبت به آن آگاهانه اقدام کنید.

در برخی موارد دیده شده که وزن افراد بدون دلیل خاصی کاهش می‌یابد یا پس از باشگاه به درستی حجم یا وزن نمی‌گیرند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در این شرایط قبل از هر اقدامی، دلایل کاهش وزن یا وزن نگرفتن خود را بررسی کنید و نسبت به درمان آن آگاه باشید. آگاهی از علل تغییرات وزنی به شما کمک می‌کند تا در مسیر توجه به سلامتی خود قرار بگیرید.

۱۰ راهی که باعث حفظ اندام سالم می‌شوند؟

برای این که بتوانید وزن سالمی داشته باشید و آن را حفظ کنید، بهتر است اطلاعات خود را در این‌باره بیشتر کنید. توجه به این نکات می‌تواند به شما کمک کند که همیشه سالم بمانید، اندام خود را متناسب نگه دارید و اضافه وزن جدید نداشته باشید. ده راهی که می‌توانند به شما کمک کنند تا اندام متناسب خود را حفظ کنید، شامل موارد زیر است:

  • هیچ رژیم جادویی وجود ندارد
  • استفاده از ترازو گمراه‌کننده است
  • توجه به خواب بسیار مهم است
  • از ذهن خود کمک بگیرید
  • هر تغییر وزن کوچکی، مهم است
  • توجه به چربی باسن بسیار مهم است
  • مواد مغذی را در نظر بگیرید نه کالری
  • رژیم غذایی شدید، غیرکاربردی است
  • کاهش وزن نباید هدف شما باشد
  • بهترین نوع فعالیت بدنی، خارج از منزل است

برای این‌که بتوانید با موضوعاتی که گفته می‌شود بیشتر ارتباط برقرار کنید، توضیحات زیر را دنبال نمایید. اطلاع از عناوین بالا می‌تواند به شما کمک کند که افزایش یا کاهش شدید وزنی نداشته باشید و همیشه بتوانید آن را به درستی کنترل کنید. توجه و کنترل به این موارد، باعث تغییر در سبک زندگی شما خواهد شد.

هیچ رژیم جادویی وجود ندارد:

شما باید بدانید که هیچ رژیم غذایی معجزه نمی‌کند. طبق گزارشات محققان، این‌طور به نظر می‌رسد که تمام رژیم‌های غذایی نتایج مشابهی دارند و هیچ رژیم غذایی نمی‌تواند به یک‌باره باعث کاهش یا افزایش وزن شما در مدت کوتاهی شود. در شرایطی که شما به رژیم غذایی خود پایبند باشید، می‌توانید به درستی وزن اضافه و کم کنید. همچنین اگر تمایل دارید که با سرعت بیشتری وزن و حجم اضافه کنید، می‌توانید از مکمل گینر استفاده کنید. نتایج رژیم‌های غذایی مشابه و یکسان است و موضوعی گه در آن بسیار اهمیت دارد، تداوم است.

استفاده از ترازو گمراه‌کننده است:

عدد روی ترازو همیشه نشان دهنده افزایش و کاهش وزن شما نیست. فارغ از امکان خطا در ترازو، این احتمال وجود دارد که پس از انجام حرکت‌های قدرتی در باشگاه، وزن افزایش یابد اما سایز شما کم شود. این موضوع به این دلیل اتفاق می‌افتد که توده‌های عضلانی فشرده وسنگین‌تر از چربی هستند پس ترازو وزن شما را بیشتر از قبل نمایش می‌دهد. همچنین گاهی کاهش وزن شما می‌تواند به معنای از دست رفتن عضلات باشد، نه از بین رفتن چربی‌ها. بهتر است همیشه به عددی که ترازو نشان می‌دهد اکتفا نکنید و آنالیز بدنی نیز داشته باشید.

توجه به خواب بسیار مهم است:

باید بدانید که بسته به شرایط روحی و جسمی افراد، خواب بین ۷ تا ۹ ساعت می‌تواند برای آنها مفید باشد. کمبود خواب و همچنین خواب زیاد می‌تواند در تغییرات وزن شما موثر باشد. هر دوی آنها ممکن است باعث افزایش یا کاهش اشتها شما شود. در بیشتر موارد کم‌خوابی و پرخوابی باعث اضافه وزن در افراد می‌شود اما برعکس این مورد نیز وجود دارد. همچنین تحقیقات نشان می‌دهند که افراد کم‌خواب در زمان خرید، علاقه‌مند به غذاهای ناسالم هستند.

از ذهن خود کمک بگیرید:

همه‌چیز با تغییر ذهن شما آغاز می‌شود. اگر می‌خواهید برای همیشه یک سبک زندگی سالم داشته باشید، بهتر است آن را در ذهن خود ایجاد کنید. اگر به خودتان آموزش دهید که شما ارزشمند هستید و باید از غذاهای سالم استفاده کنید، پس از مدتی این موضوع در ذهن شما نقش می‌بندد. باید بدانید که شما به این دنیا آمده‌اید تا سلامت باشید و یک زندگی خوب و خوش‌انرژی را بسازید. این سبک زندگی به بدن و ذهن سالم شما وابسته است.

هر تغییر وزن کوچکی، مهم است:

کاهش یا افزایش وزن شما حتی به میزان اندک می‌تواند بر روی سلامتی شما موثر باشد. به طور مثال شما با کاهش چند کیلو از وزن خود می‌توانید احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا و دیابت را کاهش دهید. کاهش یا افزایش وزن می‌تواند سطح کلسترول خون شما را تحت تاثیر قرار دهد پس بهتر است که به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

توجه به چربی باسن بسیار مهم است:

برخی افراد همچنان فکر می‌کنند که چربی کمر و شکم آنها تنها عامل بروز بیماری‌ها است. درست است که چربی کمر و شکم باعث بروز بیماری‌های قلبی و دیابت می‌شود اما چربی روی ران و باسن شما نیز می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان‌های متعدد را افزایش دهد. پس بسیار مهم است که بتوانید میزان هر نوع چربی را به درستی مدیریت کنید تا سلامتی شما را به خطر نیندازد.

مواد مغذی را در نظر بگیرید نه کالری:

سعی کنید رساندن مواد مغذی به بدنتان را در اولویت قرار دهید. اگر تنها به کالری مواد غذایی توجه کنید، این احتمال وجود دارد که در رژیم غذایی خود از خوردن برخی مواد مغذی غافل شوید و در این شرایط احتمال ابتلا به سوءتغذیه شما وجود دارد. قبل از خوردن مواد غذایی از خود بپرسید که این ماده غذایی برای من مفید است یا خیر و سپس اقدام به مصرف آن کنید.

رژیم غذایی شدید، غیرکاربردی است:

رژیم‌های غذایی شدید می‌تواند سلامتی شما را به خطر بیندازند پس دقت کنید که رژیم‌های غذایی طولانی مدت باعث ضعف یا تغییر در متابولیسم شما نگردند. در واقع باید بدانید که اگر یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی استاندارد را برای خود انتخاب کنید، دیگر لازم نیست که از رژیم‌های غذایی سخت و طاقت‌فرسا پیروی نمایید.

کاهش وزن نباید هدف شما باشد:

اهدافی مانند کاهش وزن می‌توانند باعث شوند که شما انگیزه لازم را برای ادامه رژیم غذایی سالم یا ورزش کردن از دست بدهید. سعی کنید اهداف بزرگتری برای خود در نظر بگیرید. به طور مثال می‌توانید خوردن غذاهای سالم و فعالیت بدنی روزانه را در برنامه خود قرار دهید و کمتر به تغییرات وزنی خود توجه کنید.

بهترین نوع فعالیت بدنی، خارج از منزل است:

این احتمال وجود دارد که در شرایط خاص مانند فصل سرما تمایل داشته باشید که در خانه ورزش کنید اما جالب است بدانید که موثرترین نوع تحرک، فعالیت بدنی خارج از منزل است. در این شرایط چربی‌سوزی شما افزایش خواهد یافت و ذخیره‌سازی چربی کمتر می‌شود. پس به هیچ عنوان از فعالیت بدنی خارج از منزل غافل نشوید.

توجه به نکات بالا به شما کمک می‌کند تا زندگی سلامتی داشته باشید. توجه به سلامت جسمی و روانی به شما کمک می‌کند تا عمر طولانی‌تری داشته باشید و احتمال بروز بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. از همین امروز برای ساختن سبک زندگی سلامت تلاش کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ