مرد تا چند سالگی میتونه بچه دار بشه / زنان تا چند سالگی میتوانند باردار شوند

0

اگر می خواهید بدانید که مرد تا چند سالگی میتونه بچه دار بشه ، زنان تا چند سالگی میتوانند باردار شوند ، مردان تا چند سالگی نعوظ دارند ، زنان تا چند سالگی میتوانند باردار شوند ، رابطه زناشویی تا چند سالگی ، بارداری در سن ۵۰ سالگی و یا مردان تا چند سالگی اسپرم دارند با ما همراه باشید.

قدرت باروری مردان تا چند سالگی

با توجه به آنکه در مواردی استثنا امکان بچه دار شدن برای مردان وجود دارد، اما پس از سن ۴۱ سالگی، امکان بچه دار شدن در مردان به سرعت کاهش پیدا می‌کند. بعد از ۴۵ سالگی وضعیت واقعا بدتر می‌شود و مردانی که تاکنون صاحب فرزند نشده اند، باید حتما در این مورد فکر کنند. در فاصله بین ۴۱ تا ۴۵ سال احتمال پدر شدن از ۶۰ به ۳۵ درصد کاهش پیدا می‌کند و همین موضوع نشان می‌دهد افزایش سن چه تاثیری روی کیفیت اسپرم‌ها دارد.

سن باروری مردان سن باروری زنان حداکثر سن باروری زنان

یک زن تا چند سالگی میتواند باردار شود

سن خانم یکی از مهمترین عواملی است که در توانایی باردار شدن و به دنیا آوردن کودک سالم موثر است. با افزایش سن، چندین تغییر مهم رخ می‌دهد که بخشی طبیعی از زندگی یک خانم است از جمله:

  • تعداد و کیفیت تخمک‌ها (ذخیره تخمدان) از زمان تولد یک زن تا زمان یائسگی به طور طبیعی و تدریجی کاهش می‌یابد. این کاهش تا اوایل ۳۰ سالگی تدریجی است اما این روند پس از ۳۵ سالگی سریع می‌شود.
  • باردار شدن نه تنها دشوارتر است، بلکه سقط جنین و ناهنجاری‌های کروموزومی جنین (مانند سندرم داون) در مادران با سن بالاتر بیشتر دیده می‌شود.
  • فیبروم، آندومتریوز و بیماری لوله در سن بالاتر شیوع بیشتری دارند و می‌توانند روی باروری تأثیر بگذارند.
  • زنانی که در سنین بالاتر باردار می‌شوند، بیشتر در معرض خطر عوارضی مانند دیابت بارداری و پره اکلامپسی هستند

به نظر می‌رسد کاهش باروری مردان نسبت به خانم‌ها دیرتر رخ می‌دهد. از ۴۰ سالگی تا ۵۰ سالگی مردان، تغییراتی در اسپرم مردان رخ می‌دهد که می‌تواند باعث مشکلات باروری و مشکلات کروموزومی/ رشدی فرزندان شود.

زوج‌هایی که خانم کمتر از ۳۵ سال دارد، اگر بعد از یک سال تلاش (رابطه بدون استفاده از روش‌های جلوگیری از حاملگی) نتوانسته‌اند باردار شوند، باید ارزیابی ناباروری را شروع کنند. زوج‌هایی که خانم  بیشتر از ۳۵ سال دارد، اگر بعد از شش ماه تلاش حاملگی رخ ندهد، باید ارزیابی شوند.

زن و مردی که می‌خواهند بچه‌دار شدن خود را تا اواخر دهه چهارم یا اوایل دهه پنجم (بعد از ۴۰ سالگی) به تاخیر بیندازند ممکن است لازم باشد از روش‌هایی برای حفظ باروری خود استفاده کنند. یکی از این راه‌ها، فریز اسپرم، تخمک و یا جنین است. در مردان، جمع آوری اسپرم ساده و بی دردسر است ضمن آنکه انجماد اسپرم سال‌هاست که در دنیا انجام می‌شود و روش موفقی بوده است. اما جمع‌آوری تخمک در یک زن پروسه پیچیده‌ای مانند IVF است که نیازمند مقدماتی مانند استفاده از داروهای تخمک‌گذاری و بیهوشی و … می‌باشد. انجماد جنین کاملاً ثابت شده و موفقیت بیشتری نسبت به انجماد تخمک دارد.

برای مردان و زنانی که باروری‌شان به هر دلیلی به طور کامل مختل شده است، استفاده از تخمک یا جنین اهدایی گزینه دیگر درمان است. استفاده از تخمک یا جنین‌های اهدایی، شانس بارداری موفقیت آمیز را افزایش می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد باروری، لازم است که زودتر با پزشک معالج تان صحبت کنید تا بتوانید برای سلامت باروری آینده خود به خوبی برنامه‌ریزی کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ