چرا بلبل جان بالا نمیاد | چرا بلبل جان کار نمیکنه

0

چرا بلبل جان کار نمیکنه ، چرا این پلتفرم فیلتر شده است؟

«بلبل جان» یکی از سکوهای نمایش فیلم و سریال‌های خارجی است که چندی است فعالیت خود را در بستر فضای مجازی آغاز کرده است. از آنجا که تماشای فیلم‌ها و سریال‌های این پلتفرم کاملا رایگان بود و حتی نیاز به باز کردن اکانت نیز نداشت، به تدریج مشتری‌های این سکو در حال افزایش بودند اما مشکل اصلی این سکو آن است که هیچگونه ممیزی برای خود قائل نبود و آثار مستهجن را بدون هیچگونه سانسوری در اختیار مخاطب قرار می داد که این موضوع با اعتراض مردم مواجه شده بود  همچنین شکایات متععدی در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس علیه این پلتفرم به ثبت رسید که در آنها از مسئولان و متولیان امر گلایه شده بود که چرا هیچگونه نظارتی بر روی این پلتفرم‌‌ها نیست و تصاویر نامناسب از نمایش روابط جنسی تا همجنس‌بازی و صحنه‌های مستهجن بدون هیچ ضابطه و حتی محدودیت سنی در آنها به نمایش درآید.

در همین راستا پس از بررسی گزارشات مردمی، سراغ ساترا رفتیم تا موضوع را پیگیری کنیم که در این راستا، حامد معینی معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا در گفت‌گو با خبرنگار ما ضمن تائید نداشتن مجوز این سکو، اظهار کرد: ساترا شکایت خود را نزد قوه قضاییه از بلبل جان به عنوان یک سکوی متخلف ثبت کرده و این موضوع را به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای هم اعلام کرده است.

بعد از محرز شدن تخلفات بلبل‌جان برای ما و عدم تمکین این سکو از قانون، گزارش سوت‌زنی با عنوان «سوت‌زنی| نمایش محتوای مستهجن در پلتفرم بلبل جان و شکایت ساترا+فیلم» منتشر شد.

فیلترینگ بلبل جان

روز چهارشنبه سکوی بلبل جان با شکایت ساترا و دستور قضایی فیلتر شد. چند ساعت بعد از فیلترشدن این سکو، حامد معینی، معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا در گفت‌وگویی ضمن اشاره به اینکه تصمیم گیری نهایی در خصوص فیلتر و رفع فیلتر هر سامانه و سکوی فعال در فضای مجازی توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای صورت می‌پذیرد، گفت: چنانچه «بلبل جان» اقدام به اخذ مجوز از ساترا کند و محتوای مجرمانه خود را حذف کند امکان رفع فیلتر این سکو وجود دارد.

بلبل‌جان نیز غروب همان روز ضمن انتشار اطلاعیه‌ای رسمی در کانال خود مدعی شد: بلبل‌جان هرگز به دنبال نشر محتوای غیراخلاقی، نامناسب و ضد فرهنگ ایرانی نبوده و هدف آن فقط ایجاد محیطی رایگان برای تماشای فیلم و سریال روز دنیا و برقراری محیطی برای سرگرمی جوانان این مرز و بوم بوده است.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: «بلبل جان آماده همکاری با سازمان‌های فرهنگی بوده  و سعی خواهد کرد به خدمات‌دهی به هموطنان خود بر اساس قوانین کشور ادامه دهد.»

از سوی دیگر برخی مخاطبان فارس من، طی دو روز گذشته با ثبت یک پویش خواستار رفع فیلتر این پلتفرم شده‌اند.

به نظر می‌رسد با توجه به بیانیه پلتفرم بلبل جان برای تمکین به قانون و اظهار نظر قبلی مسئولین ساترا، مشکل این پلتفرم در صورت رعایت قوانین در روزهای آینده برطرف خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ