آموزش کارت به کارت از عابر بانک +فیلم

0

اموزش کارت به کارت از عابر بانک ، فیلم آموزش کارت به کارت از عابر بانک کشاورزی ، عابر بانک صادرات ، آموزش کارت به کارت از طریق عابر بانک سپه بانک ملت بانک تجارت بانک رفاه

اموزش مراحل کارت به کارت از عابر بانک

آموزش کار با عابربانک
خودپرداز بانک ملت
انتقال وجه از طریق خودپرداز

نحوه استفاده از عابر بانک عابر بانک چیست انتقال وجه کارت به کارت

ورود کارت بانکی

ابتدا کارت خود را از طرفی که با علامت مشخص شده است وارد ورودی کارتخوان نمایید.

انتخاب زبان

در خودپرداز های بعضی بانکها، پس از ورود کارت به کارتخوان صفحه انتخاب زبان ظاهر می شود. در تعدادی از بانکها نیز زبان به صورت پیش فرض فارسی می باشد.

بلد نیستم از عابر بانک استفاده کنم

نکته امنیتی!

با توجه به اینکه برخی افراد سودجو با استفاده از عدم آگاهی اقشار مختلف مردم از زبان انگلیسی، با ترفندهای گوناگون از جمله سفارش خرید کالا، انجام امور خیریه و … ضمن ترغیب به استفاده از منوی انگلیسی با دادن اطلاعات نادرست و گرفتن اطلاعات حساب، از جمله موجودی حساب و … اقدام به کلاهبرداری می نمایند، تأکید می نماید حتما از منوی فارسی (زبان اصلی شخص) استفاده شود.

ورود رمز

پس از انتخاب زبان فارسی،‌ پیام “لطفاً رمز کارت خود را وارد نمایید” بر روی صفحه ظاهر می گردد. رمز خود را از طریق صفحه کلید وارد و سپس کلید Enter (ثبت یا تأیید) را فشار دهید. این کلید معمولاً به رنگ سبز می باشد.

انتخاب عملیات

پس از وارد نمودن رمز، انواع خدمات قابل ارائه روی نمایشگر ظاهر می گردد. با فشار دادن کلید مقابل هر یک از خدمات می توانید عملیات مورد نظر را انخاب نمایید. این خدمات به شرح ذیل می باشد:

دریافت وجه

برای دریافت وجه با فشار دادن کلید مقابل گزینه “دریافت وجه” جدول انتخاب مبلغ ظاهر می شود. با فشار دادن کلید مقابل هر یک از مبالغ مورد نظر، وجه درخواستی به شما پرداخت خواهد شد. در صورت انتخاب گزینه مبالغ دیگر یا سایر مبالغ در پیام بعدی مبلغ مورد نیاز را از طریق صفحه کلید وارد نمایید. مع
پس از تعیین مبلغ موردنظر، اگر رمز صحیح بوده و موجودی کافی داشته باشید، دستگاه شروع به شمارش وجه کرده و پس از آماده کردن آن، کارت شما را پس می دهد. پس از برداشتن کارت، دستگاه مبلغ درخواستی را به مشتری تحویل می دهد. معمولاً برای صرفه جویی در مصرف کاغذ، قبل یا بعد از درخواست وجه، از مشتری می پرسد که آیا نیاز به دریافت رسید دارد یا خیر که مطابق با پاسخ مشتری، چاپ و ارائه رسید نیز صورت می پذیرد.

چنانچه در برداشتن کارت یا وجه نقد ارائه شده تأخیر نمایید کارت یا وجه به داخل دستگاه برگشت داده می شود.

اعلام مانده حساب

با فشردن کلید مقابل گزینه اعلام مانده یا مانده حساب یا صورت حساب، می توانید مانده حساب یا صورتحساب چند تراکنش اخیر خود را دریافت نمایید. معمولاً نمایش روی مانیتور یا ارائه رسید نیز از مشتری پرسیده شده و طبق آن عملیات انجام می گردد.

عملیات رمز

به منظور تغییر رمز اصلی کارت (رمز اول) و یا تخصیص رمز دوم گزینه عملیات رمز را انتخاب نمایید. صفحه دیگری حاوی دو گزینه نمایش داده می شود. گزینه اول را جهت تغییر رمز اصلی کارت و گزینه دوم را برای تخصیص یا تغییر رمز دوم انتخاب نمایید. دستگاه ابتدا رمز کنونی را از شما پرسیده و سپس از شما درخواست می کند که رمز جدید را وارد کرده و سپس آنرا مجدد وارد کنید.

سایر عملیاتی که توسط عابربانک قابل انجام می باشد، انتقال وجه، پرداخت قبوض، خرید شارژ، پرداخت اقساط و … می باشد.

فیلم اموزش کارت به کارت از عابر بانک

 

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ