تعداد عمودهای پیاده روی اربعین | فاصله هر عمود چند متر است

0

تعداد کل عمودهای پیاده روی اربعین چند تا است شماره آخرین عمود کربلا تعداد عمود های کربلا فاصله هر عمود در کربلا

تعداد عمودهای پیاده روی اربعین

تعداد عمودهای پیاده روی اربعین که از مسیر نجف به کربلا آغاز می شود ۱۴۵۲ عمود است و موکب های ایرانی در مسیر نجف به کربلا آماده پذیرایی از زائران آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام می باشند.

عمود ۱۳۴۵ در ابتدای شهر کربلا قرار دارد و بسیاری از زوار آقا امام حسین علیه السلام در اولین عمود ورودی کربلا از ستون های شماره‌گذاری شده فاصله گرفته و قسمتی از راه را به‌ صورت میان‌ بر طی می کنند. از عمود ۱۳۹۰ موکب های داخل شهر شروع شده و تا اطراف حرم ادامه‌ خواهند داشت و تعدادشان همچنان بیشتر می شود.

عمود ۱۴۵۲ آخرین عمود کربلا است و پس از آن به حرم حضرت ابوالفضل (ع) می رسید.

عمودهای اربعین عمود نجف تا کربلا راهپیمایی اربعین حسینی اربعین پیاده روی

تعداد عمود های نجف تا کربلا

نکته ای که باید در مورد تعداد عمود های راه نجف تا کربلا بدانید این است که این عمودها از داخل شهر نجف تا ابتدای بزرگراه نجف به کربلا ۱۸۲ ستون می باشد و پس از خروج از شهر نجف مجددا از شماره ۱ آغاز می گردد.

عمودهای اربعین عمود نجف تا کربلا راهپیمایی اربعین حسینی اربعین پیاده روی

عمود سلام کجاست

عمود ۱۴۰۷ به عمود سلام معروف است و زوار پیاده اربعین حسینی پس از ورود به کربلا و گذشتن از چندین ستون به عمود سلام می رسند و رو به سوی حرم حضرت عباس بن علی (ع) ایستاده و اولین سلام را می دهند.

عمودهای اربعین عمود نجف تا کربلا راهپیمایی اربعین حسینی اربعین پیاده روی

هر عمود چند متر است

فاصله هر عمود در حدود ۵۰ متر می باشد و فاصله نجف تا کربلا ۸۰ کیلومتر می باشد و شما باید بدانید که از عمود ۱۱۰۰ تا ۱۳۹۰ به علت باریک شدن راه و ورود به شهر کربلا تعداد موکب ها بسیار کمتر می شوند و بهتر آن است این مسیر را در ساعات اولیه روز طی کنید که بتوانید تا عصر یا شب به کربلا برسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ