۱۰ کاربرد ماگ که نمی دانستید؛ چرا مردم انقدر ماگ می خرند؟

1

همان طور که می دانید، ماگ لیوان دسته داراست واز آن برای نوشیدن مایعاتی مانند چای، شیر و قهوه استفاده می شود. کاربرد ماگ اغلب برای نوشیدنی های گرم است. ماگ در انگلیسی به معنی لیوان دسته داراست. ماگ ها در اندازه ها و شکل های مختلف در بازار موجود می باشد. جنس ماگ ها بیشتر سرامیکی، سفالی و چوبی است.

قهوه دکوراسیون

تفاوت بین لیوان و ماگ چیست؟

امروزه خرید ماگ فانتزی و خاص به میزان زیادی با هدف استفاده های روزمره یا خرید هدیه برای دوستان و آشنایان در میان مردم ایران باب شده. پس بهتر است نگاهی به کاربرد های واقعی و علت اینکه مردم ماگ می خرند داشته باشیم.

ماگ همان لیوان دسته دار است ولی تفاوت عمده ای با یکدیگر دارند. بیشتر اوقات درلیوان ها نوشیدنی های سرد مثل آب، نوشابه، مخلوط ومعجون بستنی وحتی دسر سرو می شود. ولی ماگ ها مناسب نوشیدنی هایی داغ مانند انواع قهوه و چای ودمنوش ها هستند.لیوان ها به شکل استوانه ای ونسبتا بلند هستند، اما ماگ ها در انواع طرح ها و اندازه ها ساخته می شوند.

انواع موارد مصرف ماگ

در ادامه موارد مصرف و کاربرد هر نوع و مدل از ماگ هایی که در بازار پیدا می شوند را مورد بررسی قرار میدهیم:

  • ماگ درب دار
  • ماگ حرارتی
  • تراول ماگ
  • ماگ اسموتی
  • ماگ برقی

کاربرد ماگ درب دار:

استفاده از این ماگ در روز های سرد و زمستانی لذت بخش است. همان طورکه می دانید نوشیدنی سرد شده کیفیت اولیه خود را ازدست می دهد. به اصطلاح می گوییم این نوشیدنی ازدهن افتاده. دوست داریم نوشیدنی های داغ را درماگ مخصوص آن نوشیدنی، گرم مصرف کنیم. ماگ های در دار برای این منظور کاملا مناسب هستند. درب ماگ از به سرعت سرد شدن نوشیدنی جلوگیری می کند.

قهوه دکوراسیون

از دیگر فواید استفاده از ماگ در داراین است که مانع از ریختن مایعات می شود. هنگام کوهنووردی داشتن ماگ دردار بسیار با اهمیت است چرا که مانع سرد شدن و ریختن مایعات درون ماگ می شود. درهنگام رانندگی و استفاده از ماگ در دار، محتوی ماگ به بیرون نمی ریزد ومانع از سرد شدن سریع نوشیدنی می شود.

کاربرد های ماگ حرارتی:

امروزه شاهد پیشرفت شگفت انگیز تکنولوژی و علم تغییرات مواد، هستیم. یک نمونه از این تغییرات جذاب، این است که تصویر روی ماگ با افزایش دما ظاهر می شود. صنعت و خلاقیت باعث دستاورد های جدید در طراحی شده است. ماگ هایی به رنگ تیره (اکثرا به رنگ مشکی) که در آنها ترکیب های ترموکرومیک به کار رفته است موجب این تغییر می شود. با دمای گرم مایعات، این ویژگی فیزیکی قادر است رنگ و تصویر را بر روی لیوان نمایش دهد.

ماگ چاپی حرارتی در تبلیغات و بازاریابی وسیله ای جذاب و موثر است و برای جذب مشتری بهترین گزینه می تواند باشد. این ماگ به صورت تزئینی درخانه ها و دفاتر کار و مکان های تجاری استفاده می شود. ماگ های حرارتی یا لیوان جادویی از نوع سرامیکی هستند که با دمای گرم مایعات، پوشش تیره آن محو، و نقش روی لیوان مشخص می شود. یکی دیگر از موارد مصرف ماگ هدیه و یادگاری دادن به دوستان و آشنایان است.

کاربرد های ماگ مسافرتی یا تراول ماگ:

ماگ مسافرتی لیوانی در دار است. جنس دیواره داخلی معمولا از استیل است و دیواره بیرونی آن از مواد مختلف ماگ ساخته شده است. تراول ماگ برای ماندگاری نوشیدنی های گرم وسرد، در تابستان و زمستان بهترین وسیله می تواند باشد. چون دربرابر عبور و مرور هوا مقاومت بالایی دارد. نسبت به کارایی این نوع ماگ، وزن سبک وقابل حملی دارد. اندازه آن نسبت به لیوان های معمولی بزرگتر و ضخامت آن بیشتر است.

ماگ مسافرتی برای کسانی که به کوهنوردی علاقه دارند وسیله مناسبی است. همچنین برای مسافرت رفتن، مخصوصا مسیری که امکانات کافی ندارد، و برای کارمندان که سرگرم کارهستند مانع از سرد شد ن نوشیدنی می شود.اغلب دانش آموزان و دانش جویان برای مطالعه به کتابخانه می روند. تراول ماگ به علت در دار بودن وسیله مناسبی برای دمنوش و چای است. این ماگ ها در اندازه های مختلف در بازار موجود می باشند.

قهوه دکوراسیون

کاربرد های ماگ اسموتی:

ماگ اسموتی لیوان بزرگ درداری است که دارای نی و بعضا دسته هستند. این ماگ ها برای نوشیدنی های سرد مثل آبمیوه و بستنی اسموتی و نوشیدنی های با حجم بالا، و انواع نوشیدنی های گرم مانند انواع قهوه سرد و گرم، نسکافه، شیر مناسب اند. استفاده ازماگ اسموتی برای کودکان مناسب تر است. چون در دار است، مانع ریختن مایعات به زمین می شود و حمل آن راحت تر است.

ماگ اسموتی از جنس شیشه، پلاستیک فشرده یا سرامیکی است. نوع سرامیکی آن برای نوشیدنی های بسیار داغ بهتر است. ماگ اسموتی، همان لیوان های یک بار مصرف قبلی و قدیمی هستند و برای رفع نگرانی از ریختن مایعات و بهداشت بیشتر، ازماگ اسموتی استقبال می شود. مزیت دیگر این ماگ در دار بودن آن است که از ورود گرد و غبار و میکروب ها به نوشیدنی جلوگیری می کند.

کاربرد های ماگ برقی:

ماگ برقی می تواند به همان اندازه ماگ های دیگر باشد ولی تفاوت عمده آن با سایر ماگ ها این است که دارای هیتر است و محتوای ماگ به خاطر برقی بودن آن گرم می ماند. این وسیله با تکنیک نوآورانه وتکنولوژی برقی طرف داران زیادی را به خود جلب کرده است. جنس این ماگ کاربردی از استیل ضد زنگ است تا درمقابل رطوبت مقاوم باشد. استفاده کردن از این ماگ در ماشین ویا دفتر کار لذت بخش است. چرا که شما می توانید به مدت طولانی نوشیدنی گرم داشته باشید و نگران سرد شدن آن نشوید.

ماگ برقی برای تبلیغات بهترین گزینه و هدیه ای مناسب برای تولد و یادگاری و… است. کسانی که به دمنوش علاقه زیادی دارند با داشتن ماگ برقی به مدت طولانی نوشیدنی خواهند داشت. قطعا ماگ برقی عملکرد مطلوبی در دم کشیدن دمنوش های مختلف دارد و نگرانی در مورد سرد شدن سریع نوشیدنی وجود ندارد.

سخن پایانی:

دراین مقاله موارد مصرف ماگ را به اختصار توضیح دادیم. از این وسیله کاربردی دردم کردن دمنوش ها و نوشیدن وحمل مایعات استفاده می کنیم. ماگ ها در شکل ها واندازه های مختلف دربازار موجود است. کاربرد ماگ در زمینه های مختلف کارایی دارد. بعضی از آنها برای نوشیدن اسپرسو یا قهوه مناسب است و در اندازه های کوچکتر از فنجان هستند.

نوع دیگری از ماگ ها مثل ماگ اسموتی یا مسافرتی اندازه بزرگتری از لیوان معمولی دارند. سایر ماگ ها هم در اندازه های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر مواقع ماگ وسیله شخصی است واین نکته در رعایت بهداشت بسیار اهمیت دارد. افرادی که در اداره یا شرکت وکارخانه کار می کنند ماگ یا لیوان مخصوص خود را دارند.

عده ای از دوست داران قهوه و دمنوش علاوه بر محل کار در خانه وماشین خود ماگ شخصی دارند. انواع ماگ ها وکاربرد آنها بسیار زیاد ومتنوع است. همچنین در رنگها و اشکال مختلف موجود هستند. حتی برخی از آنها برقی و برخی دیگر به صورت فانتزی حرارتی خود نمایی می کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. معصومه میری می گوید

    اصن این چیزا خیلی به درد میخورن تو مهمونی و خونه! من یه روز تصمیم گرفتم با چن ماگ پلاستیکی که خونه داشتم یه حرکت خفن بکنم. داشتم برای مهمونام دسر درست میکردم، معمولا همیشه کیک یا پفک آماده میکنیم و یه مارمالاد یا ژله روش می‌ریزیم ، همینو درست کردم تو یه ماگ پلاستیکی با طراحی باحال سرو کردم . برای دسر سرو کردن فوق‌العاده جواب داد عاشقش شدن، حالا دیگه هر وقت ماگ پلاستیکی می‌بینم، یاد اون روز می‌افتم و خندم می‌گیره. به نظرم با هر وسیله ای که تو خونه پیدا میشه میشه هزار تا کار مختلف انجام داد فقط کافیه ایده ش رو داشته باشی
    مرسی از مقاله خوبتون