چرا لاشه کشتی تایتانیک را از اب بیرون نمی اورند

0

چرا لاشه کشتی تایتانیک را از اب بیرون نمی اورند

تایتانیک بعد از بیش از ۱۰۰ سال زیر آب بودن، تدریجا تخریب شده است. برخورد ابتدایی دو بخش اصلی کشتی در هنگام برخورد با کف دریا، باعث شد تا بخش‌های بزرگی از آن در هم پیچیده و آسیب ببیند. با گذر زمان، میکروب‌ها از آهن‌های کشتی تغذیه کردند و ساختاری به نام روستیکل ( نوعی زنگ زدگی شبیه به یخ) را تشکیل دادند که همین به تخریب سریع‌تر کشتی منجر شده است. دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند که فعالیت‌های بیشتر باکتری‌ها در قسمت انتهایی کشتی که به دلیل سطح آسیب‌پذیری بیشتر آن است، باعث می‌شود تا این قسمت ۴۰ سال سریعتر از بخش دماغه و بدنه کشتی تخریب شود.

سیفرت گفته:« لاشه تایتانیک دائما در حال فروریختن است و دلیل اصلی آن خوردگی است. هر سال بخش کمی از آن دچار خوردگی می‌شود ولی تا زمانی که فاصله ایمنی را با کشتی رعایت کنید و مستقیم با آن تماس نداشته باشید و کسی وارد کشتی نشود، خطری کسی را تهدید نمی‌کند.»

کشتی تایتانیک تایتانیک

مسافران پیشین زیردریایی تایتان که با آن به بازدید از کشتی تایتانیک رفته بودند، گفته‌اند که مسیریابی در راستای رسیدن به کف اقیانوس کار بسیار سختی بوده. مایک ریس، نویسنده کمدی تلویزیون که سال گذشته با تایتان به اعماق اقیانوس رفته بود در این باره گفته:« وقتی به کف اقیانوس می‌رسی، واقعا نمی‌دانی کجا هستی، ما کورکورانه در کف اقیانوس حرکت می‌کردیم و می‌دانستیم که کشتی تایتانیک در همان نزدیکی است؛ ولی همه جا آنقدر تاریک بود که بزرگترین شی کف اقیانوس در فاصله ۴۶۰ متری ما بود و ما ۹۰ دقیقه به دنبالش می‌گشتیم.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ