هستی مهدوی فر ،الهام چرخنده و عباس غزالی با (سریال حانیه) در شبکه ۲ + خلاصه داستان

0
شبکه دو در آستانه سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سریال حانیه به تهیه‌کنندگی علی مهام و کارگردانی سیدجلال دهقانی‌اشکذری را از امشب ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به مخاطبان خود ارائه می‌کند و تکرار آن نیز ساعت ۲ بامداد و ۱۳ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود.
همسر هستی مهدوی فر همسر عباس غزالی همسر الهام چرخنده بیوگرافی رزیتا غفاری بازیگران سریال حانیه

سریال حانیه داستان ستوانی به نام سعید را در قبل از انقلاب تا پیش از فرار شاه در یزد روایت می‌کند. سعید در خانه سیدجعفر که یکی از بازاریان انقلابی این شهر است، سکونت می‌کند. حضور ستوان در خانه این مرد انقلابی، ماجراهایی را به دنبال دارد که از امشب شاهد آنها خواهیم بود.

علی‌مهام درباره روند تولید سریال حانیه گفت: تصویربرداری این سریال بعد از ماه رمضان در یکی از محلات قدیمی یزد آغاز شد. این سریال در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای یک ملودرام عاشقانه را در فضای مبارزات مردم علیه رژیم پهلوی روایت می‌کند.

در این سریال عباس غزالی، جعفر دهقان، محمد کاسبی، هستی مهدوی‌فر، سیما خضرآبادی، الهام چرخنده، میرطاهر مظلومی، زهرا سعیدی، رزیتا غفوری، مژده قاضی‌مرادی، مرتضی نسیم سبحان، محمد کریم‌پور، سعید علی‌اکبری پیغمبری، مهدی قانع، امید عشیری، مهدی رودافشان و شهره اشقولی بازی کرده‌اند.

به گفته مهام، نقش سعید به عباس غزالی سپرده شده، سیما خضرآبادی نقش حانیه را در این سریال بازی می‌کند، جعفر دهقان نقش سرهنگ را به‌عهده دارد، خاطره حاتمی نقش افسانه دختر سرهنگ را بازی می‌کند، الهام چرخنده نقش مادر افسانه را ایفا می‌کند، رزیتا غفاری نقش طلا را به عهده دارد که خدمتکار خانه سرهنگ است و میرطاهر مظلومی، حسن علیپور و امید عشیری نیز نقش ماموران شاهنشاهی را به عهده دارند.

این سریال در کنار بازیگران نامبرده، از حضور بازیگران شهر یزد نیز بهره برده است و بر اساس توضیحات مهام، بازیگران یزدی با لهجه و بازیگران اصلی بدون لهجه در سریال صحبت می‌کنند. سریال حانیه در محله فهادان یزد تصویربرداری شده است. این محله جزو میراث فرهنگی و گردشگری یزد است که بافت تاریخی فضای عمومی آن حفظ شده و تقریبا از ۲۰۰ سال پیش تغییری نکرده است.

همسر هستی مهدوی فر همسر عباس غزالی همسر الهام چرخنده بیوگرافی رزیتا غفاری بازیگران سریال حانیه

عباس غزالی و هستی مهدوی فر

مهام درباره تصویربرداری سریال حانیه در این محله توضیح داد: تمام سریال در یزد تصویربرداری شده و بخش اعظم آن در محله فهادان بوده است. خانه‌ای در این محله در اختیار ما گذاشته شد و ما آن را کاملا تجهیز کردیم؛ از نصب پرده گرفته تا کاشت درختچه در باغچه.

به گفته این تهیه‌کننده، برای بازسازی فضاهای داخلی سریال که شامل خانه ستوان سیدجعفر و ستوان سعید و شهربانی بوده، تعداد زیادی وسایل صحنه از تهران به یزد منتقل شده است.

وی در این باره گفت: به اندازه پنج کامیون لوازم صحنه‌ای که فضای دهه ۵۰ را تداعی کند، از تهران به یزد منتقل کردیم.

وی تاکید کرد: نزدیک به ۷۰ درصد از تصاویر این سریال نمای داخلی بوده و بقیه در فضاهای عمومی تصویربرداری شده است. فضای خارجی این سریال شامل کوچه پس‌کوچه‌های محله فهادان و بازار یزد است و نماهای داخلی نیز شامل خانه سیدجعفر، سعید و شهربانی یزد در دهه ۵۰ است که همه این لوکیشن‌ها را بازسازی کرده‌ایم.

به گفته علی‌ مهام، حانیه در تقریبا ۱۵ مکان تصویربرداری شده که یکی از آنها پرورشگاهی به نام مارکار بوده که توسط انجمن زرتشتیان شهر یزد در اختیار گروه تولید سریال قرار گرفته است.

این تهیه‌کننده درباره روند تصویربرداری سریال نیز توضیح داد: به علت هوای گرم شهر یزد و فضای آن، تصویربرداری سریال بعد از ماه مبارک رمضان آغاز شد و پس از ۶۰ جلسه فیلمبرداری شبانه‌روزی سریال به صورت کامل آماده و به شبکه دو تحویل شده است.

همسر هستی مهدوی فر همسر عباس غزالی همسر الهام چرخنده بیوگرافی رزیتا غفاری بازیگران سریال حانیه

مهام درباره کیفیت سریال گفت: من به عنوان تهیه‌کننده از هیچ امکانی برای ارتقای کیفیت سریال دریغ نکرده‌ام. امکانات و تجهیزات لازم برای ساخت یک سریال خوب فراهم شده و از بازیگران توانمند دعوت به کار کرده‌ایم. همچنین ساخت موسیقی سریال به فرید سعادتمند سپرده شده که یکی از آهنگسازان دقیق و هنرمند کشورمان است و خوانندگی تیتراژ را سالار عقیلی به عهده داشته که معرف حضور مخاطبان تلویزیون هست.

تهیه‌کننده سریال حانیه درباره کارگردانی این سریال گفت: ساخت سریال تلویزیونی با ساخت فیلم سینمایی و تله‌فیلم متفاوت است و کارگردان‌های زیادی می‌شناسیم که در یکی از این شاخه‌ها بسیار توانمند و خلاق هستند اما در شاخه‌های دیگر نه. همچنین ساخت آثار تاریخی توانمندی ویژه‌ای می‌طلبد که شاید تعداد معدودی در تلویزیون از آن برخوردار باشند اما سیدجلال دهقانی اشکذری کارگردان جوانی است که همه دانش و توانش را به کارگرفته تا این سریال یک اثر آبرومند باشد.

وی افزود: کارگردان‌های مطرح و مجرب در زمینه سریال‌های تاریخی بالاخره روزی بازنشسته خواهند شد و ما باید بتوانیم با اعتماد به نیروهای جوان و باانگیزه، زمینه را برای کسب تجربه و پختگی و آزمودگی جوانان فراهم کنیم.

بر اساس توضیحات قبلی کارگردان سریال حانیه، در این اثر به بزرگانی چون آیت‌الله صدوقی و راشدیزدی نیز پرداخته می‌شود. مهام در این باره توضیح داد: حانیه یک ملودرام است نه یک اثر تاریخی و این بزرگان چنان نقش تاثیرگذاری در انقلاب داشته‌اند که قابلیت طرح شدن در یک اثر مستقل را دارند بنابراین ما در سریال حانیه تنها به فعالیت‌های آنها اشاره و مواردی مانند تعطیلی بازار به فتوای آیت‌الله صدوقی را روایت می‌کنیم.

این تهیه‌کننده درباره نام سریال نیز گفت: هانیه به معنی شیرین و گواراست و حانیه به معنای زنی مبارز و سختی کشیده که در نبود همسر، زندگی را اداره می‌کند. همچنین حانیه یکی از القاب حضرت فاطمه(س) است و حکایت از آن دارد که ما در این سریال صرفا یک داستان عاشقانه را برای مخاطب روایت نمی‌کنیم.

مهام در پایان تاکید کرد: سریال حانیه یک اثر قصه‌گوست که یک درام عاشقانه را در بستر رویداد مهمی مانند انقلاب روایت می‌کند و از آنجا که مردم ما به قصه علاقه‌مند هستند، من به جذب مخاطب و تاثیرگذاری سریال بسیار امیدوارم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ