اعتراض به تصدی نعمت‌زاده بر ۳۳ شرکت خصوصی

1
حسین طلا نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو خبرگزاری تسنیم با انتقاد از تصدی وزیر صنعت در ۳۳ شرکت خصوصی، گفت: تصدی نعمت‌زاده در این شرکت‌های خصوصی با قاموس نظام اسلامی همخوانی ندارد.
سوابق محمدرضا نعمت زاده سوابق حسین طلا دارایی محمدرضا نعمت زاده ثروت محمدرضا نعمت زاده بیوگرافی محمدرضا نعمت زاده

حسین طلا با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تصدی‌گری گسترده برخی از مسئولان ارشد کشور در بخش خصوصی، گفت: در حالی که برخی از وزارتخانه‌ها هنوز نتوانسته‌اند حقوق پرسنل خود را پرداخت کنند، برخی از مسئولان علاوه بر مزایای مقام عالی وزارت، تصدی‌گری گسترده و خلاف قانون در بخش خصوصی انجام می‌دهند که این واقعا مایه تأسف است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه گاهی اوقات باندبازی گسترده را هم باید به تخلفات مسئولان پیوست کنیم، تأکید کرد: نکته اعجاب‌انگیز دیگر این است که بر طبق آنچه در رسانه‌ها منتشر شده است، وزیر صنعت علاوه بر مدیریت این ۳۳ شرکت، عوامل و مدیران این شرکت‌ها را برای پست‌های کلیدی وزارت صنعت منصوب کرده است.

طلا در همین زمینه، تصریح کرد: درحال حاضر “م-خ.ت” قائم مقام وزیر صنعت، نایب رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت هرمزان تجارت گستر کیش و در شرکت دیگری به نام پترو تجارت هرمزان سمت عضو هیئت‌مدیره و مدیرعاملی دارد. ع-ش.م معاون وزیر صنعت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در شرکت برق انرژی پاینده جم؛ مدیرعامل و در شرکت سرمایه‌گذاری سیراف انرژی؛ عضو هیئت‌مدیره است. م.ع-ا معاون وزیر و مدیرعامل شرکت‌های صنعتی ایران بازرس شرکت توسعه فراگیر لاوان است و چندین نفر دیگر از این طیف در رسانه‌ها نام برده شده‌اند.

وی اضافه کرد: آقایان واقعا چه حریمی برای رفتار و عملکرد خود قائلند؟ این پست‌ها و این وزارتخانه‌ها متعلق به مردم هستند، مبادا که وزارتخانه‌ها ملک شخصی آقایان تلقی شود.

بر اساس آگهی های ثبت شرکت ها در روزنامه رسمی کشور، نعمت زاده لااقل از سال ۹۱ به بعد در هیئت مدیره شرکت های:

رسا فارمد به شماره ثبت ۳۳۳٫۷۹

پلیمری پویا جم خاورمیانه به شماره ثبت ۴۳۳۷۳۷

ارگ شیمی پارسا به شماره ثبت ۳۴۱۷۶۳

مهندسی توسعه پترو فرآیند کرخه به شماره ثبت ۴۳۵۵۳۵

الوند پترو انرژی کیش به شماره ثبت ۱۰۲۳۳

هرمزان تجارت گستر کیش به شماره ثبت ۱۰۲۴۹

برق انرژی پاینده جم به شماره ثبت ۴۳۲۴۴۵

توسعه پتروشیمیایی ساحل دریا به شماره ثبت ۴۲۶۵۸۲

توسعه نگین مکران به شماره ثبت ۴۲۶۸۶۸

توسعه صنعت نعمت به شماره ثبت ۴۰۸۱۲۵

تولید برق دژپل انرژی به شماره ثبت ۴۲۶۰۴۹ عضویت دارد. همانطور که اشاره شد هنوز هیچ خبری درباره خروج نعمت زاده از هیئت مدیره این شرکت ها منتشر نشده است.

شایان توجه است که وی در اغلب این شرکت ها ریاست هیئت مدیره را بر عهده دارد و در میان اعضای هیئت مدیره شرکت توسعه نعمت نام عباس شعری مقدم معاون جدید وزیر نفت و مدیر عامل جدید شرکت ملی پتروشیمی به همراه نعمت زاده به چشم می خورد. بیژن زنگنه وزیر نفت گفته است که با مشورت نعمت زاده بعضی از معاونان خود را انتخاب کرده است.

از دیگر شرکت هایی که نام وزیر صنعت، معدن و تجارت را به عنوان عضو هیئت مدیره با خود حمل می کند شرکت کیمیا صنایع دالاهو به شماره ثبت ۲۹۲۰۳۰ است. نام «مشکان مشهور» یکی از اعضای دفتر حقوقی ریاست جمهوری در دولت اصلاحات نیز در هیئت مدیره این شرکت به چشم می خورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. بهنام می گوید

    وزیری با این همه ثروت درد مردم فقیر را می فهمد؟ روحانی متشکریم