برنامه ولایتی برای پرسپولیس و استقلال

0

علی‌اکبر ولایتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز پنجشنبه با حضور در برنامه “برای فردا” رادیو ورزش به بیان دیدگاه ها و برنامه‌های خود در حوزه ورزش و جوانان پرداخت.

وی با بیان اینکه همه ملت ایران بالقوه اهل ورزش هستند و یا دوستدار ورزشند و خوب است که روزی را ما داشته باشیم که همه مردم در هر سنی هستند اهل ورزش باشند، گفت: قانون ورزش مربوط به ۴۳ سال قبل است. اولین کاری که باید صورت بگیرد اصلاح قانون ورزش با شرایط زمان و کاستی‌هایی که دارد است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وجود شورای عالی ورزش در راس ورزش کشور اظهار داشت: این شورا به ندرت جلساتی را تشکیل می‌دهد و این یکی از اشکالات است چرا که شورای ورزش باید به وفور تشکیل شود تا ضعف‌ها و کمبودهای ورزش را جبران کند و با تصویب مصوبات مناسب راه را برای ورزش قهرمانی هموارتر کند.

ولایتی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های کشور به خصوص نسل جوان برای پیشبرد اهداف کشور استفاده کرد در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای را برای بهبود وضع ورزش قهرمانی دارید، تصریح کرد: در کشور ما میهن‌پرستی و دفاع از تمامیت ارضی کشور و دفاع از نظام حاکم بر کشور جزو مشترکات تمام مقاطع تاریخی ما بوده است. به عنوان مثال ما در شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی دلاورمردی‌های رستم را می‌بینیم که وقتی تمامیت ارضی کشور به خطر می‌افتد از زابل حرکت می‌کند و پرچم را به دست می‌گیرد و همه مردم زیر پرچم او جمع می‌شوند و از کشور دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشوری که هویت ملی‌اش بر اساس خلق حماسه است، به توصیف شخصیت حضرت علی (ع) به عنوان یک پهلوان ورزشکار اشاره کرد و افزود: پهلوانی با فتوت و مهربانی درآمیخته است. تقویت اخلاق در ورزش را باید به صورت اولیه در نهاد هر ایرانی مورد توجه قرار دهیم چرا که افراد به صورت ذاتی در سرشت هر ایرانی وجود دارد. منتهی ما باید راه‌های تبدیل کردن این ظرفیت از حالت بالفعل به بالقوه را پیدا کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ