مردم ارزش واقعی این سهام را نمی‌دانند

0
محمد رجایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص آزادسازی سهام عدالت گفت: با توجه به حجم عظیم سهام عدالت که بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، از اواخر دولت گذشته صحبت‌هایی پیرامون آزادسازی این سهام به میان آمده بود.
نماینده مردم گناباد یکی از مشکلات موجود در سهام عدالت را نداشتن آگاهی مردم از ارزش واقعی این سهام دانست و گفت: نگاه مردم به سهام عدالت همچون برگه‌ای است که هیچ بهره‌وری برای آنان ندارد و از سوی دیگر افرادی سودجو منتظر آزادسازی این سهام و خرید آن با نازل‌ترین قیمت ممکن هستند. بر همین اساس باید پیش از آزادسازی اطلاع‌رسانی گسترده‌ای صورت بگیرد.
وی در ادامه به بیان اهداف سهام عدالت پرداخت و گفت: این سهام علاوه بر توزیع عادلانه ثروت کشور باعث ایجاد انگیزه برای ورود مردم به بازار سرمایه می‌شود که این اهداف فقط در صورت آزاد‌سازی سهام عدالت و اطلاع‌رسانی کامل به مردم امکان‌پذیر است.
عضو کمیسیون اقتصادی در پایان خاطر نشان کرد: نکته حائز اهمیت در مقوله آزادسازی سهام عدالت از طریق بورس است، زیرا علاوه بر قیمت‌گذاری، عاملان بورس نیز کنترل می‌کنند و مسئله عدم اطلاع سهامداران تا حدی پوشش داده می‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ