تلخ ترین عکسی که شاید دیده باشید + عاقبت عکاس

0
شاید شما هم عکس معروفی را که در آن یک کودک نحیف و قحطی زده در حال جان دادن است را دیده‌اید.
در آن عکس که در سال ۱۹۹۳ توسط «کوین کارتر» گرفته شد، یک لاشخور به انتظار مرگ کودک نشسته تا او را بخورد.
کوین کارتر کودک و لاشخور عکس دردناک Kevin Carter

یکی از بازتابهای مهم پس از انتشار این عکس، انتقادات بسیار شدیدی بود که متوجه کوین کارتر گردید چرا که از سرنوشت دختربچه اطلاعی در دست نبود و کارتر به عنوان تنها فردی که امکان یاری کودک و پی گیری سرنوشت او را داشت؛ بخاطر این که برای کمک به دختربچه تلاشی نکرده و او را با لاشخور به حال خویش رها کرده‌است، مقصر تلقی می‌گردید.

سنت پترزبورگ تایمز در فلوریدا دربارهٔ کارتر گفت: او مردی است که لنز دوربین خود را به دقّت تنظیم کرد تا یک تصویر واقعی از درد و رنج کودک را ثبت کند، و از این روی او، به خوبی یک شکارچی یا صیّاد لحظه‌ها عمل کرد، امّا حقیقت این است که او لاشخور دیگری است که در صحنه حضور دارد!

کوین کارتر کودک و لاشخور عکس دردناک Kevin Carter

کوین کارتر(به انگلیسی: Kevin Carter) عکاس و فتوژورنالیست سرشناس عکس کودک و لاشخور است که در ۱۳ سپتامبر ۱۹۶۰ در ژوهانسبورگ در زمان رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی متولد شد.در گروهی پنج نفره جهت گرفتن عکس از قحطی زدگان سودان به آن کشور سفر کرد و موفق به ثبت عکس معروف کودک و لاشخور شد.این عکس در ۲۶ مارس ۱۹۹۳ در روزنامه نیویورک تایمز به چاپ رسید و پس از آن روزنامه های فراوانی اقدام به چاپ مجدد آن نمودند.عکس وی در ۲۳ می ۱۹۹۴ در دانشگاه کلمبیا آمریکا برنده جایزه پولیتزر گشت. وی در ۲۷ ژولای ۱۹۹۴ در ساعت ۹ شب به دلایل افسردگی خودکشی کرد.
کوین کارتر کودک و لاشخور عکس دردناک Kevin Carter

وی در هنگام مرگ تنها ۳۳ سال داشت. در بخشهایی از یادداشتی که کارتر قبل از خودکشی از خود باقی گذاشت آمده‌است:

من افسرده و ناامید بودم… بدون تلفن… بدون پول برای پرداخت اجاره… بدون پول برای حمایت از کودکان… بدون پول برای پرداخت بدهی… بدون پول!!… ذهن من با خاطرات زنده‌ای از خشم و درد و کشتار و اجساد روی هم تلنبار شده و خانه‌های خالی از سکنه و کودکان گرسنه و رنجور انباشته شده‌است…. من اگر شانس بیاورم برای پیوستن به “کن” خواهم رفت (مقصود از کن، کن اوستربروک، دوست و همکار کارتر بود که اخیراً درگذشته بود)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ