شیر شتر، دارویی شگفت‌انگیز

0
معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: تأثیرات شگفت‌انگیز و خواص درمانی شیر شتر آنچنان قوی و آشکار است که در برخی کشورها انواع کلینیک‌های تخصصی برای درمان انواع بیماری‌ها با شیر شتر تأسیس شده است .

محمد اصغرزاده درباره خواص درمانی شیر شتر گفت: شیر شتر برای درمان بیماری‌های کبد و کم خونی و سل و بیماری‌های هنگام پیری و شکنندگی استخوان‌ها و نرمی استخوان در کودکان و برای درمان سرماخوردگی، تب و آنفلوآنزا و همچنین درمان هپاتیت ب مفید است.

شیر شتر، مفید برای بیماری‌های تنفسی

وی ادامه داد: شیر شتر همچنین در درمان بیماری‌های تنفسی از جمله سل و آسم و بیماری‌های معده و روده بزرگ و اختلالات گوارشی و کاهش قند و فشار خون و تنظیم ضربان قلب و تنفس و گرمازدگی مفید است.

معاون سلامت دامپزشکی استان، تصریح کرد: با توجه به تحقیقاتی که چندی پیش درباره مصرف شیر شتر برای مادران باردار انجام داده‌اند متوجه شدند که مصرف شیر شتر برای نوزاد و مادر مفید و در سلامتی آنها موثر است.

اصغر‌زاده افزود: علاوه بر این به صورت خام و به صورت محصولات تخمیری برای درمان زخم معده، بی‌نظمی‌های بدن، اسهال، یبوست، زخم‌ها و حتی برای افزایش قدرت باروری تخمدان هم به کار رفته است.

تامین ۷۰ تا ۸۰ درصد مورد نیاز بدن با شیر شتر

وی با بیان اینکه درمان بیماری‌های سخت معده‌ای هم با استفاده از شیر شتر گزارش شده است، اظهار کرد: ویتامین‌های B۱، B۲، اسید فولیک و اسید پانتوتنیک در شیر شتر پایین و محتوای B۶ و B۱۲ شیر شتر مشابه مقادیر موجود در شیر گاو است، اما نسبت به شیر انسان بالاتر است.

معاون سلامت دامپزشکی استان، با اشاره به اینکه شیر شتر، نیاسین و ویتامین C بیشتری نسبت به شیر گاو دارد، گفت: استفاده از شیر شتر ۷۰ تا ۸۰ درصد از ویتامین‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.

اصغرزاده تاکید کرد: بر اساس برخی پژوهش‌ها، چربی‌ها و مواد موجود در شیر شتر نسبت به سایر شیرها راحت‌تر و سریعتر هضم و جذب می‌شود.

وی با بیان اینکه پروتئینی در شیر شتر کشف شده است که عملکرد آن همانند انسولین است و در درمان بیماری دیابت بسیار مفید و کارساز است، افزود: پروتئین‌های شیر شتر اسیدهای آمینه ضروری برای انسان را به میزان رضایت بخش و حتی بالاتر از میزان تعیین شده تأمین می‌کنند.

مصرف شیر شتر نوزادان را از شیر مادر بی‌نیاز می‌کند

معاون سلامت دامپزشکی استان، ادامه داد: شیر شتر می‌تواند حداقل پروتئین‌های ضروری روزانه انسان به خصوص اسیدهای آمینه را تأمین کند، چون نیازهای انسان در محیط‌های گرم و خشک بر پایه کالری کمتری است و پروتئین و آب نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه مقادیر کمی شیر شتر می‌تواند نیاز انسان را در این مناطق تامین کند، گفت: شیر شتر منبع سرشاری از ماده معدنی به نام آهن است که برخی معتقدند مصرف مناسب و مداوم آن انسان را از هر نوع شیری بی‌نیاز می‌کند حتی نوزادان را از شیر مادر!!!

شیر شتر نوزادان را در برابر سموم مصون می‌کند

اصغرزاده ادامه داد: این ماده گرانبها قادر است بدون استفاده از لوازم امروزی کیفیت خود را در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد به مدت ۱۲ روز و در دمای معمولی اتاق به مدت ۴۸ ساعت و حتی بیشتر حفظ کند.

معاون سلامت دامپزشکی استان، خاطرنشان کرد: شیر شتر به دلیل وجود برخی مواد از جمله انواع پروتئین‌ها مانند پروتئین کازئین؛ در برابر سموم، باکتری‌ها، قارچ‌ها، و بسیاری از خطرات احتمالی آنها بویژه برای نوزادان مقاوم است و سبب مصونیت در برابر آنها می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ