برای پولدار شدن این عادت‌ها را ترک کنید

0
اغلب افراد ثروتمند، یک‌شبه ثروتمند نشده‌اند و این ثروت به آنها هدیه هم نشده، بلکه تلاش کرده‌اند تا این پول را ذره‌ذره جمع کنند و ثروت خود را افزایش دهند؛ آنها در واقع، برای رسیدن به این ثروت از برخی عادت‌های اشتباه دوری کرده‌اند.

عادات و رفتارهای ما، بیانگر شخصیت ما هستند و خودِ واقعی ما را معرفی می‌کنند. مثلا اگر رانندگی بی دقت جزوی از عادات روزانه شما باشد، اگر روزی تصادف کنید، هیچ‌کس از این اتفاق تعجب نمی‌کند چراکه وقوع این اتفاق برای ما کاملا محتمل است. این درحالی است که معادل این اتفاقات، یعنی عادت به تکرار اشتباهات پولی و مالی، کمتر جدی گرفته می‌شود.

در بسیاری از موارد، افراد ثروتمند جهان این موقعیت را یک‌شبه به‌دست نیاورده‌اند. آنها ناگهان داخل استخری از پول نیفتاده یا این پول به آنها هدیه نشده‌است، بلکه آنها این پول را ذره‌ذره جمع کرده و به مدیریت و حفظ آن مبادرت ورزیده‌اند و این کار به عادت روزانه و فلسفه زندگی آنها تبدیل شده‌است. در این گزارش، به عادت‌هایی که ثروتمندان جهان از آن دوری می‌کنند، اشاره می‌کنیم.

راه پولدار شدن راز پولدار شدن آموزش ثروتمند شدن آموزش پولدار شدن

شرکت در بخت‌آزمایی و قرعه‌کشی

تمام بخت‌آزمایی ها و قرعه‌کشی‌ها یک شعار و وعده مشترک و روشن دارند: «شانس برنده شدن پول، بیش از تصورتان»! اما احتمال برنده شدن در چنین قرعه‌کشی‌هایی بسیار بسیار پایین است و از نظر منطقی، اگر خودتان اقدام به ثروت‌اندوزی و پس‌انداز کنید، شانس پولدار شدن‌تان بیشتر از این است که چشم به چنین قرعه‌کشی‌های داشته باشید که شانس برنده شدن در آنها یک در چند میلیون است.

افراد ثروتمند جهان هیچ علاقه‌ای به فعالیت‌های شانسی ندارند. آنها درعوض، راهشان را به سمت موفقیت کج می‌کنند و در نتیجه سخت تلاش می‌کنند و نتایج آن را هم می‌بینند. همچنین، این نکته را فراموش نکنید، اگر ندانید چگونه پول خود را مدیریت کنید، کسب ثروت بادآورده هیچ ارزشی برای شما ندارد.

بسیاری از افرادی که در قرعه‌کشی‌های بانکی یا بخت‌آزمایی برنده شده‌اند، به دلیل ناتوانی در مدیریت این پول، اندکی پس از بدست آوردن آن، طعمه کلاهبرداران شده یا ورشکسته شده‌اند.

امید به تغییر شرایط

هیچ‌کس از داشتن امید متضرر نشده‌است. امید یک حس مثبت است که شما را به سمت یک زندگی مثبت‌تر رهنمون می‌کند. اما برای ثروتمندان، «امیدواری» همه‌چیز نیست چراکه امید نه مشکلات را حل می‌کند و نه فرصت‌سازی می‌کند.

امید چیزی را تغییر نمی‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید به فصل مشخصی از زندگی خود برسید یا به اهداف مشخصی دست‌یابید، باید گام را فراتر از امیدواری صرف گذاشته و اقدام کنید. تنها از راه اقدامات موثر است که می‌توانید دست به تغییرات اساسی بزنید.

پس اگر دفعه بعد خود را درموقعیت بدی مشاهده کردید و امید داشتید شرایط بهتر می‌شود، دست از این امیدواری بردارید و خودتان شرایط بهتری را برای خود رقم بزنید. از قدیم گفته‌اند «از تو حرکت، از خدا برکت».

نیمه‌کاره رها‌کردن اهداف

داشتن هدف برای موفقیت در زندگی حیاتی و ضروری است؛ این اهداف هستند که شما را برای اولویت‌بندی متمرکز نگه‌ می‌دارند و شمارا به سوی چیزهای بهتر و بزرگ‌تر سوق می‌دهند. بنابر برخی برآوردها، ۸۰ درصد از افراد ثروتمند جهان، به طور مداوم برای خود اهدافی تعیین می‌کنند و این اهداف را دنبال می‌کنند.

اما تنها تعیین هدف کافی نیست بلکه این یک فرآیند است و باید تا انتها آن را دنبال کنید. فرقی ندارد که این هدف چیست، اما دنبال کردن این اهداف است که افراد قوی را از افراد ضعیف متمایز می‌کند. اما توجه داشته باشید که اگر اهداف خود را خیلی رویایی و دست‌نیافتنی تعریف کنید، همیشه نمی‌توانید به کل آنها دست یابید.

پس به‌جای تسلیم شدن در رسیدن به این اهداف، بهترین راه این است که اهداف خود را تغییر دهید یا در تعریف آنها تجدیدنظر کنید تا قابل وصول‌تر شوند.

اجتناب از خودسازی

خودسازی یکی از مهم‌ترین گام‌ها در فرآیند ثروتمند شدن است. افراد بر اساسی میزان ارزش خود تمایل به پولدار شدن دارند. برای این افراد ارزش پول از تجربه، مهارت و تخصص و شناخت آنها از مشاغل مختلف نشات می‌گیرد.

تمامی این مهارتها را می‌توان از یک راه بسیار ساده و موثر نظیر خواند اخبار روزانه و روبرو شدن با چالش‌های مختلف، ارتقا داد. «ریچارد برانسون»، مالک ثروتمند گروه شرکت‌های «ویرجین» می‌گوید: ازنظر من زندگی شبیه یک دوره دانشگاهی طولانی است که هر روز به من چیزهای تازه می‌آموزد.

خرج بیشتر از برج

وقتی افرادی که دچار بدهی می‌شوند یا در پرداخت بدهی‌هایشان ناتوان می‌شوند، دچار یک اشتباه جدی می‌شوند، تمام این اتفاقات ناشی از یک شیوه زندگی اشتباه، خرج کردن بیش از درآمد است. افراد ثروتمند جهان، به خوبی می‌دانند در کجا هستند و همان موقعیت را نیز حفظ می‌کنند و سعی می‌کنند کمتر از درآمدشان خرج کنند و هزینه‌های خود را به‌ حداقل برسانند.

به کم قانع بودن

افراد ثروتمند قبل از هرچیزی ذهن خود را اصلاح کرده‌اند. یک روز تصمیم گرفته‌اند تا ثروتمند شوند و در نتیجه خودشان را قانع کرده‌اند که لیاقت ثروتمند شدن را دارند. بنابراین زندگی خود را بر همین راستا تغییر داده‌اند.

افراد ثروتمند هیچوقت به کم قانع نیستند چراکه به این باور رسیده‌اند لیاقت پول بیشتر را دارند. آنها همیشه به‌دنبال بیشترین حقوق و موقعیت‌های بهتر هستند. بنابراین برای رسیدن به این اهداف از چانه‌زنی و مذاکره ابایی ندارند. آنها وقتی کاری را قبول کردند به آن اکتفا نمی‌کنند بلکه مدام به دنبال دستیابی به موقعیت‌های بهتر هستند.

راکد خواباندن پول

شما هرگز فرد ثروتمندی را مشاهده نمی‌کنید که پول خود را در بانک خوابانده باشد. برای پولدار شدن، پول‌تان باید در جریان باشد و آن را در کاری سرمایه‌گذاری کنید.

حالا این سرمایه‌گذاری می‌تواند خرید سهام، اوراق قرضه، صندوق‌های مشترک یا بازار املاک و مستغلات باشد. سرمایه‌گذاری باعث می‌شود تا پول شما سود مثبتی کسب کند. از سوی دیگر، روز به روز تورم افزایش می‌یابد و راکد ماند پول نتیجه‌ای جز کاهش ارزش آن را به‌همراه ندارد.

منبع: اقتصاد نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ