نکاتی جالب درباره زیتون

0
زیتون خاصیت ضد پیری دارد و با داشتن آنتی اکسیدان از بروز سرطان جلوگیری می‌کند.

دکتر روازاده متخصص طب سنتی گفت: بهتر است انواع مختلفی از مواد در برنامه غذایی افراد استفاده شود زیتون نیز مانند فلفل دلمه‌ای است و سبز و سیاه آن تفاوت چندانی ندارند به شرطی که رنگ سیاه زیتون به دلیل دستکاری‌های غیر مجاز و صنعتی نباشد.

وی درباره روغن زیتون نیز گفت: روغن زیتون خالص مزه تلخی می‌دهد و این تلخی نه تنها نشانه‌ی خراب شدن و فساد این روغن نیست، بلکه علامتی برای نشان دادن آنتی اکسیدان زیاد در این روغن است و تنها چیزی که باعث فاسد شدن این ماده می‌شود گرما و نور است که با بسته‌بندی‌های جدید که معمولا تیره است خطری برای فرد وجود ندارد و آن را می‌توان با اطمینان مصرف کرد.
وی همچنین درباره خواص زیتون گفت: چون زیتون حاوی ویتامین امگا ۶ می‌باشد، موجب مسدود کردن واکنش بدن به تورم در وضعیت‌های مزمن مانند بیماری قلب و آرتریت می‌شود.
وی هم چنین خاطر نشان کرد: هر ۱۰ عدد زیتون به عنوان ۱ واحد چربی است و دارای ۴۵کیلو کالری انرژی است پس به هیچ عنوان خاصیت کاهش وزن ندارد اثر مثبت زیتون نیز به علت وجود روغن‌های غیر اشباع موجود در آن است که برای بدن مفید می‌باشد و بدن باید آنها را دریافت کند و گرنه به عوارض کمبود آن دچار می‌شویم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ