اخاذی خواستگار اینترنتی از زن مطلقه

1

دو پسر که در شبکه‌های اجتماعی زنان و دختران جوان را به بهانه ازدواج فریب می‌دادند، دستگیر شدند.

وقتی دختری جوان که مینا نام دارد به پلیس فتای خراسان رضوی مراجعه کرد، پرده از دام‌های سیاه این دو پسر برداشته شد. وی به مأموران گفت: حدود دو ماه پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی با پسری آشنا شدم. پسر غریبه به من ابراز عشق و علاقه کرد.او با پیشنهاد ازدواج و حرف‌های رویایی که می‌زد فکرم را حسابی به خودش مشغول کرده بود. پسر جوان با ارسال  پیام‌های عاشقانه مرا خام کرد تا عکس‌های خصوصی و خانوادگی ام را برایش بفرستم و من نیز این کار را انجام دادم. اما بعد از آن تغییر رفتار داد و شروع به باجگیری از من کرد تا عکس‌هایم را در فضای مجازی انتشار ندهد.

خواستگاری اینترنتی

در ماجرای مشابهی، زن ۲۸ ساله ای با مراجعه به پلیس  سایبری از تهدید و اخاذی پسری جوان پرده برداشت. این زن که تجربه شکست در ازدواج نخست را دارد گفت: چندی پیش از طریق گوشی تلفن همراه هوشمند و در یکی از شبکه‌های اجتماعی با پسری دوست شدم. این پسر جوان با حرف‌های احساسی و پیام‌های عاطفی مرا خام کرد و وقتی پیشنهاد ازدواج  را از او شنیدم در رؤیاهای خودم سیر کردم که هر چه زودتر سر و سامان می‌گیرم و جلوی دوستان و‌آشنایان سربلند می‌شوم. او به بهانه شناخت بیشتر خواست تعدادی عکس به او بدهم و من هم حماقت کردم و عکس‌هایم را برایش فرستادم. وی افزود: از همان روز که عکس‌ها ارسال شدند لحن صحبتش تغییر کرد و فهمیدم فقط قصد سوءاستفاده اخلاقی و همچنین اخاذی دارد . پسر جوان وقتی با پاسخ منفی ام روبه رو شد تهدید ‌کرد عکس‌هایم را همراه با تهمت‌های زشت در فضای مجازی منتشر خواهد کرد و آبرویم را خواهد برد.

بازداشت ۲ مرد تبهکار

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در این باره گفت: با شکایت دختر جوان و زن ۲۸ ساله‌ تحقیقات گسترده کارشناسان پلیس فتا آغاز شد.سرهنگ سید محسن عرفانی افزود: پلیس سایبری در پیگیری علمی‌این پرونده، پسر۲۵ ساله ای  که قصد اغفال و اخاذی از دختر جوان را داشت دستگیر کرد.وی افزود: کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی همچنین در پیگیری پرونده اخاذی از زن ۲۸ ساله نیز به سرنخ‌هایی رسید که باعث شناسایی متهم پرونده شد. در این عملیات که با همکاری پلیس فتای قوچان به نتیجه رسید عامل تهدید و اخاذی اینترنتی  در تربت جام دستگیر شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. سعید احمد پور حاتمی نام می گوید

    من یه دختر ۲۴ ساله مخام باهاش ازدواج کنم