راه‌های تشخیص کبد چرب

0
یک پزشک عمومی راه‌های تشخیص بیماری کبد چرب و عوامل ایجاد این بیماری را تشریح کرد.

علی صنیعی اظهارداشت: کبد محل تصفیه بدن از سموم است و در صورتی که به درستی عمل نکند، در سایر ارگان‌های بدن اختلال ایجاد می‌کند.

وی افزود: کبد فاکتورهای مضرر مواد غذایی را گرفته و آنها را به صورتی بدون ضرر وارد سیستم های دیگر بدن می کند. وجود چربی در کبد هر انسانی طبیعی است اما اگر کبدی دارای ۵ تا ۱۰ درصد چربی باشد کبد چرب گفته می‌شود.

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه کبد چرب یک موقعیت مخرب را در بدن ایجاد می کند و در مراحل اولیه هیچ علامت هشدار دهنده ای ندارد، ادامه داد: عادات و رفتارهای غلط در شیوه زندگی و غذا خوردن از علل ابتلا به کبد چرب است. مصرف مواد غذایی چرب، اضافه وزن، نداشتن فعالیت بدنی سالم سبب کبد چرب می‌شود.

صنیعی بیان داشت: سوء تغذیه، فشار خون بالا و مصرف برخی داروها سبب کبد چرب می‌شود. خستگی، بی حالی، کاهش وزن و اشتها، درد در مرکز و یا سمت راست بخش بالای شکم از علائم کبد چرب به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: انجام آزمایش خون و سونوگرافی از راه‌های تشخیص کبد چرب است لذا افراد زمان مراجعه به پزشک موضوع کبد چرب را با وی در میان بگذارند تا نسبت به درمان و تشخیص به موقع این بیماری اقدام شود.

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ