۴۸ درصد دختران جوان، تمایل دارند همسر دوم شوند + واکنش دختران مجرد

16

طی مطالعه‌ای که در یکی از شهرهای ایران صورت گرفته ۴۸.۶۶ درصد دختران جوان تمایل خود را برای همسری دوم در صورت خواستگاری توسط همسر اول ابراز کرده‌اند که این آمار با آمار کل کشور اختلاف چندانی ندارد.
این آماری بود که محمد صالح طیب‌نیا، یکی از اساتید دانشگاهی اعلام کرده و گفته: روزی در این کشور دختران راهپیمایی خواهند کرد تا بتوانند ازدواج دوم را رواج دهند. در حال حاضر اگر تمام پسران به سن ازدواج رسیده ازدواج کنند، حدود ۷ تا ۸ میلیون دختر آماده به ازدواج خواهیم داشت که ازدواج نکرده‌اند و این معضل خواهد بود.
پس از انتشار این آمار به گفتگو با چند دختر مجرد نشسته ایم، که در ادامه می خوانید:
حاضرم مجرد بمانم اما همسر دوم نشوم!
الناز ۲۷ سال دارد و ازدواج نکرده است، وقتی که آمار ۴۸ درصدی تمایل دختران مجرد برای ازدواج به عنوان همسر دوم را می شنود، تعجب می کند و می گوید: خانم ها ذات شان حسود است و بعید می دانم ۴۸ درصد از دختران موافق ازدواج به عنوان همسر دوم باشند!
این دختر ۲۷ ساله می افزاید: مگر همسر اول آن مرد چه گناهی کرده است که باید هوو بر سرش بیاید؟ من به شخصه حاضرم تا آخر عمرم مجرد بمانم، اما زندگی هیچ زنی را خراب نکنم!
او بیان می کند: من آدم حسودی هستم و خودم هم بعید می دانم بعد از ازدواج حاضر شوم شریک زندگی ام را با خانم دیگری تقسیم کنم!
الناز ادامه می دهد: مردی که خانمی را برای زندگی انتخاب کرده است و بعد از مدتی سراغ من می آید تا همسر دومش باشم، از نظر من قابل اعتماد نبوده و امکان دارد من هم روزی دلش را بزنم و دنبال نفر سومی بگردد.
دوست ندارم شوهری داشته باشم که بخشی از فکر و ذهن او برای من باشد
زهرا، دختر ۲۳ ساله ای که تا به حال ازدواج نکرده است در این رابطه می گوید: به هیچ وجه دوست ندارم شوهری داشته باشم که تنها بخشی از فکر و ذهن او برای من باشد.
او ادامه می دهد: همسر دوم شدن به معنی ورود به زندگی مشترکی است که به دلایل مختلف از هم پاشیده شده یا در حال فروپاشی است. بر این اساس مردی که اقدام به برقراری ارتباط با زن دیگری ( که من باشم) می کند، یعنی دچار مشکلاتی با همسر اول خوده بوده است.

همسر دوم دختر مجرد دختر تهرانی دختر ایرانی
بنابراین دو نکته اهمیت دارد
یک اینکه آیا به همسر اول خود حقیقت را گفته است یا خیر؟ که عموما در ۸۰ در صد مواقع مرد از گفتن این موضوع به همسر اول خود خودداری می کند،پس چنین مردی اصلا قابل اعتماد نیست. زیرا صداقت اولین و مهمترین ویژگی برای تشکیل یک زندگی است و موضوع دوم این است که هیچ زنی، حتی یه زن روشنفکر دوست ندارد شوهر خود را با زن دیگری تقسیم کند و البته این خواسته کاملا منطقی به نظر می رسد، زیرا که من هم روزی که ازدواج کنم هرگز نمی خواهم همسرم زن دیگری داشته باشد.
مشکلات مالی امانم را بریده است
راحله دختری ۳۱ ساله است و شرایط مالی زندگی اش مناسب نیست، مدتی در یکی از شرکت های خصوصی مشغول به کار بوده اما کارش را از دست داده است و ۵ سال است بیکار شده است.
او میگوید پدرم معتاد است و همین موضوع باعث شده تا من برخی از خواستگارانم را به خانه راه ندهم، متاسفانه نگاه معنادار فامیل و آشنایان آزارم می دهد و مدت هاست که با اطرافیانمان رفت و آمد نمی کنم.
راحله می افزاید: خواستگاران زیادی داشتم اما با دیدن پدرم، بهانه های مختلفی می آوردند و من را نمی پسندیدند.
این دختر ۳۱ ساله می گوید: هم سن و سالان من هنوز ازدواج نکرده اند، اما کار می کنند و از عهده مخارجشان بر می آیند. همین موضوع باعث شده که مجرد ماندن به آنها آسیب جدی وارد نکند.
او نظرش در رابطه با همسر دوم شدن مثبت است و می گوید: اگر شخصی که برای ازدواج مناسب باشد و قرار باشد من همسر دومش بشوم، می پذیرم، زیرا که مشکلات روانی و مالی پیش آمده، امانم را بریده است.
ازدواج با مردی که زن دارد، هیچ اشکالی ندارد
بهاره دختری ۳۵ ساله که تا امروز ازدواج نکرده و مدتی است با مرد متاهلی آشنا شده است. مردی که همسر اولش را دوست دارد اما برخی رفتارهای همسرش، او را آزار می دهد.
بهاره می گوید: روز اولی که آرش راجع به مشکلات زندگی اش برایم صحبت می کرد، دلم برایش سوخت و دلم می خواست آن چیزهایی که در زندگی اش کم دارد را برایش فراهم کنم.
او با خوشحالی ادامه می دهد: آرش می گوید هر زمانی که از خواب بیدار می شود، لیلا (همسر اولش) خواب است و صبحانه را تنها می خورد. برای همین من هر روز قبل از اینکه سر کار بروم صبحانه خوشمزه ای برای آرش فراهم می کنم و برایش می برم.
این دختر ۳۵ ساله می گوید: به نظر من، ازدواج با مردی که دوستش داری، حتی اگر ازدواج هم کرده باشد، هیچ اشکالی ندارد. زیرا که آرش از ازدواجش راضی نیست و من را هم دوست دارد.
بهاره در پاسخ به این سوال که آیا لیلا از ارتباط تو با آرش اطلاعی دارد؟ پاسخ می دهد: لیلا همه چیز را می داند و گاهی اوقات که به آرش زنگ می زند و آرش جواب تلفنش را نمی دهد، با من تماس می گیرد و می پرسد، آرش کجاست؟

گیلان نوین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 16 )
  1. Kaveh می گوید

    وقتی دختری شان و منزلت خودش رو پایین ببینه خودش رو لایق عشق اول بودن یک مرد نمیبینع و از ابتدا زندگی در سایه زن اول،تو چشم شوهر هست و مردها هم زن دوم رو در ضمیر خودشون همش با زن اول مقایسه و اگر ایرادی ببینن یا ته دلشون از موضوع کوچکی دلزده بشه همیشه یک گزینه روی میز دارند …تعویض همسر..راهشم که بلد شدن.

  2. مغان می گوید

    ذات خانومها حسود نیست بلکه خود آزاری ندارند. مگه مردها حاضرند با مرد دیگری زنشون رو شریک بشن؟! برای مردها میشه غیرت ولی برای زنها میشه حسودی!!! …. این تحقیق هم مزخرف و دروغه و کار یه عده … است!!!

    1. A می گوید

      باانتشار چنین متنهایی تنها شعور خودتون رو زیر سوال میبرید… هر زمان مردها با ازدواج مجدد زنشون مشکل نداشتن وتونستن با همسر جدید زنشون زندگی کنن ما زنها هم راضی میشیم…آمار نشون داده زنها بهتر میتونن عدالت رو بین عزیزاشون رعایت کنن(مثل همسرو فرزند)الانم فرقی نداره عدالت رو بین دوتا شوهراشون رعایت میکنن.

      1. محمد می گوید

        یعنی استدلالت تو حلقم
        هنوز فرق چند همسری برای مرد یا زن رو نمیفهمی؟ اگه زنی دوتا شوهر داشت بچه متولد شده از کدومشون هست؟

      2. شیدا می گوید

        بچه رو می تونن با تست ژنتیک مشخص کنن ، علم همه چیو حل کرده

  3. امین می گوید

    سلام راحله میتونی یه تماس بگیری بابت یه جریانی کارت دارم

  4. طلا می گوید

    آمار دروغین است

  5. افشین می گوید

    بهانه با آرش ازدواج نکرده چگونه برایش صبحاته حاضر میکند …

  6. متخصص می گوید

    اتفاقا جناب دکتر افروز رییس دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران توی یکی از سخنرانیاشون دقیقا آماری رو ارایه دادن که بر اساس اون تعداد پسرهای در سن ازدواج از دخترها بیشتر بود.پس لطفا چرندیات به خورد ملت ندید

  7. وحید می گوید

    از دیدگاه من درست است چراکه نمونه‌های گفته شده را به چشم دیده ام.
    دخترانی که می‌پندارند هنوز هم زمان برای آغاز زناشویی دارند هزاران ناز دارند .
    دخترانی که زمان را از دست رفته می‌بینند یا جایگاه کنونی خود را چنان بد می‌دانند که می‌پذیرند زن دوم و چه بسا سوم و چهارم بشوند باشد که از این جایگاه بیرون برند.

    آن استاد گفته شده(متخصص) همانند استاد ما ، آمار پسربچه ها و پیرمردها را با پسران دم‌بخت آمیخته. موشکافانه ببینید : پسران و دختران دم بخت نه تنها پسر یا دختر بودن.

    کسانی هم که دین درستی ندارند، برنامه‌های خداوندی که از زاد و درون مردم آگاه است را زیر پرسش می‌برند که آیا مرد می‌تواند شوهر دوم شود؟!!
    در جانوران هم یک نر چند ماده را به زنی می‌گیرد پن هیچگاه یک ماده چند نر نخواهد داشت.

    کسی هم سخن از «عدالت» آورده! دشمنی خواهرشوهر و زن برادر // مادرشوهر و آروس و… نشان از همان «عدالت» زنانه دارد!

  8. یاسمینا می گوید

    اگر همسر اول راضی باشد چرا نه؟! منم با بهاره موافقم

  9. سحر می گوید

    هیچ دختر ایرانی حاضر نیست زن دوم شود مگر شرایط خیلی بدی داشته باشه مثلا پدرش معتاد باشه از گشنگی بمیره بره با یک عوضی تنوع طلب ازدواج کنه مرد اگه مرد باشه واسه زن اولشه / من به عنوان یک زن ایرانی این تحقیق را رد و افتخار می کنم عمرا زن دوم مردی بشم

  10. ? می گوید

    این که زن نمیتونه چند همسر داشته باشه مال زمانی بود که نمی دونستن بچه مال کیه ، الان دیگه با ازمایش میشه فهمید پس چرا فتوای جدید صادر نمیکنن ؟؟؟؟؟؟

  11. شروین می گوید

    حرف بیخود و مزخرفیه …. هیچ دختری حاضر نیست زن دوم بشه…مگه یک دختر بی وجدان .

  12. شیدا می گوید

    اگه این آمار درست باشه نشون میده کشور خیلی بدختی داریم که زن هاش توش حق وحقوق ندارن و به خاطر مسایل مالی و بدبختی و از سر ناچاری مجبورن تن به ذلت بدن