مهدی هاشمی رفسنجانی فیس بوک خود را به روز کرد / از حال و هوای اوین می گوید

0
مهدی هاشمی فیس بوک خود را به روز کرد؛ او در پست فیس بوکی خود از وضعیت زندگی و هم بندی هایش گفته است.

مهدی هاشمی فیس بوک خود را به روز کرد. او در پست فیس بوکی خود از وضعیت محل نگهداریش، هم بندی هایش گفته است.

مهدی هاشمی نوشته است:
«بعد از تسلیت حادثه شهادت تعداد زیادی از هم وطنان در مکه باید بگویم برای خانواده ما که از سال ها پیش یعنی قبل از انقلاب زندان اوین را دیده اند شاید توصیف حاضر خواندنی نباشد اما دوستان فیس بوکی احتمالا می خواهند بدانند شرایط این روزهای من در زندان چگونه است؟
اوین دارای چند سالن نگهداری زندانیان به نام اندرزگاه است که مهم ترین آنها شماره های ۷ و ۸ هستند.
اولی حدود ۱۴۰۰ زندانی دارد و دومی نزدیک ۴۰۰ نفر. بند معروف ۳۵۰ هم که سابق بر این محل نگهداری زندانیان سیاسی بود تعطیل و زندانیان آن بین اندرزگاه های ۷ و ۸ تقسیم شده اند.
اندرزگاهی که من در آن روز و شب می گذارنم شماره ۷ است که ۱۲ سالن مجزا در سه طبقه دارد و زندانیان به صورت گروهی در هر کدام از این سالن ها ایام حبس خود را تحمل می کنند اما سالن ۱۱ یعنی آنجایی که هستم در زیر زمین اندرزگاه قرار گرفته که فاقد پنجره و نور است.
اینجا می گویند تبعیدگاه اندرزگاه ۷ همین سالن ۱۱ است و ناگفته نماند سالن ۶ را هتل می گویند که از ما بهتران آنجا حضور دارند.
در سالن ۱۱ که انشالله سر و کارتان نیفتد به جز هم بندی ها با انواع جانورها و حشرات موذی در ارتباط هستیم که سوسک و مارمولک از جمله خوبان به شمار می روند.
ساس هم میهمان همیشگی بدن زندانیان سالن ۱۱ است و تقریبا همه جای بدنم را این موجود نیش زده است.
نزدیک به ۳۰ نفر هم بندی هایم که اسامی آنها را محفوظ دارم انسان های شریفی هستند که با کارگری یا خدمات فنی و زحمت روزگار می گذراندند اما الطاف دولت سابق دامن گیرشان شده و با چک های برگشتی چند میلیونی به دلیل گرانی ارز و تورم یا مهریه روانه زندان شده اند. در حال تلاش هستم تا با جمع آوری پول از خارج زندان، زمینه آزادی این گرفتار شدگان هر چه سریع تر فراهم شود.»

منبع: افکارنیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ