فاطمه پهلوانی: پیشنهاد “روابط نامشروع” جایگزین ازدواج شده!

1

پهلوانی گفت:برخی می‌گویند دختران توقع شان بالا رفته و تمایلی به ازدواج ندارند،اتفاقا در میان افراد دانشگاهی که با آنها ارتباط داریم،دختران تمایل زیادی دارند ازدواج کنند،اما به نوعی خواستگار وجود ندارد و خانم‌ها اظهار می‌کنندکه آقایان به آنها بیشتر پیشنهاد دوستی و روابط نامشروع می‌دهند.

فاطمه پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار میزان با اشاره به اینکه برای رفع موانع و آسیب‌های اجتماعی زنان و دختران در جامعه مجموعه دست اندرکاران، شامل دولت، مجلس و قوه قضائیه موفق نبودند گفت: نمی توان با عبارت “تهاجم غرب” بابت مسائلی که در حوزه زنان پیش آمده و از وضعیتی که مشاهده میشود،از خود سلب مسئولیت کرد.

وی افزود: در حوزه زنان و دختران گاهی به بن بست‌هایی می‌رسیم که نمی‌توانیم از آنها عبور کنیم، این بن بست‌ها معمولا منشا قانون و ضابطه دارند،یعنی قوانین بیشتر از این اجازه نمی‌دهد که بتوان برای رفع موانعی که بر سر راه زندگی متعادل زنان در جامعه وجود دارد، کاری کرد.

پهلوانی با اعلام این مطلب که کارگروه دختران معاونت زنان در کار مشترکی با کارگروه حقوقی این معاونت در حال جمع آوری لیست کاملی از آسیب‌های مربوط به زنان است گفت: این آسیب‌ها به خاطر خلاهای قوانین قضایی، شامل حال دختران و زنان میشود.

دبیرکارگروه دختران معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری همچنین از تعریف تحقیقی با عنوان “نسبت تقاضای ازدواج میان دختران و پسران” در کارگروه دختران معاونت امور زنان خبر داد و اظهار کرد: این تحقیق به صورت میدانی انجام خواهد شد.

وی افزود:گفته می‌شود دختران توقع شان بالا رفته و تمایلی به ازدواج ندارند،اتفاقا در میان افراد دانشگاهی که با آنها ارتباط داریم،دختران تمایل زیادی دارند ازدواج کنند، اما به نوعی خواستگار وجود ندارد و خانم‌ها می‌گویند که آقایان به آنها بیشتر پیشنهاد دوستی و روابط نامشروع می‌دهند.

دبیرکارگروه دختران معاونت زنان همچنین در زمینه حقوق زنان درمحیط کاری بیان کرد:در این زمینه قوانینی وضع شده است اما گاهی قوانین با همه جوانب حمایتی وضع نمی‌شود و گاهی مشکلات به خاطر درست اجرا نکردن قانون است. مثلا در بحث مرخصی زایمان که با توجه به افزایش تا ۹ ماه صورت مساله حادتری برای کارمندان خانم پیدا کرده،شاهدیم شرکت‌های خصوصی و حتی دولتی تا بازگشت نیروی خود، به راحتی او را حذف و یا شخص دیگر را جایگزین می‌کنند و خانم‌ها امنیت شغلی لازم را ندارند.

وی در خاتمه افزود:مثلا در موردی خانمی با رتبه بالا در کنکور، فارغ التحصیل دانشگاه شریف و دانشجوی دکتری،در مجموعه‌ای در سمت مدیر فعالیت می‌کند، الان به راحتی به او گفته میشود شما در مدت مرخصی زایمان، جایگزین خواهید داشت. یعنی فرد جایگاهش را از دست داده و در نهایت به خاطر فرزند خود از موقعیت اش می‌گذرد، ولی در واقع به راحتی یک نخبه را از دست می‌دهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. حسن مهربانی می گوید

    وقتی توی تلوزیون میان میگن آماره زاد و ولد در کشورمون به زیره یک درصد رسیده و هرجامعه‌ای که به زیره یک‌درصد برسه، در آستانه‌ی فروپاشی قرار گرفته….!!
    بنظرتون تقصیره کی می‌تونه باشه که کار به اینجاها برسه و بعدش تازه بفهمن…؟!!