الهام صفوی‌زاده ،مجری تلویزیون از بدترین شایعه زندگی‌اش گفت +عکس

1

الهام صفوی‌زاده گوینده و مجری رادیو و تلویزیون متولد چهارم تیر ۱۳۴۹ در اصفهان است او دختر ناهید تاج‌نیا گوینده رادیو است وی تا کنون اجرای برنامه‌های «به خانه برمی‌گردیم»، «تصویر زندگی»، «جشن رمضان»، «رادیو هفت» را بر عهده داشته است گفتگوی ما را با این گوینده و مجری رادیو و تلویزیون می‌خوانید.

او متاهل است و یک دختر به نام کیانا دارد. وی در رشته اقتصاد نظری تحصیل کرده است. او فرزند دوم (آخر) خانوده است.  هم چنین مادر بزرگ او نیز گوینده رادیو بود.

او دبیر کمیته بانوان باشگاه پرسپولیس است.

همسر الهام صفوی زاده بیوگرافی مجریان بیوگرافی الهام صفوی زاده

بیوگرافی مختصر از خودتان؟
متولد چهارم تیر ۱۳۴۹ در اصفهان هستم.

بهترین خاطره دوران کودکی‌تان؟ 
در دوران کودکی‌ام باغی داشتیم و داخل آن حوضچه بزرگی بود که ما معمولا از آن برای آبیاری درختان استفاده می‌کردیم در باغ درخت شاه‌توت بلندی بود که دست من به آن نمی‌رسید و همیشه برادرم به من می‌گفت دست من به درخت می‌رسد اما دست تو نمی‌رسد یک روز همه بچه‌های فامیل در باغ مشغول بازی قایم باشک بازی بودند از فرصت استفاده کردم تا برای خودم شاه‌توت بچینم هر چقدر تلاش کردم موفق به چیدن شاه‌توت نشم و در داخل حوضچه افتادم هنوز هم نمی‌دانم چگونه نجات پیدا کردم.

بدترین گافی که در برنامه داده‌اید؟
سوتی بد تا به حال در برنامه نداده‌ام اما خنده‌دارترین سوتی‌ام مربوط می‌شود به زمانی که برنامه تصویر زندگی را اجرا می‌کردم پایان برنامه بود و باید برنامه را تمام می‌کردم و تند تند صحبت می‌کردم موضوع برنامه در رابطه با برنامه‌ریزی بود پایان برنامه به جای این که بگویم برای امروز و همه روزهایتان برنامه‌ریزی کنید روز برنامه دوشنبه بود، گفتم هر روز و لحظه‌هایتان دوشنبه‌ریزی کنید با این صرف من همه عوامل پشت صحنه خندیدند و متوجه شدم اشتباه شده بلافاصله گفتم نه سه‌شنبه‌ریزی کنید دوباره گفتم نه برنامه‌ریزی کنید و دوشنبه خوبی داشته باشید بعد از برنامه کلی تماس تلفنی و پیامک داشتیم و خدا را شکر این سوتی من پیامد بدی نداشت.

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که از مساله‌ای عصبانی باشید و مجبور باشید جلوی دوربین هم قرار بگیرید؟
بله زیاد پیش آمده است. روز اول که وارد این کار شدم با خودم عهد کردم که در بدترین شرایط نباید مخاطب از ناراحتی من چیزی متوجه بشود ما مجریان بازیگر نیستم اما وقتی از موضوعی ناراحت هستیم مخاطب نباید متوجه این موضوع شود. در برنامه «جمعه ایرانی» در پشت صحنه گریه می‌کردم ولی در برنامه مردم را می‌خنداندم این بخشی از کار اجرا است که شما باید حالت درونی خودتون را کنترل کنید چون مخاطب تصمیم گرفته است برنامه‌ای را ببینید و یا گوش کند پس حق بیننده است که برنامه‌ای خوب ببیند و بشنود.

مجری را تا چه جوابگوی نیاز مخاطب می‌دانید؟
یک بخشی از وظیفه مجری همین است که چیزی را که در جامعه می‌بیند در قالب پیامی آن را با هماهنگی مسئولان برنامه در برنامه مطرح کند و در این کار درایت مجری مهم است که آن را در حوزه و چارچوب موضوع برنامه مطرح کند.

بهترین و بدترین خاطره شما از دوران کاریتون؟
برای سال تحویل برنامه‌ای اجرا می‌کردم معاون سیما آن زمان آقای دکتر پورنجاتی به پشت صحنه برنامه آمد و پاداشی را به من داد و این پاداش خیلی برای من دلچسب و شیرین بود. اما تلخ‌ترین خاطره‌ام در گذشت همکارم سیامک علیقلی و سقوط هواپیمای c130 که در آن حادثه بسیاری از همکارانم را از دست دادم از تلخ‌ترین خاطرات دوران کاری من است.

ویژگی‌ مجری موفق؟
کسی که می‌خواهد در اجرا موفق باشد باید در اجرایش صادق باشد و فرد می‌تواند با تلاش موفق شود و در کارش منحصر به فرد شود.

قبل از این که به سراغ کار اجرا بروید تصور شما از این عرصه چگونه بود؟
من از اول علاقه‌مند کار اجرا نبودم بعد از این که وارد این حرفه شدم به این کار علاقه‌مند شدم هیچ وقت روزهای اول کارم را از یاد نمی‌برم و برای آن روزها ارزش زیادی قائلم از بزرگان این کار بسیار آموختم.

چه انتقادی از خودتان دارید؟
خیی زودباور هستم. فکر می‌کنم همه آدم‌ها مثل خودم صداقت دارند در صورت که این طور نیستند. دنیا پر از آدم‌های رنگ و رنگارنگ است کاش همه آدم ها صداقت داشتند.

شما در اجرا چقدر از مادر بزرگوارتان راهنمایی و الگو گرفتید؟
مادرم بزرگترین استاد من در زندگی و کار است. او همیشه نکاتی را بد زمینه اجرا به من گوشزد می‌کرد ولی به خاطر این که گویندگی با اجرا متفاوت است. علاوه به راهنمایی‌های مادرم از توان و مهارت‌های فوق‌العاده مرحوم مهران دوستی الگوبرداری می‌کردم.

اهل سفر هستید؟
خیلی زیاد. بهترین همسفرم دخترم است.

بهترین سرگرمی شما چیست؟
سفر رفتن دیدنی‌ جاهای زیبا رانندگی و موسیقی گوش کردن و دورهمی با اقوام، دوستان و همکاران از سرگرمی‌های من است.

همسر الهام صفوی زاده بیوگرافی مجریان بیوگرافی الهام صفوی زاده

چه چیزی شما را ناراحت می‌کند؟ 
دروغ و دو رویی افراد ناراحتم می‌کند.

قهرمان زندگی شما؟
هلن کلر

بدترین شایعه‌ای که در مورد خودتون شنیده‌اید؟
مدتی در تلویزیون اجرا نداشتم و شایعه شده بود که من برای به خارج از کشور رفته‌ام دلیل این شایعات این بود که من برای مسافرت زیاد به خارج از کشور می‌روم در صورتی که من کشورم علاقه دارم و همه زندگی و کارم در ایران است.

چقدر اهل شبکه‌های مجازی هستید؟
اهل فضای مجازی نیستم. یک نفر در اینستاگرام صفحه جعلی به نام من باز کرده است در صورتی که من در اینستاگرام حضور ندارم.

فعالیتی غیر از اجرا دارید؟
در حال حاضر با همکاری دوستانم قصد خرید شرکت هواپیمایی داریم.

توصیه به علاقمندان اجرا؟
اگر به اجرا علاقه دارند به کلاس‌های گویندگی بروند و از راهنمایی استادان قدیمی این حرفه استفاده کنند و به دنبال ایجاد سبک جدید در اجرا باشند.

سخن پایانی؟
ممنونم از همه دوستانی که من را دیده‌اند و یا شنیده‌اند اگر کاستی در کار من دیده‌اند به بزرگواری خودشان مرا خواهند بخشید چون معتقدم همه باید مثل خورشید باشیم که بی‌دریغ به همه یکسان مهر بتابانیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. حمید می گوید

    ادعا کرده دروغ و دورویی ناراحتش نیکنه اونوقت خودش سالها دورویی کرد و به دروغ خودش و چادری جا زد