یک نوشیدنی طبیعی برای ترک سیگار + طرز تهیه

0

درست است که ترک سیگار کار چندان ساده ای نیست. اما کافی است اراده کنید و اطرافیانتان کمی هوایتان را داشته باشند.

باید مقابله با اضطراب ناشی از سندرم ترک را یاد بگیرید. خیلی از سیگاری ها برای ترک این عادت بد به سراغ روش های متعددی می روند. هر شیوه ای که انتخاب کرده باشید نیاز به روش های تکمیلی نیز خواهید داشت. روش هایی برای فراموشی کامل سیگار و کاهش علائم سندرم ترک. در این مطلب شما را با یک نوشیدنی ساده و طبیعی آشنا می کنیم که از سبزیجات معطر و میوه ها تهیه می شود و شما را در جهت ترک سیگار یاری می رساند. لطفاً با ما همراه باشید.

مجله سلامت مجله پزشکی ضد سیگار ترک سیگار بهترین روش ترک سیگار

۳ قانون اساسی ترک سیگار

احتمالاً تاکنون تلاش زیادی برای ترک سیگار کرده اید اما بی نتیجه بوده است. واقعیت این است که اگر آگاهی کافی نسبت به ترک و مراحل بعد از آن نداشته باشید تلاشتان بی ثمر خواهد بود. بهترین کار این است که در خصوص مراحل ترک سیگار و قوانین آن بیشتر آشنا شوید:

تمرکزتان را روی روزهای اول بگذارید
بهترین شیوه ی موفقیت با مدت زمان کوتاه شروع می شود. یعنی این که تصمیم بگیرید در ۲۴ ساعت بعدی لب به سیگار نزنید. سپس آرام آرام پیش روید. تمرکزتان را روی «اکنون و اینجا» بگذارید. یعنی همین حالا و همین امروز سیگار نکشید. برنامه ی اصلی ترک کامل سیگار است بنابراین روی هدف های کوتاه مدت تمرکز کنید.

محرک ها را تحت کنترل بگیرید
هر آنچه شما را به سمت آتش زدن سیگار می کشاند را کنترل کنید. برخی مواقع در طول روز میل به سیگار افزایش می یابد مانند صبح بعد از بیدار شدن، حین قهوه خوردن، در طول زمان استراحت محیط کار و زمانی که در کنار افراد سیگاری دیگر هستید. در واقع دومین قانون ترک سیگار این است که خودتان را از عوامل محرک دور نگه دارید.

این نوشیدنی حاوی لیموترش و پرتقال است که جزو مرکبات سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها هستند و به تصفیه و پاکسازی بدن و به خصوص پاکسازی دستگاه تنفسی کمک می کنند. این ترکیبات مغذی در دفع نیکوتین از بدن و بهبود آسیب های ناشی از دود سیگار مؤثر هستند

در زمان اوج ترک مراقب خود باشید
بین ۳ تا ۵ روز طول می کشد تا نیکوتن از بدن محو شود. در طول این مدت است که جدال با ترک بسیار مشکل و نفس گیر می شود. لازم است که در طول روز با استرس و بدخلقی و بی حوصلگی مقابله کنید. نیکوتین میزان سروتونین مغز را کنترل کرده و باعث آرامش می شود. زمانی که از این ماده ی خارجی که به آن عادت کرده اید بی بهره می شوید فاز عصبانیت و بی طاقتی شروع می شود. بنابراین لازم است که از شروع این فاز آگاه باشید و قدرت مقابله با آن را کسب کنید.

نوشیدنی طبیعی برای ترک سیگار

این نوشیدنی مناسب برای ترک سیگار حاوی عناصر طبیعی با خواص فوق العاده است که برای مقابله با علائم سندرم ترک مناسب است. با مصرف این نوشیدنی همچنین می توانید بدن را از شر نیکوتین خلاص کنید و کمبود ویتامین و مواد معدنی ناشی از مصرف سیگار را کاهش دهید. در واقع این نوشیدنی در هفته های نخست کمک زیادی به مقابله با علائم سندرم ترک می کند.

ترکیبات نوشیدنی ضد سیگار
لیموترش        ۱ عدد
پرتقال            ۱ عدد
هویج             ۱ عدد
پودر زنجبیل    ۱ قاشق چای خوری
جینسینگ      ۱ قاشق چای خوری
کشمش        ۱۵ دانه
آب                ۱ لیتر
یخ                ۳ قالب

خواص ترکیبات این نوشیدنی برای ترک سیگار

این نوشیدنی حاوی لیموترش و پرتقال است که جزو مرکبات سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها هستند و به تصفیه و پاکسازی بدن و به خصوص پاکسازی دستگاه تنفسی کمک می کنند. این ترکیبات مغذی در دفع نیکوتین از بدن و بهبود آسیب های ناشی از دود سیگار مؤثر هستند.

شما می توانید به این نوشیدن هویج نیز اضافه کنید تا اثرات ضدالتهابی و تصفیه کنندگی آن را افزایش دهد. این نوشیدنی همچنین به کاهش حالت اسیدی بدن کمک کرده و میزان گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد که این کار برای همه ی سیگاری ها و سیگاری های سابق اهمیت زیادی دارد. اعتیاد به نیکوتین باعث ایجاد آسیب های جدی به سلول ها و ارگان های بدن می شود.

باید بدانید که مصرف منظم کشمش برای احیای بدن و بهبود بافت ها مؤثر است. چون حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و رسوراتول ها می باشد.

علاوه بر این مصرف منظم جینسینگ باعث کنترل دوپامین مغز شده و با نیاز و میل به سیگار مقابله می کند. حتماً می دانید که دوپامین یک ناقل عصبی است و با افزایش اعتیاد به موادی مانند سیگار در ارتباط است.

این نوشیدنی طبیعی همچنین حاوی میزان کمی زنجبیل نیز می باشد. این ریشه ی درمانی با سندرم ترک مقابله می کند و باعث تحریک گوارش و کاهش اضطراب، حالت تهوع، استفراغ و غیره می شود.

روش تهیه و استفاده
ابتدا آب پرتقال و آب لیموترش را بگیرید. پوست لیموترش را بگیرید و آن را کاملاً شسته و خرد کنید. سپس آب هویج را بگیرید. داخل همزن آب پرتقال، آب لیموترش، آب هویج، جینسینگ، زنجبیل و کشمش را میکس کنید. یک لیتر آب را افزوده و هم بزنید تا مواد کاملاً مخلوط شوند.

این نوشیدنی خوشمزه و خوش طعم است و در کاهش عوارض اولیه ی ترک سیگار به شما کمک می کند. می توانید پوست لیموترش و یخ را نیز به نوشیدنی تان اضافه کنید.

اگر در طول روز از این نوشیدنی درمانگر میل کنید بدنتان زودتر احیا شده و مجاری تنفسی تان پاکسازی می شوند. علاوه بر این راحت تر می توانید با سندرم ترک مقابله کنید. در واقع نوشیدنی مورد نظر یک مکمل ساده و طبیعی برای ترک سیگار محسوب می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ